Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Atopowe zapalenie: jak pomóc niemowlęciu

| 16.02.2007, aktualizacja: 31.12.2013 | 2

Pierwsze zmiany widać na buzi. Policzki są zaczerwienione, wyglądają jak lakierowane.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(2)
Pierwsze zmiany widać na buzi. Policzki są zaczerwienione, wyglądają jak lakierowane. Potem mogą pojawić się plamy i grudki na całym ciele (z wyjątkiem okolic pupy).

Jak pomóc?
Idź z malcem do lekarza, który stwierdzi, czy przyczyną jest alergia. Kąp malca w wodzie z dodatkiem takich płynów jak przy trądziku niemowlęcym, smaruj skórę specjalnymi kremami (Lipobasa, Trixera, Lipikar, Emolium, Mustela Stelatopia, Topialyse, Balneum Hermal). Czasem konieczne jest smarowanie maścią sterydową (na zlecenie lekarza!) i podawanie leków antyhistaminowych. Ubranka pierz w delikatnych proszkach (Jelp, Lovela).

Konsultacja: dr Grażyna Nieżurawska, pediatra dermatolog, Gabinet Dermatologii Dziecięcej DERMINI
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (2)
avatar

Ksena
Ksena | 2011-01-28 11:55 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Witam mój synek ma AZS tzn. miał;) stosowałam Oliatum w każdej postaci, Emolium też w każdej postaci no i Balneum ale tylko płyn do kąpieli i powiem wam szczerze że wszystkie nie dawały efektu. Na noc smarowałam dziecko kremem neutrogena formuła norweska taki z niebieską nakrętką. Tylko to pomagało i łagodziło objawy. Niestety nie leczyło do końca, więc pojechałam do szpitala do Gdańska do dermatologa specjalisty, przepisał mi maść Advantan i powiedział że doraźnie mogę nadal stosować neutrogene jeżeli dziecko nie ma po niej żadnych reakcji alergicznych. Po dwóch dniach całe AZS zniknęło a mój synek miał je na prawie całym ciele. Jestem umówiona do alergologa w przyszłym tygodniu, zobaczę co on mi powie. Pozdrawiam Ksenka :*

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

zaba_mk85
zaba_mk85 | Ksena | 2012-10-30 13:06 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Witam,
a w jakim wieku bylo Twoje dziecko jak mialo AZS? Moj synek ma 8 miesięcy i uczulenie na całym ciałku ;(( Lekarz zalecila maść ze sterydami, ale boję sie jej ;(

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?