Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Co jeść, by zmniejszyć zagrożenie poronieniem?

| 23.07.2014, aktualizacja: 24.07.2014 | 0

Magnez, witaminy z grupy B, selen, cynk... Niedobór tych składników może prowadzić do poronienia. Co jeść, by dieta była pomocna w utrzymaniu ciąży, odpowiada Małgorzata Pelikan, dietetyk kliniczny z Centrum Dietetycznego 4Health w Katowicach.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(2)
kobieta
fot. Fotolia
Niedawno poroniłam. Teraz znowu staram się o dziecko, boję się kolejnego poronienia. Chcę zrobić wszystko, by temu zapobiec. Znajoma powiedziała mi, że w takim wypadku ważne jest też dieta. Na co powinnam zwrócić uwagę? Ilona

Na liście składników, które należy wprowadzić do diety, by zapobiec poronieniu, są m.in. bioflawonidy, minerały, zwłaszcza selen, magnez i cynk, a także witaminy – przede wszystkim z grupy B.

Witamina B kontra poronienie

Pomocne w utrzymaniu ciąży są witaminy z grupy B, a zwłaszcza witamina B6. Jej niedobór może prowadzić do wzrostu poziomu estrogenów i spadku poziomu progesteronu, a tym samym do poronienia. Jej bardzo dobrym źródłem są:
  • mięso kurczaka
  • marchewka
  • jaja
  • banany
  • ziemniaki.
Niestety, oprócz tych superporduktów konieczna jest także suplementacja witaminy B6.

Potrzebne składniki mineralne

Do poronienia może prowadzić też niedobór magnezu, cynku i selenu. Magnez do diety możemy wprowadzić m.in. z:
  • kakao
  • gorzką czekoladą
  • kaszą gryczaną
  • orzechami
  • grochem
  • rybami, zwłaszcza dorszem i makrelą.
W cynk bogate są:
  • ostrygi
  • kiełki pszenicy
  • nieoczyszczone produkty zbożowe
  • mięso z indyka
  • jajka.
Selen znajdziemy m.in. w
  • rybach,
  • grzybach
  • pomidorach.
Uwaga! W suplementacji selen powinien być zawsze łączony z cynkiem.

Dieta a poronienienie – bioflawonidy

Ryzyko poronienia minimalizują także bioflawonidy. To substancje, które nadają zabarwienie roślinom, a przede wszystkim ich owocom. Występują m.in. w:
  • w owocach (głównie czerwonych)
  • warzywach (np. pomidorach, brokułach, papryce, sałacie)
  • kaszy gryczanej
  • roślinach strączkowych.
mgr Małgorzata Pelikan konsultacja: mgr Małgorzata Pelikan
Dietetyk kliniczny, pracuje w  Centrum Dietetyki Klinicznej 4Health w Katowicach.
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?