Baby online.pl
 
 
Rozwiń menu

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha – część 3

| 26.03.2015, aktualizacja: 03.12.2015 | 0

To ostatnia część treningu na mięśnie brzucha. Tym razem bez piłki. Ćwiczenia wydają się trudniejsze, ale warto się z nimi zmierzyć – przekonuje Zosia Budkiewicz, fizjoterapeutka i instruktorka fitness.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)

Zobacz inne z serii Mięśnie brzucha - ćwiczenia przed ciążą (5):

Ćwiczenia na plecach

  • Kładziemy się na plecach, ramiona kładziemy wzdłuż ciała, nogi unosimy wyprostowane ku górze jak świecę. Unosimy nogi ku górze, ale tak, by oderwać od podłoża tylko dół pleców. Uwaga! Nogi prowadzimy prosto, w stronę sufitu. Pamiętamy o wdechu i wydechu.
    W czasie tego ćwiczenia pracują mięśnie dolnej części brzucha. Powtarzamy 20–30 razy.
     
  • To samo ćwiczenie, ale włączamy górną część ciała. Dłonie kładziemy na głowie, pilnując, by łokcie były na zewnątrz, przyciągamy brodę do klatki, w tym samym momencie unosimy głowę i nogi.
    Ćwiczenie powtarzamy 15 razy w trzech–czterech seriach.
Odpoczywamy, przyciągając kolana do klatki piersiowej.

Ćwiczenia na boku

Leżenie na boku. Jedno ramię kładziemy wyprostowane z przodu, drugie trzymamy przy głowie. Nogi w jednej linii z tułowiem. W tym samym momencie podnosimy nogi i tułów, ręka w stronę nóg, druga podtrzymuje ciało.
To ćwiczenie na wzmocnienie nie tylko mięśni brzucha, ale też grzbietu. Powtarzamy 15 razy. Zmieniamy stronę.
Odpoczywamy: kładziemy się na brzuchu, unosimy się na ramionach, odrywając brzuch od podłoża (biodra przyklejone do podłoża).

 
Zofia Budkiewicz jest fizjoterapeutką i instruktorką fitness, specjalizuje się w ćwiczeniach i masażu kobiet w ciąży i po porodzie, współpracuje z licznymi szkołami rodzenia. Prywatnie mama dwójki dzieci.
 
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?