Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

8 pomysłów na ćwiczenia w ciąży

| 21.05.2013, aktualizacja: 21.05.2013 | 1

Zawsze najpierw należy skonsultować się z lekarzem prowadzącym - jeśli nie ma przeciwwskazań do ćwiczeń, wypróbuj któryś z naszych pomysłów!

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(2)

Wcześniej byłaś aktywna: biegałaś, jeździłaś na rowerze, lubiłaś pływanie i narty? W ciąży nie musisz rezygnować z aktywności fizycznej - wręcz przeciwnie! Jeśli natomiast nie przepadałaś za ruchem, teraz powinnaś zadbać o swoje mięśnie dla waszego wspólnego zdrowia.

Sporty, z których powinnaś teraz zrezygnować, to jazda konna, na nartach, biegi długodystansowe i większość dyscyplin lekkoatletycznych. Będziesz też musiała odłożyć na później pozornie niewinną jazdę na rolkach, a zwykły rower lepiej zastąp rowerkiem treningowym (z niego nie spadniesz, poza tym twój organizm nie dozna nawet najmniejszych niekorzystnych wstrząsów podczas pedałowania)

Czytaj też: Produkty zakazane w czasie karmienia piersią

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (1)
avatar

Ewel
Ewel | 2013-08-19 14:22 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Nie uważam by ćwiczenia w czasie ciąży były tak bardzo zalecane na czczo, kiedy po nocy mamy wygłodniały organizm. Owszem lekkie krótkie ćwiczenia, ale na takie artykuły trzeba uważać, wiadomo kobiety w dzisiejszych czasach zrobią duża (nie mówiąc wszystko) aby dobrze wyglądać, więc żeby komuś nie przyszło katować się ćwiczeniami. CIĘŻKIMI I DŁUGIMI

Po nocnym poście mamy więcej wolnych kwasów tłuszczowych, najniższy w ciągu doby poziom insuliny, jak i naturalnie wysoki poziom kortyzolu. Ćwicząc w takim stanie z niską i średnią intensywnością możesz używać tłuszczu jako paliwa w trochę większym stopniu. Jednak kortyzol i katecholaminy mogą także ‘niszczyć’ tkankę mięśniową. Należy więc odpowiedzieć sobie na pytanie: KTÓRY Z MOICH CELÓW JEST NAJWAŻNIEJSZY?
· Zależy mi na utracie tkanki tłuszczowej, a siła i sprawność są sprawą drugorzędną - możesz spróbować ćwiczyć bez posiłku, o ile dobrze to tolerujesz.
· Zależy mi na jednym i drugim, ale siłę i sprawność stawiam na pierwszym planie - w tym wypadku lepiej byłoby zjeść przed treningiem lekki kompletny posiłek.

Generalnie poranne treningi na czczo budzą jedynie zastrzeżenia w przypadku intensywnych czy mocno wydłużonych zajęć sportowych. Odnoszą się one głównie do sportowców. Umiarkowany trening aerobowy, nie trwający dłużej niż godzinę nie stwarza generalnie żadnego zagrożenia dla zdrowia. :)

Nie polecam na czczo ćwiczeń kobietom w ciąży, lepiej po lekkim śniadanku. Ważne, żeby mieć siły i ochotę.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?