Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Czego unikać, z czego zrezygnować w ciąży

| 19.12.2006, aktualizacja: 22.10.2015 | 0
separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
Kobieta w ciąży jedząca posiłek z diety ciężarnej
fot. Fotolia
Jeśli chcesz zrobić wszystko, by urodzić zdrowe dziecko, niektórych produktów powinnaś unikać, a inne od razu wpisać na czarną listę.
Jeśli chcesz zrobić wszystko, by urodzić zdrowe dziecko, niektórych produktów powinnaś unikać, a inne od razu wpisać na czarną listę. Nie zadręczaj się jednak, jeśli od czasu do czasu sięgniesz po niewielkie ilości czegoś, co być może nie jest najzdrowsze, ale na co masz wielką ochotę.

Mocna herbata, kawa, „cola"

Kofeina zawarta w kawie, herbacie i napojach typu "cola" pobudza matkę i dziecko, a spożywana w nadmiarze może mieć dramatyczne następstwa. Nie wiadomo wprawdzie jak duża dawka kofeiny może być szkodliwa dla płodu, ale właśnie dlatego picia kawy lepiej unikać. Cola zawiera dodatkowo wiele substancji chemicznych o nieznanym dla ciąży działaniu i niepotrzebny cukier. Jedna filiżanka słabej kawy wypita od czasu do czasu nie powinna wprawdzie zaszkodzić twojemu dziecku, podobnie jak słaba herbata, ale najlepiej byłoby przejść na kawę bezkofeinową i lekkie herbatki owocowe (ale nie ziołowe!).


Sztuczne środki słodzące

Dostarczenie chemii organizmowi, który dopiero się tworzy, zawsze jest niekorzystne. Nigdy nie wiadomo do końca, jak płód na to zareaguje. Unikać należy nie tylko słodzików, ale też potraw i napojów słodzonych sztucznymi środkami, np. sacharyną.

Sery pleśniowe i typu camambert

Sery powodują dużą nadkwaśność i wzdęcia. Poza tym jedząc je, dostarczamy organizmowi pleśni. W okresie ciąży, gdy skłonność do grzybicy i tak jest bardzo duża, należy tego unikać.

Słodkie napoje gazowane

Ich picie jest niewskazane z co najmniej dwóch powodów. Po pierwsze – może prowadzić do cukrzycy. Po drugie – wpływa na poziom sodu, potasu, magnezu i wapnia (tzw. przesunięcia elektrolitowe). Gdy ciężarna skarży się na nadmierne skurcze nóg, czuje się osłabiona, szybko się męczy, ma kłopoty z zębami i włosami, winę za to mogą ponosić m.in. napoje gazowane.

Chipsy i frytki

Zawierają duże ilości szkodliwych tłuszczów.

Zobacz też: Nie warto jeść śmieci. 5 powodów by trzymać dzieci z daleka od fast foodu

„Szybkie dania" z torebki, konserwy

Zawierają konserwanty, substancje stabilizujące, sztuczne dodatki, które dodatkowo zatruwają organizm i niekorzystnie wpływają na pracę nerek.

Surowe mięsa (tatar)

Mogą być źródłem zakażenia toksoplazmozą.

Surowe jaja, niepasteryzowane mleko

Bywają zakażone salmonellą.

Surowe owoce morza i ryby (sushi, ostrygi)

Bywają zakażone groźnymi bakteriami lub pasożytami.
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?