Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Wody smakowe nie dla dzieci – to pułapka marketingowa [WIDEO]

| 23.05.2017, aktualizacja: 08.06.2017 | 2

Wydaje ci się, że woda smakowa to świetny zamiennik dla zwykłej wody? Sprawdź, co takiego kryje się w jej składzie, że dzieci - i nie tylko one – jej pić nie powinny.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(2)
O tym, że dla dzieci najlepszym napojem jest woda, specjaliści od żywienia najmłodszych mówią od lat. Bo woda świetnie gasi pragnienie i nie dostarcza zbędnych kalorii. Ale uwaga: woda wodzie nierówna. Produkty, w których nazwie umieszczono słowo „woda”, nie zawsze mają wiele wspólnego ze zdrowym napojem. Do tej kategorii należą np. wody smakowe. Wyjaśniamy, co sprawia, że nie powinno się ich podawać dzieciom oraz co dokładnie kryje się w ich składzie.

Dlaczego dzieci nie powinny pić wody smakowej?

Prof. Halina Weker, która kieruje Zakładem Żywienia w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie tłumaczy, że wody smakowe zawierają dużo cukru lub syropu glukozowo-fruktozowego. – W badaniach naukowych udowodniono, że picie takiej wody wiąże się z ryzykiem wystąpienie otyłości. To główny problem związany z podawaniem napojów tego typu. Kolejny dotyczy utrzymania odpowiedniej higieny jamy ustnej, właśnie ze względu na zawartość cukru. Wody smakowe dostarczają dużo kalorii. Gdybyśmy przeanalizowali znajdujące się na rynku produkty tego typu, to zawartość cukru w 100 ml wody smakowej może być równa nawet 10 gramom, co odpowiada dwóm łyżeczkom cukru. To bardzo duża zawartość tego mało korzystnego produktu spożywczego – wyjaśnia prof. Weker.

Poza wspomnianym cukrem wody smakowe mogą zawierać również chemiczne dodatki, np. konserwanty, substancje nadające smak lub zastępujące cukier słodziki.
 

Kto jeszcze nie powinien pić wód smakowych?

Dzieci to nie jedyna grupa, która powinna unikać picia wód smakowych. Słodzone napoje nie są również polecane kobietom w ciąży, mamom karmiącym piersią oraz wszystkim osobom, które dbają o odpowiednią wagę i zdrową dietę. Nie przepadasz za smakiem czystej wody? Łatwo możesz opracować własne przepisy na domową wodę smakową. Wystarczy, że dodasz do wody mineralnej listki mięty, cytrynę, pokrojone truskawki lub inne owoce, na które masz ochotę. Aby napój był zdrowy, niczym go nie dosładzaj. A dzieci najlepiej od samego początku przyzwyczajaj – tak jak radzą eksperci – do smaku czystej wody.

Zobacz też:
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (2)
avatar

Ehe
Ehe | 2017-06-08 19:52 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

10gram cukru na 100ml wody? Mam akurat taką wodę smakowa i zawiera 3,9g cukru w 100ml i zawiera 16kcal/100ml. Po co wrzucać wszystko do jednego worka? Jak się kupuję tanioche pełną konserwantów to może i tak jest, ale są wody które wydaję mi się nie są takie złe i dla dzieci i dla dorosłych. Wystarczy poczytać skład i porównać. Zgadzam się, że zwykła woda jest najzdrowsza, ale nie każdy taką lubi. Wolę podać taką owocową wodę dziecku niż soki, które to dopiero mają ogromne ilości cukru..

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

Do Ehe
Do Ehe | Ehe | 2017-06-08 21:02 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Ale konserwanty też dajesz przy okazji

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?