Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Dieta dla karmiącej: gotowane, bez nabiału, tylko indyk i marchew?

| aktualizacja: 21.06.2017 | 1

Co wolno, a czego nie wolno jeść podczas karmienia piersią? Czy napoje gazowane powodują kolkę? Czy musisz unikać wzdymających potraw? Odpowiedź jest prosta: mama karmiąca powinna jeść zdrowo. Ale co to znaczy?

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
co jeść podczas karmienia piersią
fot. Fotolia
Dieta karmiącej mamy nie musi być restrykcyjna. Wytyczne co do tego, co możesz jeść podczas karmienia piersią, zmieniły się, dlatego nie słuchaj rad osób, które radzą ci jedzenie wyłącznie gotowanej marchewki, ryżu i kurczaka. Dzisiejsza wiedza na temat diety podczas karmienia piersią jest większa. Wiadomo już, że mama karmiąca nie musi eliminować produktów spożywczych ze swojej diety na wszelki wypadek. Co więc może jeść kobieta podczas karmienia piersią? Wszystko!

Dieta karmiącej mamy: co wolno jeść ?

Jedz to, co lubisz, pod warunkiem, że jest to zdrowe i wartościowe. Pamiętaj także, że podczas karmienia piersią zwiększa się twoje zapotrzebowanie na kalorie, jako mama karmiąca potrzebujesz około 500 kcal dziennie więcej niż w ciąży. Prawdą jest, że nie powinnaś jeść potraw smażonych, ale nie dlatego, że zaszkodzą dziecku, tylko dlatego, że są po prostu niezdrowe. To samo dotyczy napojów gazowanych – bąbelki gazu nie przenikają do mleka i nie powodują kolki u dziecka! Są za to pełne cukru i sztucznych dodatków, najlepiej więc w ogóle z nich zrezygnować.

Nie jest natomiast prawdą, że kobieta karmiąca nie może jeść produktów alergizujących, wzdymających i powinna unikać nabiału, by zapobiec skazie białkowej u dziecka. Tak komponuj jadłospis podczas karmienia piersią, by posiłki były zróżnicowane, żeby dostarczyć sobie i dziecku odpowiednich składników odżywczych.

Czego nie jeść podczas karmienia piersią?

Możesz jeść wszystko, co zdrowe, po prostu unikaj: To proste: podczas karmienia piersią powinnaś starać się, aby twoja dieta była zróżnicowana, bogata w składniki odżywcze i zdrowa. Jeśli do tej pory tak się nie odżywiałaś, jest duża szansa, że wejdzie ci to w nawyk także po zakończeniu karmienia. A wtedy wygrasz i ty i dziecko, które przejmie od ciebie dobre nawyki żywieniowe!

Zobacz też:
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (1)
avatar

Sonia
Sonia | 2017-06-28 12:57 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

że gotowane a nie jakieś smażone itp to wiadomo, ale czy bez nabiału to bym dyskutowała ;) ja stawiałam za radą mojej lekarki na lekkostrawną dietę bogatą w mikro i makroelementy, dużo warzyw. niektóre owoce + uzupełniająco kwasy omega np z pregna 250dha. są niezbędne dla dobrego rozwoju dziecka, a z diety nie dostarczamy odpowiedniej ilosci.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?