Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Jak ćwiczyć w ciąży?

| 06.12.2007, aktualizacja: 03.12.2013 | 0
separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)
fot. Edipresse
Czy w ciąży musisz rezygnować z ulubionego sportu? Czy ruch jest wskazany w ciąży? Radzi specjalista ginekolog.
Zawsze lubiłam sport i nigdy nie trzeba było mnie namawiać do ruchu. Teraz jestem w szóstym tygodniu ciąży i nie chcę rezygnować ze swoich przyzwyczajeń. Czy mogę dalej bezpiecznie ćwiczyć. Aldona

Tak, nie ma potrzeby rezygnować w ciąży z uprawiania fitnessu. Organizm łatwiej dostosuje się do nowej roli, jeśli przyszła mama ćwiczy. Dobra kondycja pomaga znieść trudy związane np. z podwyższoną masą ciała, większą objętością krwi w krwioobiegu, co obciąża serca, z przyspieszonym metabolizmem, bo organizm musi zaspokoić potrzeby kobiety i dziecka w brzuszku. Dzięki ćwiczeniom reguluje się ciśnienie tętnicze.

Lepiej jednak zrezygnować z uprawiania sportu wyczynowego. Radzę też zamienić tenis ziemny na pływanie, a narty na aerobik dla ciężarnych.

A najlepiej skonsultować to z lekarzem prowadzącym, który poradzi, jaki sport wybrać.

dr n. med. Renata Jaczyńska konsultacja: dr n. med. Renata Jaczyńska
Specjalista ginekolog-położnik. Pracuje w Klinice Położnictwa i Ginekologii Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie.
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?