Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Za dużo i za mało kilo – kłopoty z zajściem w ciążę

| 03.11.2014, aktualizacja: 05.11.2014 | 2

Za dużo kilo? Niedobrze. Za mało kilo? Także niedobrze. I nadwaga, i niedowaga mogą przeszkodzić w planach przyszłej mamy. Co robić, gdy starania o dziecko nie przynoszą efektu? Można np. zmienić dietę.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
kobieta
fot. Fotolia
Lekarze przypominają że nie tylko nadwaga może zaburzać naszą płodność, również niedowaga ma wpływ na starania o dziecko. Jaki wpływ na zajście w ciążę mają zbędne kilogramy?

Wpływ niedowagi i otyłości na płodność

– Nawet kilka kilogramów więcej może przyczynić się do problemów z zajściem w ciążę. Winna jest temu zbyt duża ilość estrogenów, które zakłócają owulację czy przyczyniają się nawet do jej braku. Poważniejsze konsekwencje może nieść za sobą otyłość, która przyczynia się np. do zespół policystycznych jajników – przestrzega dr Anna Bednarska-Czerwińska, ginekolożka z Kliniki Leczenia Niepłodności i Diagnostyki Prenatalnej Gyncentrum w Katowicach.

Podobnie jest zresztą z niedowagą. – Gdy przyszła mama waży za mało, jej gospodarka hormonalna może ulec zaburzeniu, co wpłynie na prawidłowe funkcjonowanie jajników. Objawia się to np. brakiem miesiączki – dodaje ginekolożka.

Zarówno w wypadku nadwagi, jak i niedowagi, należy przejść na zbilansowaną dietę, mądrze się odżywiać, nie tylko po to, by zajść w ciążę, ale także po to, by przebiegała prawidłowo.

Dieta a ciąża, czyli sposób na utycie

Gdy ważysz za mało, nie wystarczy więcej jeść, trzeba jeść przede wszystkim odżywcze i kaloryczne produkty. Co robić w przypadku niedowagi – radzi mgr Małgorzata Pelikan, dietetyczka kliniczna Centrum Dietetycznego 4Health w Katowicach:
  • jeść więcej posiłków, nawet sześć–siedem dziennie. Poza śniadaniem, drugim śniadaniem, obiadem, podwieczorkiem i kolacją, warto zjeść również jedną lub dwie pełnowartościowe przekąski, np. kanapkę z pełnoziarnistego pieczywa z masłem, warzywami i drobiową wędliną czy półtłustym twarożkiem lub koktajl z owoców, jogurtu i orzechów z waflem ryżowym.
  • sięgać po zdrowe słodycze, np. domowe ciasto marchewkowe lub deser z twarożku i musu owocowego
  • włączyć do codziennego menu produkty o wysokiej gęstości odżywczej, tzn. oleje roślinne, miód, wysokokaloryczne owoce (banany), awokado oraz ugotowane warzywa korzeniowe, czyli ziemniaki, seler, pietruszka, marchewka
  • spożywać chude i białe mięso oraz tłuste ryby, np. łososie
  • unikać produkty wysoko przetworzone i o długich terminach przydatności – to źródło pustych kalorii, które odkładają się w organizmie jako tkanka tłuszczowa
  • mocno ograniczyć alkohol, kawę i mocną, czarną herbatę.

ZOBACZ TEŻ: Co zamiast mleka, by nie zabrakło wapnia?


separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (2)
avatar

Gruszka94
Gruszka94 | 2015-09-18 14:52 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Oczywiście, że nie. Warto zastanowić się nad swoją wagą i najlepiej przedyskutować to z lekarzem. A poza tym warto zastanowić się nad Piperyną. Tutaj więcej informacji katowice.naszemiasto.pl/artykul/piperyna-6-kg-w-miesiac,3485014,art,t,id,tm.html Myślę, że warto zagłębić się w temacie.

Odpowiedz

janka
janka | 2015-08-30 18:33 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

nie od dziś wiadomo, że ani nadwaga ani niedowaga nie sprzyja zajściu w ciąże. Ja starajac się o dziecko schudlam 12 kg, m.in. wykupilam dietę płodności na ovufriend, dużo się ruszałam i to w moim przypadku wsytarczyło

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?