Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Ćwiczenia na mięśnie Kegla

| 11.08.2009, aktualizacja: 28.08.2014 | 0
separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)
Na czym polegają i dlaczego są takie ważne? Odpowiada ginekolog.
Jestem w siódmym miesiącu ciąży. Koleżanka poradziła, bym już teraz zaczęła wykonywać ćwiczenia Kegla. Ona w ten sposób nie ćwiczyła przed porodem i – jak twierdzi – ma teraz z tego powodu kłopoty z nietrzymaniem moczu. Czy rzeczywiście jest to konieczne. Ewa

To prawda, że są to bardzo ważne ćwiczenia. Wzmacniają one napięcie mięśni krocza otaczających ujście cewki moczowej, pochwy i odbytu. Dzięki nim można zapobiec przykrym dolegliwościom oraz poważnym problemom podczas ciąży i po porodzie.

Jeśli mięśnie te są nadmiernie rozciągnięte, może dojść do obniżenia macicy, wysiłkowego nietrzymania moczu lub nadmiernego poszerzenia wejścia do pochwy. Szkoda, że tak mało kobiet pamięta o tej prostej formie profilaktyki i równie niewiele informuje lekarza, że ma trudności ze zwieraczem pęcherza w czasie ciąży.

Ćwiczenia Kegla polegają na częstym zaciskaniu mięśnia zwieracza odbytu oraz mięśnia zwieracza pęcherza moczowego (np. przerywanie oddawania moczu). Należy je wykonywać podczas ciąży, kontynuować zaraz po porodzie i pamiętać o nich później. Poprawiają one jakość życia i mają korzystny wpływ na przywrócenie właściwej anatomii wejścia do pochwy po porodzie.

prof. dr hab. Bogdan Chazan, ginekolog

Czytaj też: Erotyczny trening - ćwicz i ciesz się lepszym seksem.

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?