Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

10 sposobów, aby się wyspać

| 28.09.2007, aktualizacja: 29.03.2016 | 0

Nie możesz zmienić rytmu dobowego swojego dziecka ani zapobiec temu, aby chory maluch budził cię o trzeciej nad ranem, możesz poprawić jakość swojego snu. Zobacz jak!

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)
jak się wyspać
fot. Fotolia
Oto dziesięć prostych kroków do lepszego snu:

1. Zrezygnuj z kofeiny, z nikotyny i alkoholu

Powiedz nie kofeinie, nikotynie i alkoholowi późnym popołudniem i wieczorem. Filiżanka kawy lub papieros po południu mogą opóźnić moment zaśnięcia nawet o kilka godzin, a więcej niż jeden lub dwa kieliszki wina lub piwa sprawią, że sen będzie mniej spokojny. Pamiętaj, kofeina znajduje się nie tylko w herbacie i kawie, ale również w czekoladzie, tabletkach odchudzających, lekarstwach i wielu napojach.

2. Ćwicz o dobrej porze

Ćwicz, ale kończ ćwiczenia najpóźniej trzy godziny przed pójściem spać. Musisz dać swojemu organizmowi szanse na uspokojenie się po wyczynach.

3. Zadbaj o sypialnię

Utrzymuj komfortową temperaturę w sypialni i chroń ją przed światłem i hałasem, które mogą wybudzić Cię z płytkiego snu. Większość osób śpi lepiej w chłodnym pomieszczeniu. Jeśli problem stanowi hałas, rozważ zakupienie urządzenia dźwiękowego, które zamaskuje dźwięki uliczne przy pomocy białego hałasu.

4. Drzemka? Jest OK, ale...

Piętnastominutowa drzemka w ciągu dnia może poprawić czujność, wyostrzyć pamięć i ogólnie zmniejszyć objawy zmęczenia. Pamiętaj jednak, że spanie w ciągu dnia może również zakłócić nocny odpoczynek.

5. Stwórz swój rytuał zasypiania

Po ustaleniu regularnego rytuału zasypiania dla swojego dziecka zrób to samo dla siebie. Mniej więcej godzinę przed wieczornym odpoczynkiem odłóż rachunki lub pracę przyniesioną z biura. Dodaj do wody nieco olejku lawendowego lub rumiankowego i weź ciepłą kąpiel, zrób sobie filiżankę ziołowej herbaty lub kubek ciepłego mleka i odpocznij przy dobrej książce przed zgaszeniem światła.

6. Poczekaj na senność

Jeśli nie możesz zasnąć przez pół godziny, nie leż w łóżku, przewracając się z boku na bok. Wstań, przejdź do innego pokoju i posłuchaj uspokajającej muzyki lub poczytaj, aż znów poczujesz senność. Nie możesz zmusić się do zaśnięcia jeśli nie jesteś jeszcze gotowa.

7. Stwórz strefę snu

Wykorzystuj łóżko tylko do spania i kochania się z partnerem. Jeśli masz zwyczaj płacić rachunki lub oglądać telewizję w łóżku, przestań to robić. Łóżko powinno kojarzyć ci się tylko z wieczornymi zajęciami. Pamiętaj: postaraj się oczyścić umysł; nie rozwiązuj całodziennych problemów, leżąc w łóżku.

8. Nie zasypiaj w fotelu

Jeśli poczujesz, że zasypiasz na kanapie lub krześle bujanym w pokoju dziecka, zmuś się do przejścia do własnego łóżka. Przyzwyczajanie się do spania w innych miejscach niż własne łóżko może doprowadzić do późniejszych zaburzeń snu.

9. Zrezygnuj z posiłków o późnej porze

Unikaj jedzenia wieczorem ciężkich posiłków. Jeśli jednak musisz coś zjeść przed zaśnięciem, wybierz coś bogatego w węglowodany, jak płatki zbożowe. Mogą one pomóc w zaśnięciu.

10. Zapanuj nad gonitwą myśli

Jeśli nie możesz zasnąć z powodu myśli i pomysłów kłębiących się w twojej głowie, połóż przy łóżku notatnik, aby mieć gdzie przelać je wieczorem, by nie przeszkadzały ci do rana.


ZOBACZ TEŻ: 5 minut dla zdrowia – proste triki na poprawę samopoczucia

 
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?