Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

9 sposobów na bezsenność w ciąży [WIDEO]

| aktualizacja: 29.06.2017 | 0

Bezsenność w czasie ciąży jest szczególnie dokuczliwa w 3. trymestrze - duży brzuszek zaczyna przeszkadzać i dochodzą inne dolegliwości, które skutecznie utrudnają zasypianie. Oto 9 metod, które mogą ci pomóc.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)

Zobacz inne z serii Ciąża bez tajemnic (13):

Rosnąca macica uciska narządy wewnętrzne, więc stale jest ci duszno, często chce się siusiu (przynajmniej kilka razy w nocy biegasz do toalety), męczą cię zgaga i skurcze łydek. Do tego dochodzą jeszcze wątpliwości związane ze zbliżającym się porodem i macierzyństwem, strach, czy sobie poradzić i wszystkie inne emocje, które wprost rozsadzają cię od środka.

Zła wiadomość jest taka, że powinnaś unikać dodatkowych wspomagaczy snu takich jak tabletki i uspokajające suplementy diety. Dobra jest taka, że nie zawsze są one skuteczne, a naturalne metody, które możesz stosować często działają cuda. 

Kładź się spać na boku

Najlepiej na lewym, ponieważ wtedy krew w organizmie krąży z większą łatwością - dzięki temu do łożyska dociera więcej substancji odżywczych. Taka pozycja sprzyja też pracy nerek - filtracja odbywa się skuteczniej, więc unikniesz dzięki temu obrzęków dłoni i stóp. W spaniu na boku przydatna może się okazać specjalna poduszka do spania dla ciężarnych, poduszka do karmienia lub zwykły koc czy poduszka włożona między kolana.

Mała kolacja to podstawa

Nie możesz chodzić spać głodna, ale z drugiej strony nie warto się też przejadać. Najlepiej zachować umiar i złoty środek - zjedz coś lekkiego, dzięki temu unikniesz zgagi i ocieżałego żołądka podczas układania się do snu. Pamiętaj, że najlepiej ostatni posiłek przed pójściem do łóżka powinno się zjeść około 2 godziny wcześniej. 
Jeśli masz problem z nocnym głodem, połóż na nocnej szafce zdrową przekąskę i skorzystaj z niej, gdy się przebudzisz - jabłko, garść orzechów czy surowe warzywa.

Babcine sposoby 

Podobno szklanka ciepłego mleka może zdziałać cuda przy bezsenności w ciąży i problemach ze snem. Innym sposobem jest zjedzenie czegoś bogatego w węglowodany (jabłko, kawałek bułki). Jeśli masz jednak problemy ze zgagą, raczej tego sposobu unikaj - dolegliwości związane ze zgagą nasilają się po posiłku bogatym w węglowodany.

Nie zwlekaj z pójściem do toalety

W 2. i 3. trymestrze ciąży wędrówki do toalety będą coraz częstsze. To zupełnie normalne. Pamiętaj jednak by nie wstrzymywać moczu, ponieważ może to prowadzić do infekcji dróg moczowych, a te mogą spowodować wiele szkód w organizmie mamy i dziecka (a nawet być przyczyną przedwczesnego porodu i innych powikłań!).

Wypróbuj napary ziołowe

Nie powinnaś przyjmować preparatów nasennych, jednak filiżanka melisy, która ukoi nerwy i wyciszy. Możesz też wypróbować napary z innych ziół, pamiętaj jednak że będąc w ciąży, nie wszystkie zioła i herbaty są dla ciebie wskazane. Możesz pić melisę, pokrzywę, miętę oraz rumianek - te zioła są bezpieczne dla kobiet w ciąży i większość z nich działa wyciszająco i uspokajająco.

Spróbuj się zrelaksować

Idealne będą ćwiczenia na rozluźnienie mięśni lub oddechowe, które wyciszą i pozwolą się odprężyć. Postaraj się nie zamartwiać zbliżającym porodem i macierzyństwem, bo niektóre rzeczy są nieuniknione. Zamiast tego skup się na pozytywnych myślach, marzeniach o egzotycznych wakacjach lub czymś co zawsze sprawia ci radość.

Nie myśl o tym, że znowu nie możesz spać

Takie „nakręcanie się” jeszcze nigdy nikomu nie pomogło, a przewracanie się z boku na bok wzbudzi tylko irytację, zmęczenie i jeszcze większą bezsenność w ciąży Zamiast tego poczytaj książkę, obejrzyj coś w telewizji lub posłuchaj relaksacyjnej muzyki na słuchawkach. Pomoże też wietrzenie sypialni zanim położysz się do łóżka.

Na bezsenność - masaż!

Dotyk partnera pozwoli ci się rozliźnić, czułe chwile we dwoje zrelaksują i zobaczysz, że łatwiej ci będzie zasnąć. Pomoże też olejek np. lawendowy, który wspomaga ukojenie, a jego zapach działa nasennie.

Powiedz o bezsenności w ciąży lekarzowi

Zła wiadomość jest taka, że twoje problemy mogą trwać aż do końcówki ciąży i porodu. Jako przyszła mama potrzebujesz snu bardziej niż kiedykolwiek - pozwala się on zregenerować i nabrać sił na zbliżający się poród. Ponadto, po porodzie napewno się nie wyśpisz, więc staraj się zaradzić problemom ze snem już teraz.

Zobacz też:

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?