Babyonline.pl
 
 
Gry
Rozwiń menu

5 rad, jak spokojnie przetrwać okres ciąży

| aktualizacja: 05.09.2017 | 0

Dziewięć miesięcy – dla jednych kobiet to okres radości, dla innych czas obaw, psychicznego dyskomfortu i nieprzyjemnych dolegliwości. Jak sprawić, by ciąża przebiegła spokojnie? Na co można sobie pozwolić, by czuć się lepiej?

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(5)
Enfamil - jak spokojnie przetrwać okres ciąży
fot. materiały prasowe
Boimy się najczęściej tego, czego jeszcze nie znamy lub nad czym nie do końca panujemy. Ciąża, niezależnie od tego, czy jest pierwsza czy któraś z kolei, może budzić w Tobie niepokój. Martwisz się o rozwiązanie, nie jesteś pewna, na co możesz sobie pozwolić, a z czego powinnaś zrezygnować. Potrzebujesz wówczas rzetelnego źródła wiedzy, napisanego językiem przystępnym i nieskomplikowanym. Takie są na przykład newslettery Klubu Enfamama. Zawarte w nich fachowe informacje pomagają Ci w sposób naturalny i łagodny przechodzić do kolejnych etapów ciąży. Poniżej natomiast znajdziesz pięć prostych rad, jak spokojnie przetrwać dziewięć miesięcy. Warto wziąć je sobie do serca.

Dobra opieka lekarska to podstawa

Wybór odpowiedniego lekarza prowadzącego ciążę jest bardzo ważny. To on będzie czuwał nad tym, by z Tobą i maluszkiem wszystko było w porządku, a ciąża przebiegała prawidłowo. Dlatego nie podejmuj tej decyzji pochopnie, a jeśli czujesz, że nie ufasz swojemu ginekologowi, nie wahaj się go zmienić. Lekarz prowadzący powinien być na bieżąco z rozwiązaniami dotyczącymi ciąży (musi znać się na rodzajach leków, koniecznych badaniach, nowoczesnym sprzęcie do wykonywania USG itd.). Podczas każdej wizyty powinien cię zważyć, zmierzyć Ci ciśnienie, a badanie USG przeprowadzić tylko tyle razy, ile to naprawdę jest konieczne. Nie może Cię obrażać, krytykując Twoje poglądy, wyśmiewając Twoje obawy czy niedostateczną wiedzę na temat ciąży, powinien też być dostępny, gdybyś go potrzebowała.

Zadbaj o właściwą dietę

Podstawowa zasada dotycząca diety na czas ciąży jest prosta: jedz dla dwojga, nie za dwoje. Ciąża to szczególny czas, w którym nawet kilkakrotnie wzrasta zapotrzebowanie na witaminy i składniki mineralne, szczególnie na kwas foliowy, żelazo, wapń, jod, magnez i witaminę C, dzięki której żelazo lepiej się wchłania. Dlatego ważne jest, by w Twojej diecie znajdowało się dużo warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych bogatych w błonnik; powinnaś też wypijać więcej płynów. Decydując się na przyjmowanie preparatów witaminowych, poproś o radę swojego lekarza.

Pamiętaj o aktywności fizycznej

Ciąża to stan szczególny, ale nie choroba. Pamiętaj o tym i nie rezygnuj wtedy z aktywności fizycznej, tym bardziej że badania amerykańskich naukowców wykazały, iż dzieci kobiet, które w trakcie ciąży były aktywne fizycznie, rozwijają się lepiej, są spokojniejsze i samodzielne. Oczywiście, nie wszystkie sporty są wskazane dla ciężarnych pań. Jazda konna, jazda rowerem w drugim i trzecim trymestrze, sporty ekstremalne, czyli wszystkie te aktywności, w których łatwo o upadek, powinnaś chwilowo odłożyć na bok. Możesz natomiast pływać, uprawiać tai-chi, jogę, jogging, a także uczęszczać na zajęcia z aerobiku, jeśli nie ma ku temu przeciwskazań medycznych.

Ciąża to nie choroba – nie rezygnuj z podróży

Nie musisz rezygnować z wakacyjnych planów tylko dlatego, że zaszłaś w ciążę. Pamiętaj tylko o kilku ważnych sprawach. Każdy dłuższy wyjazd skonsultuj ze swoim lekarzem prowadzącym, szczególnie, jeśli planujesz podróż samolotem. Wyjeżdżając, miej przy sobie dokumentację medyczną dotyczącą ciąży i dokument z wpisaną grupą krwi, możliwie najnowszy. Sprawdź, gdzie jest najbliższy szpital w miejscu, do którego się udajesz.

Dolegliwości nie muszą być uciążliwe

Nudności doświadcza niemal każda przyszła mama. Mijają one ok. 12.-16. tygodnia ciąży, ale mogą się nasilać podczas przyjmowania żelaza. Jeśli Cię męczą, napij się herbaty ziołowej, na przykład z imbirem lub miętą. Wskutek działania hormonów i ucisku dziecka na jelita mogą pojawić się zaparcia – poradzisz sobie z nimi, włączając do diety suszone śliwki i pokarmy bogate w błonnik. Na skurcze nóg pomogą bogate w magnez i potas pomidory, banany i migdały.
 
Ciąża jest dla przyszłej matki wyjątkowym i często trudnym okresem. Mając dostęp do rzetelnej wiedzy i stosując się do pewnych zasad, można jednak sprawić, by tych dziewięć miesięcy minęło spokojnie i przyjemnie.
separator
Wyślij e-mailem
separator
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?