Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

7 ćwiczeń, których nie wolno ci robić w ciąży

| 20.09.2013, aktualizacja: 21.02.2014 | 6

Sport w ciąży? Tak! Ale ostrożnie i z umiarem. Sprawdź, jakie aktywności mogą ci teraz zaszkodzić.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(5)

Czy i jak ćwiczyć w ciąży?

Ćwiczenia w ciąży to metoda na szybki powrót do szczupłej sylwetki po porodzie. Dzięki ćwiczeniom w ciąży lepiej przygotujesz się też do porodu, który jest wysiłkiem porównywalnym do przebycia maratonu.

Ale uwaga, przed rozpoczęciem jakiegokolwiek treningu trzeba skonsultować się z ginekologiem. I nie wystarczy zgoda na początku ciąży. Pytaj przy okazji każdej wizyty – ciąża przebiega różnie i aktywność fizyczna na kolejnych jej etapach może być niewskazana.

Podczas pierwszych 3 miesięcy ciąży ryzyko poronienia jest największe. Jeśli ćwiczyłaś wcześniej, zazwyczaj nie musisz robić przerwy, ale koniecznie zmniejszyć intensywność ćwiczeń. Byłaś mało aktywna? Bezpieczniej będzie, jeśli zaczniesz uprawiać sport od drugiego trymestru ciąży.

Kiedy nie wolno ćwiczyć w ciąży?

Bezwzględnymi przeciwwskazaniami do ćwiczeń są:

  • krwawienia z dróg rodnych
  • cukrzyca
  • nadciśnienie
  • duża niedokrwistość
  • infekcje wirusowe i bakteryjne
  • ciąża bliźniacza

Jednak niektóre ćwiczenia nie są zalecane żadnej ciężarnej. Z jakimi trzeba uważać?

Bieganie w ciąży

Możesz biegać pod warunkiem, że przed ciążą zadbałaś o kondycję i bez trudu pokonywałaś średnie dystanse. Zdecyduj się jednak na umiarkowany wysiłek (nie więcej niż 3 km biegu dziennie), biegaj ostrożnie (zwłaszcza od drugiego trymestru ciąży, kiedy łatwiej o upadek), pamiętaj o nawadnianiu organizmu i uważaj, by się nie przegrzać. W trzecim trymestrze ciąży postaw już raczej na spacery niż forsujące biegi, które mogą powodować niedotlenienie dziecka, przeciążać stawy i kręgosłup. A jeśli chciałabyś w czasie ciąży dopiero zacząć przygodę z bieganiem, lepiej poczekaj, aż urodzisz.

Wypróbuj ćwiczenia poprawiające krążenie krwi.

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (6)
avatar

kiki*
kiki* | 2014-02-24 01:18 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

zaprzeczacie sami sobie, jesli nie stepper to rower lub bieżnia, jednoczesnie lepiej zrezygnowac z rowerka i biegania. troche to naciagane, zwlaszcza ze podczas ciazy wazny jest ruch, nie mowie tu o przebiegnieciu maratonu, ale malutki truchcik nie zaszkodzi

Odpowiedz

kiki
kiki | 2014-02-24 01:17 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

zaprzeczacie sami sobie, jesli nie steper to rower lub bierznia, jednoczesnie lepiej zrezygnowac z rowerka i biegania. troche to naciagane, zwlaszcza ze podczas ciazy wazny jest ruch, nie mowie tu o przebiegnieciu maratony, ale malutki truchcik nie zaszkodzi

Odpowiedz

aliciamarie
aliciamarie | 2013-10-15 13:26 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Podobno nie mozna tez wykonywac manicure'u w gabinecie. Mozna jednak nakladac naklejki do paznokci. Ja bym nie wytrzymala bez wystylizowanych paznokci niestety. To fajny pomysl:) : beautybook.pl/pl/nowosci/Stylizacja-paznokci-inaczej-naklejki-pl

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

mamcia
mamcia | aliciamarie | 2014-05-22 20:21 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

nigdy nie słyszałam że nie można ro ić maniciuru.ja przez całą ciąże chodzę na maniciure i pediciure i farbuje włosy, ciąża nie choroba, nie będę jak lump chodziła. konsultowałam to z 3 ginekologami i absolutnie nie ma przeciwskazań.....nie dajm sie zwariować!

Odpowiedz

 mama
mama | aliciamarie | 2014-10-01 13:14 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Doi Kiki .........Na rowerze można jeździć stacjonarnym, a na bieżni można ćwiczyć np. marszobieg czy po prostu marsz nie musi to być sprint. Polecam ruch na świeżym powietrzu i jak mówi mój lekarz...słuchajcie swojego ciała! Pozdrawiam

Odpowiedz

Marta
Marta | aliciamarie | 2014-10-26 21:51 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

co za bzdura???

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?