Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Dieta dla ucznia - 5 składników, których nie może zabraknąć w diecie

| 14.05.2013, aktualizacja: 14.05.2013 | 0

Co powinien jeść przedszkolak, uczeń, pracująca mama? Warto zadbać o kilka kluczowych składników w diecie, żeby mózg pracował jak najlepiej.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)

Węglowodany to paliwo dla mózgu

Mózg zużywa dużo energii i dlatego potrzebuje stałego dostarczania "paliwa". Jego źródłem jest dla niego najczęściej glukoza, którą organizm może pozyskiwać z węglowodanów lub tłuszczów. Nie jest jednak wszystko jedno, jakie węglowodany wybierzemy.

Najlepsze są węglowodany przyswajane stopniowo, przez dłuższy czas, tak aby zapewnić optymalny poziom glukozy we krwi. Najlepsze sa więc węglowodany złożone, pochodzące z pełnoziarnistego pieczywa, owsianki, brązowego ryżu, kaszy, nie słodyczy czy bułeczek. Porcja razowego chleba lub owsianki na śniadanie na pewno zapewni mózgowi dobry start na pierwsze godziny dnia. 

Czytaj też7 pysznych zapiekanek

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?