Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

7 rad jak schudnąć i żyć w stylu fit – porady psychologa

| 03.02.2015, aktualizacja: 03.02.2015 | 4

Samo postanowienie „schudnę” nie wystarczy. Trzeba precyzyjnie sformułować cel, opracować plan, wyznaczyć zadania na każdy dzień i strategię na wypadek sytuacji kryzysowej - podpowiada Karolina Zarychta, psycholog zdrowia.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(2)
schudnąc i być fit
fot. Fotolia.pl

Po pierwsze: Skonkretyzuj swój cel

Pomocną przy realizacji tego zamierzenia może być koncepcja S.M.A.R.T., zgodnie z którą cel powinien być: szczegółowo określony, mierzalny, ambitny, realny do zrealizowania i terminowy, czyli określony czasowo. Dzięki tej metodzie nasze postanowienie „schudnę” stanie się konkretnym celem: "Schudnę 5 kg w ciągu 3 miesięcy, dzięki zmianie diety i aktywności fizycznej". Tym sposobem wiemy, jaką drogę mamy do pokonania i ile czasu zajmie nam osiągnięcie celu.
 

Po drugie: Zrób szczegółowy plan działania

Jeżeli chcemy zacząć codziennie spacerować, zadajmy sobie pytanie, kiedy i jak długo mamy zamiar to robić. Czy jesteśmy w stanie wygospodarować pół godziny np. o 17:00 w środy, piątki i niedziele? Wprowadzając zdrowszy styl odżywiania się, warto ustalić godziny posiłków i ilość spożywanych pokarmów lub kalorii (jeżeli jesteśmy na diecie redukcyjnej).

Czytaj też: Chcesz schudnąć - jedz co dwie godziny.
 

Po trzecie: Znajdź wsparcie

Chodzi o miejsca, rzeczy i osoby, które mogą być pomocne w realizacji celu. Jeżeli chcemy zacząć biegać, zastanówmy się czy skorzystać z pomocy trenera, a może raźniej będzie ćwiczyć z przyjaciółką, który ma podobny cel? Wybierzmy formę treningu, która najbardziej nam odpowiada i sprawdźmy, czy dysponujemy odpowiednim sprzętem i dobranym do danej dyscypliny strojem sportowym. Nie musimy zacząć od kupowania drogich ubrań. Chodzi o gotowy strój pod rękę. By jego brak nie stał się pretekstem do braku odbycia treningu.
 

Po czwarte: Opracuj strategię w razie kryzysu

Istotną kwestią jest określenie ewentualnych przeszkód, które mogą stanąć nam na drodze i zastanowienie się, jak im przeciwdziałać. Jeżeli martwimy się, że nie wystarczy nam czasu na przyrządzanie zdrowych posiłków w ciągu dnia, to warto pomyśleć o przygotowywania ich z wyprzedzeniem. Jeśli co tydzień gościmy u bliskiej osoby, która przygotowuje wysokokaloryczne posiłki, korzystnie będzie uprzedzić, że jesteśmy na diecie. Pomocne w utrzymaniu motywacji może być również zadanie sobie pytania: "Po czym poznam, że mój plan został zrealizowany?" i wyobrażenie sobie siebie po osiągnięciu celu.
 
Polecamy: Jak się motywować do ćwiczeń - 10 sposobów.

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (4)
avatar

Kaśka
Kaśka | 2015-10-17 10:32 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Przede wszystkim potrzebne jest jednak wsparcie najbliższych, a poza tym motywacja i chęć zmian:) a potem zmiana diety i dbanie o skórę:) sama zmieniłam dietę ale na zasadzie jem mniej a to samo, no i spacery, masuje tez ciało szczotka do ciała Brista która wspomaga krążenie i po takich masażach balsamy i kremy na cellulit lepiej się wchłaniają i maja zwiększone działanie.

Odpowiedz

Maki
Maki | 2015-04-15 23:14 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Bardzo dobry artykuł, ciekawe rady. Ja stosując dietę dodatkowo chodzę na zabiegi endermologii do Kliniki Miracki. Bardzo pomaga w modelowaniu sylwetki i świetnie wpływa na psychikę. Na wiosnę świetne!

Odpowiedz

nattka
nattka | 2015-03-25 21:23 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Kiełki na widełki:) Fajnie brzmi. Założenie mi sie bardzo podoba. Musze tylko sprawę przegadać z mężem...

Odpowiedz

werrka
werrka | 2015-03-21 19:17 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Fajne rady, ale i bez nich mozna skutecznie schudnąć i nauczyć się zdrowych zasad odzywiania np zamawiając Kiełki na Widełki:)

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?