Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Co jest lepsze

| 08.10.2008, aktualizacja: 08.10.2008 | 0

Zdrowa dieta powinna być urozmaicona. Im więcej różnych produktów, tym większa szansa, że smyk otrzyma wszystko, co mu potrzebne.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)
1_CoWybrac_twm_09.jpg
Najlepszy jest domowy kompot! – twierdzi babcia. Albo sok z dodatkiem witamin. „Specjalnie dla dzieci” – kusi etykietka z rozkosznym zwierzaczkiem. Łatwo się w tym wszystkim pogubić, prawda? Sprawdź, co dla twojego dziecka jest dobre, a co... jeszcze lepsze.

Roczne maluchy powoli przechodzą na dorosłą dietę. Tyle tylko, że nie wszystko, co jest dobre dla rodziców smyka, równie zdrowe jest dla niego samego. Dla swojego malca wybierz to, co najlepsze. Czyli...

Grahamka czy rogalik
Najlepiej i to, i to. Pieczywo – zarówno białe, jak i ciemne – jest bardzo bogate w węglowodany – podstawowe źródło energii, a poza tym zawiera witaminy z grupy B i sole mineralne (żelazo, magnez, cynk). Ciemne jest zdrowsze (ma najwięcej błonnika i witamin), za to białe lekkostrawne. Idealne rozwiązanie: maksymalna różnorodność. Serwuj maluchowi grahamki, kajzerki, rogaliki, pumpernikiel, pieczywo chrupkie, pieczywo z różnymi dodatkami – sezamem, śliwkami suszonymi, ziarnami. Unikaj jedynie chleba czy bułek z dużą zawartością konserwantów. Poznasz je po długim terminie przydatności do spożycia i „papierowym” smaku. Ze względu na dość sporą ilość kalorii lepiej nie przesadzać z pieczywem półsłodkim, np. chałką albo drożdżówką.

Masło czy margaryna
Rocznym czy dwuletnim maluszkom o wiele lepiej służy masło (bo cholesterol w nim zawarty jest potrzebny najmłodszym do budowy układu nerwowego). Do tego masło zawiera witaminę D, potrzebną do prawidłowego rozwoju.

Posiłek domowy czy ze słoiczka
Maluch może zjeść i taki, i taki. Przygotowując dania w domu, musisz dbać o to, by robić je z najlepszych produktów (czyli chudego mięsa, świeżych warzyw i owoców). Jedzenie ze słoiczków jest przygotowane z najlepszej jakości produktów, przebadane i dobrze zbilansowane. Jest też bardzo wygodne i doskonale sprawdza się podczas wyjazdów czy na spacerach. Dając potrawy ze słoiczków pamiętaj, by wybierać odpowiednie do wieku malca – te dla starszaków zawierają grudki, a potem większe kawałki jedzenia i w ten sposób uczą gryzienia.

Kaszka czy płatki śniadaniowe
Zdecydowanie dla najmłodszych bobasów polecamy kaszki. Płatki są mocno przetworzone i zawierają ogromnie dużo cukru. Natomiast kaszki przygotowane są z myślą o małych dzieciach. Są więc odpowiednio zbilansowane i mają mnóstwo witamin i minerałów, które są niezbędne do prawidłowego rozwoju malca.

Jogurt owocowy czy naturalny
Zdrowy jest i ten, i ten. Jak wszystkie produkty mleczne każdy jogurt jest bogatym źródłem wapnia. Lepiej jednak wybierać jogurt naturalny i dodać do niego owoce (świeże albo choćby z mrożonki). Owocowe są dosładzane, barwione (np. sokiem z buraków) i nie zawsze zawierają tyle owoców, ile się spodziewamy (może to być np. tylko 1 procent).

Kakao w proszku czy rozpuszczalne
Kakao jest pyszne i zawiera dużą dawkę magnezu, dlatego warto dawać je dzieciom (ale nie częściej niż 2–3 razy w tygodniu, bo ma dużo kalorii). Lepsze jest tradycyjne kakao w proszku, ponieważ te rozpuszczalne są mocno przetworzone. Pamiętaj jednak, że kakao to jeden z najsilniejszych alergenów, więc mały uczuleniowiec nie powinien go pić przed skończeniem 2 lat i bez zgody lekarza.

Sok czy kompot
Maluch może pić jedno i drugie. Sok zawiera więcej witamin, oczywiście pod warunkiem, że naprawdę jest sokiem, a nie np. napojem. Z kolei kompot jest zwykle robiony w domu, a więc to my decydujemy, co do niego dodamy.

Woda gazowana czy naturalna
Zdecydowanie naturalna. Bąbelki powstałe z dwutlenku węgla podrażniają żołądek. Poza tym dziecko, które jest od początku przyzwyczajane do zwykłej wody bez gazu, mniej chętnie sięgnie po słodkie napoje gazowane.
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?