Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Bóle pleców w ciąży

| 26.01.2010, aktualizacja: 02.08.2016 | 1
separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
kobieta, mama, ciąża, brzuszek, plecy
Z każdym dniem ciąży rośnie obciażenie dla twoich pleców. Jako przyszła mama musisz o nie szczególnie dbać, a także wiedzieć, co robić, jeśli jednak pojawią się dolegliwości.
Podczas ciąży twój kręgosłup musi dźwigać o wiele większy ciężar niż zwykle. Średnio jest to 15 dodatkowych kilogramów. Nic dziwnego, że wiele przyszłych mam skarży się na bóle pleców. Sprzyja im nie tylko większa waga, ale również rosnące dziecko, które zaczyna uciskać kręgosłup. Coraz większy brzuch sprawia, że środek ciężkości twojego ciała przesuwa się do przodu. Abyś mogła zachować równowagę, mięśnie pleców muszą się więcej napracować, czego efektem może być ból. Oto sposoby, jak go uniknąć i jak sobie z nim radzić, jeśli jednak nie uda się mu zapobiec.

Co robić, by uniknąć bólu pleców w ciąży?

  • Utrzymuj prawidłową postawę ciała, nie garb się, gdyż kręgosłup jest wtedy dodatkowo obciążony.
  • Jeśli tylko lekarz ci na to pozwala, staraj się ćwiczyć. To wzmocni mięśnie pleców. Możesz chodzić np. na aquafitness dla ciężarnych. Dobrym pomysłem będzie też joga dla ciężarnych. Czytaj też: Sport a ciąża
  • Jeśli masz pracę siedzącą, co pewien czas wstań od biurka. Co godzinę zrób sobie przerwę, którą wykorzystasz na to, by się przespacerować. Siedzenie tylko pozornie wydaje się wygodną pozycją. Jeśli długo pozostajesz w tej pozycji, może pojawić się ból pleców i kłopoty z krążeniem w nogach.
  • Gdy stoisz, staraj się kierować kręgosłup ku górze. Wyobraź sobie, że rośniesz. Poczujesz wtedy, że tułów staje się lżejszy. 
  • Nie noś wysokich obcasów, przerzucają ciężar ciała na przednią część stóp, sprzyjają przesunięciu środka ciężkości jeszcze bardziej do przodu. To dodatkowo obciąża plecy. Idealne buty powinny mieć  obcas około 1,5-centymetrowy.  

Jak postępować, gdy w ciąży dokucza ci ból pleców?

  • Jeśli boli cię okolica lędźwiowa, stań w lekkim rozkroku i ułóż pośladki tak, jakbyć chciała podwinąć pod siebie ogon. 
  • Gdy czujesz ostry ból pleców promieniujący do nogi, tzw. rwę kulszową, poproś swojego ginekologa o skierowanie do fizjoterapeuty.
  • Poproś kogoś, by zrobił ci masaż. Przygotuj sobie taki preparat: do 100 ml olejku z migdałów dodaj po 20 kropel esencji z jałowca, rumianku i lawendy. Poproś kogoś o wymasowanie cię tym olejkiem. Czytaj też: Zabiegi pielęgnacyjne w ciąży
  • Zrób sobie kąpiel. Pamiętaj, by nie była zbyt ciepła. Wlej do niej kilka kropli esencji lawendowej i zanurz się na kilka chwil. Woda najszybciej przynosi ulgę w bólu pleców - działa natychmiast! Możesz też chodzić na basen i pływać.  
  • Używaj do siedzenia dmuchanej piłki, balansowanie na niej doskonale wzmacnia mięśnie pleców. Czytaj też: Ćwiczenia poprawiające kondycję i nastrój
  • Przyjrzyj się materacowi, na którym śpisz, zbyt miękki nasila bóle pleców. Czytaj też: Rady na dobry sen
Obejrzyj film, który pokazuje ćwiczenia łagodzące bóle pleców w drugim trymestrze ciąży:


separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (1)
avatar

Sylwia VALK, Olsztyn
Sylwia VALK, Olsztyn | 2011-07-07 20:31 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

BH.46.
MOTTO: KAŻDY z nas, jeśli boli go KRĘGOSŁUP, to myśli zaraz o lekach tzw. przeciwbólowych.*

NIC BARDZIEJ MYLNEGO, POWINNIŚMY ZWYCZAJNIE ĆWICZYĆ MIĘŚNIE:
Utrzymujące kręgosłup w prawidłowym pionie tzw. MIĘŚNIE OKOŁOKRĘGOSŁUPOWE, a problem oddalamy. Ćwiczenia, takie jeśli wykonujemy 15-20 minut, we własnym łóżku, 1 x w tygodniu, to wyniki tych ćwiczeń nas zaskakują, ponieważ mamy lepszą kondycję i większą ogólną sprawność całego organizmu Dużo większą. Eliminujemy też; zaparcia jednocześnie uzyskując na stałe tzw. klasyczny PŁASKI brzuch.

NALEŻY TYLKO PRZECZYTAĆ I ZREALIZOWAĆ SAMEMU OPISY:
Pod zdjęciami ćwiczącego modela. Rozdział Nr 33 w książce; pt_______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.

DOBRZE JEST TEŻ W TRAKCIE ĆWICZEŃ DOCIĄŻYĆ SIĘ OBCIĄŻNIKAMI:
Lecz tylko takimi o ciężarze 500 gram. Mężczyznom poprawią się torsy, a dziewczynom talie. A więc ćwiczenia czas zacząć !! Ostanie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego.

WAŻNE I ENERGETYCZNIE SKOMPONOWANE SĄ, TABELE PRODUKTÓW WG TZW. IŻ:
Czyli INDEKSU ŻYWIENIOWEGO, tj. IŻ produktu; które pomogą nam we właściwej ocenie, przy realnym doborze pokarmów dla nas biologicznie prawidłowych. Tabele te, opracowali naukowcy z instytutu o nazwie; IRL KRAKÓW. *

CHLEB typu KR-IRL, STANOWI AKTUALNIE O SILNYM UKŁADZIE IMMUNOLOGICZNYM:
Organizmu człowieka. Dostarcza ogrom energii eliminującej głód dlatego; iż GLUKOZA naturalna w nim zawarta, stabilizuje poziom cukru we krwi, na ok. 4-5 godzin !! tzw. NISKIE węglowodany, tj. do 26% wzrostu. Złe to, WYSOKIE węglowodany, tj. od 26,01% wzrostu. Podnoszą poziom cukru po spożyciu zbyt wysoko stymulując otyłość, również cukrzycę typu 2. To kłopot, że nie kupisz tego chleba, nikt go nie piecze, nikt na nim nie zarabia, ale samemu upiec WARTO !!

TAKIE ODŻYWIANIE NIE JEST DROGIE, A WRĘCZ WYJĄTKOWO TANIE:
Koszt 1 szt. mini chlebka to 15-20 groszy czyli całodzienne wyżywienie 1 osoby nie przekroczy 2,00 zł. Zjadamy mniej droższych produktów, a to dlatego; że CHLEB typu KR-IRL, syci niewyobrażalnie przez 4-5 godz. Eliminuje skutecznie tzw. wilczy głód, gwarantując przy tym odżywienie biologicznie WZORCOWE.

KONKLUZJA finalna:
Ilość żywności należy bezwzględnie dostosować do trybu życia, czyli zapotrzebowania energetycznego własnego organizmu. Najistotniejszym stabilizatorem wyrównywania braków energii u człowieka jest bez wątpienia tzw. CHLEB typu KR-IRL. Wskazana jest także zasadotwórcza cytryna ok. 2,5-4 sztuk/24h. Sok z cytryny neutralizuje kwasowość soków trawiennych pustego żołądka zmniejszając łaknienie.

R E F L E K S J A:
INDEKS ŻYWIENIOWY, a; INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze.
IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody, czyli sfera faktów. IG; to wirtualne poglądy, dezinformacja, obłuda i biznes.

ZOBACZ TEŻ; GLUKOZA naturalna, wg: IRL KRAKÓW.
Książka, pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione. ***
Skrót adresu strony w Internecie_______: INSTYTUTIRL

BH.46.
ENGLISH VERSION:
Skrót adresu strony w Internecie_______: instytutirl

Biologia, medycyna.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?