Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Ta dieta wyleczy anemię w ciąży!

| 13.08.2010, aktualizacja: 02.02.2015 | 1
separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
kobieta, kuchnia, sałatka, ciąża, brzuszek
fot. Panthermedia
Każdej przyszłej mamie, także tobie, może przytrafić się anemia. Wyjaśnimy, na czym polega i co robić, by maleństwo w twoim łonie dobrze się rozwijało i urodziło się zdrowe.
Anemia często przytrafia się kobietom w ciąży, ponieważ dziecko w łonie mamy wykorzystuje substancje zawarte w jej krwi, żeby budować własny organizm. Mówiąc obrazowo, podczas anemii dochodzi do „rozcieńczenia” krwi – szybciej przybywa osocza niż jej cennych elementów (np. hemoglobiny i żelaza). Niedobór żelaza nasilają też uporczywe wymioty na początku ciąży. Jeśli ciągle czujesz się zmęczona, miewasz duszności, zawroty głowy, masz bladą i suchą skórę, łamliwe włosy, zrób kontrolną morfologię krwi (nie czekaj, aż nadejdzie termin kolejnego rutynowego w ciąży badania), gdyż duża anemia może spowolnić rozwój dziecka.


Co robić w przypadku anemii?

W przypadku niedokrwistości spowodowanej brakiem żelaza będziesz musiała łykać tabletki z tym pierwiastkiem (przepisane przez lekarza, np. Ascofer, Hemofer) oraz stosować dietę. Naprawdę masz szansę poprawić sobie morfologię, odpowiednio modyfikując codzienny jadłospis i wzbogacając go w produkty bogate w żelazo.  

Jaka dieta wyleczy anemię w ciąży?

Przed wszystkim taka, która dostarczy porcję żelaza oraz witamin B6 i C, wspomagających jego przyswajanie. Aby poczuć się lepiej:
  • Jedz czerwone mięso, np. wołowinę. Mięso jest bogatym źródłem żelaza.
  • Pamiętaj, by codziennie w twoim menu znalazły się zielone oraz czerwone warzywa (sałata, brokuły, papryka). Pomoże także picie soku z buraków i z marchwi.
  • Kupuj jajka (najlepiej takie, które na stempelku na skorupce mają pierwszą cyfrę „0” lub „1” – to oznacza, że pochodzą od kur karmionych ekologicznie lub z wolnego wybiegu. I takie są najzdrowsze (a w żółtku na pewno mają dużo żelaza). Sprawdź też: Jakie jajka może jeść kobieta w ciąży?
  • Wprowadź do jadłospisu naturalne środki zakwaszające (cytrusy lub soki z tych owoców, truskawki, jagody, pomidory, maliny), bo poprawiają wchłanianie żelaza.
  • Jeśli łykasz tabletkę z żelazem albo jesz posiłek bogaty w ten pierwiastek, staraj się nie popijać go herbatą, która nie sprzyja wchłanianiu żelaza.
  • Wypróbuj przykładowy jadłospis dla kobiety w ciąży, której brakuje żelaza.

Polecamy przepisy na:
Pesto pietruszkowe - źródło żelaza w ciąży
Szybką sałatkę bogatą w żelazo 

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (1)
avatar

joannaD
joannaD | 2010-10-12 19:28 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

aby zabezpieczyć się przed anemią, warto już na długo przed ciążą brać kwas foliowy. on nie tylko zapobiega powstawaniu wad cewy nerwowej u dzieciątka, ale także działa krwiotwórczo, więc zapobiega występowaniu anemii. ja brałam pół roku przed zajściem w ciążę Feminatal Metafolin 800, bo metafolina dużo łatwiej się przyswaja, niż tradycyjny kwas foliowy. do tego zawiera niezbędne w ciąży witaminy i mikroelementy.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?