Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

7-dniowy jadłospis dla dwulatka - gotowy do wydrukowania

| 25.06.2012, aktualizacja: 18.10.2015 | 64

Aby dziecko było zdrowe, jego dieta musi być wartościowa i dobrze zbilansowana. Na co dzień często brakuje czasu, aby pamiętać o wszystkich zasadach komponowania jadłospisu dwulatka. Będzie ci łatwiej, jeśli skorzystasz z naszego gotowego menu na cały tydzień.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(35)

Nie bez powodu mówi się, że człowiek jest tym, co je. W jedzeniu są składniki, które nie tylko wzmocnią odporność, ale też zbudują ją po chorobie. To między innymi selen, cynk, żelazo, witaminy C, E i z grupy B, a także probiotyki. Udowodniono, że również nienasycone kwasy tłuszczowe skutecznie zwiększają odporność. Ważne jest, by większość posiłków była ciepła – gdy organizm zużywa mniej energii na ogrzanie jedzenia, może ją spożytkować na ochronę przed infekcjami.

Oto propozycja tygodniowego jadłospisu na wzmocnienie dla dziecka po 1. urodzinach.

Zobacz też: Jakie danie na śniadanie - najlepsze produkty dla dzieci


Jadłospis na wzmocnienie dla dwulatka - kliknij w jadłospis, aby go wydrukować.

jadłospis dla dzieci, jadłospis rocznego dziecka, jadłospis dla dwulatka, dieta dziecka, karmienie dziecka

1 2 3 4 5 6 .. 8 Następna
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (64)
avatar

załamana
załamana | 2017-04-01 13:20 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

mi tez już brakuje pomysłów na tworzenie dań:
śniadanie płatki kukurydzine na mleku lub pszeniczne lub owsianka na mleku (kokosowym tylko i wył)
obiad: rosół z makaronem (zawsze i wszędzie i codziennie bez mięsa i warzyw jemy go już 6 miesiąc non stop)
2 danie: placki smażone lub suche naleśniki lub sucha bułka albo chleb suchy z żółtym serem (czasami pustego pieroga uda mi się wcisnąć, do popicia sok jak najbardziej naturalny lub ziołowa herbatka
podwieczorek: jogurt, lub domowy biszkopt, lub chleb z masłem
kolacja: kasza lub ryz na mleku

Żadnego mięsa pod żadną postacią, owoców, warzyw, wędliny, soków naturalnych, serków, słoiczków itp.

(acha, jeszcze suche ziemniaki zje)

Odpowiedz

Zadowolona
Zadowolona | 2017-02-25 13:53 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Wspaniale przepisy! Moja córeczka ma 1.5 roku i już od kilku miesięcy je awokado z jajkiem lub pastę (awokado+philadelphia serek+koperek+pokrojone na to w plasterki ogórek zielony i rzodkiewka), pomidorki koktajlowe wprost uwielbia, rybę z fasolką i ziemniaczkami, orzechy różnego rodzaju. Mdłą słodką kaszę sama odmawia jeść. Jest zdrowym dzieckiem. Uważam, że im wcześniej wprowadzimy do jadłospisu ciekawe/ zdrowe produkty tym lepiej. Oczywiście są dzieci które tych produktów nie tkną ale to juz indywidualny problem każdej mamy, np moja mała nie bedzie chciała paćkowatych dań więc zamienie je na coś innego. Mi ten jadłospis pasuje w 100% i bardzo dziekuje za przepisy

Odpowiedz

pajka
pajka | 2017-01-09 23:05 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Drogie Mamy, ja też nie karmię mojego dziecka w taki sposób jak tutaj proponują. Dbam by mój Synek jadł zdrowo ale szanuję jego smaki i zachcianki (mały człowiek też ma swoje upodobania i ma prawo czegoś nie lubić). Powyższe propozycje proponuję potraktować jedynie jako inspiracje ;)

Odpowiedz

aaa
aaa | 2016-10-16 15:58 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Dziękuję za przepisy! Zdecydowanie skorzystam, bo już brakuje mi pomysłów. Pozdrawiam

Odpowiedz

Lora
Lora | 2016-09-05 14:56 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Witam,mam 2,5 r synka,chce podzielic sie z Wami jego jadlospisem,moze znajsziecie cos z tego dla swoich dzieci. Zaznacze ze synek je bardzo duzo ale staram sie zeby byly to posilki zdrowe. Przykladowe menu: sniadanie ok 7 platki owsiane z połową serka wiejskiego,do tego polowa startego jablka i pol banana (czasem inne owoce), ok 9-10 ciasteczka owsiane (pieczone w piekarniku) lub jajko na twordo z polowa pomidora i polowa ogorka zielonego,ok 11 kawa zbozowa,ok 14 obiad:najczesciej duszona piers z kurczaka na maselku z cebulka i czosnkiem,nalesniki ze szpinakiem i pomidorem,polpety w sosie koperkowym lub pomidorowym z ryzem i kurczak ze szpinakiem,ok 16-16:30 kisiel lub budyn lub podjada drugi obiad z talerza meza :) ok 19 kaszka z owocami lub jogurt naturalny z owocami,20 mleko i do spania. W ciagu dnia dostaje tez pokrojone owoce i pomidora jako przekaski ),chrupki kukurydziane,saszetke z musem owocowym,wafle ryzowe. A jesli chodzi o sniadanie synek uwielbia jajecznice z bananem i lyzka naturalnego cacao (maz jezdzi duzo na rowerze i jest to przepis ktory dostal od kolegi ale jak synek raz zjadl to owsianka z owocami przeszla na drugie miejsce). Mam nadzieje ze znajdziecie w naszym jadlospisie cos dla Waszych maluchow. Pozdrawiam

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

nick
nick | Lora | 2017-02-08 16:06 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

łojezu, cały dzień to dziecko je.

Odpowiedz

Justyna
Justyna | 2016-08-26 11:04 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

To sa przepisy dla dwulatkow???? moje dzieci tego nie tkna.. mam straszny problem bo moje dzieci nie chca nic jesc co nie wyyglada cool. to chyba przygotowala osoba co nie ma dzieci... :/

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

aaa
aaa | Justyna | 2016-10-16 15:54 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

To jest niestety Twoja wina i tak nauczyłaś dzieci. Przyzwyczajenie drugą naturą człowieka. To, co pokażesz i nauczysz, tego będą dzieci oczekiwać. Jeśli Ty jesz byle co a dziecku dajesz coś zdrowego. Ono będzie chciało to, co Ty jesz. Także potem nie dziw się. Poza tym wszystko można przygotować apetycznie, aby zachęcić dzieci do jedzenia. Trzeba tylko chcieć!

Odpowiedz

mona
mona | Justyna | 2016-11-29 08:25 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Dokładnie

Odpowiedz

kropka
kropka | 2016-08-02 15:48 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Mój 2,5 latek połowę z tych rzeczy by nie wziął do ust. Je to co my, jedynie na kolację dostaje kaszkę, bo lepiej coś lekkiego, a nie ziemniaki z ogórkiem kiszonym :/

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

aaa
aaa | kropka | 2016-10-16 15:48 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

To współczuję Twojemu dziecku! Właśnie kaszka jest ciężkostrawna a ziemniak lekkostrawny. Radzę poczytać trochę! Ale widzę po nastawieniu, że pani wie najlepiej. Współczuję!

Odpowiedz

Patrycja
Patrycja | 2016-05-12 14:05 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Autor nie każe wam szykować tych wszystkich posiłków! Cieszcie się że, dał pomysły na niektóre dania.. Ja na pewno skorzystam :) bo akurat dziś mam brak pomyslu na podwieczorek.

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

Bonka
Bonka | Patrycja | 2017-01-08 08:55 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Nasza dwulatka właśnie takie posiłki zajada, najbardziej lubi pierogi ze szpinakiem :-)

Odpowiedz

Kalmia
Kalmia | 2016-02-27 09:15 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Pani Olu widać na pierwszy rzut oka, że nie ma pani dzieci. Zresztą żadnemu dorosłemu bym nie polecała takich cudów. Przecież po avocado z jajkiem to przez tydzień nic do ust nie włożyła, tak bym była zamulona. Zresztą mam wrażenie, że pani nie zna smaku potraw, robiąc takiego głupie połączenia. W teorii to każdy jest mądry. W praktyce nikt.

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

Kamila
Kamila | Kalmia | 2016-04-05 13:03 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Moja dwuletnia córka zajadała się jajecznica z awokado już jak miał roczek i jej nie zapchało wtedy ani teraz :) ale zgodzę się, że pomysł jajecznicy na parze dla dziecka jest śmieszny:))

Odpowiedz

Gosc
Gosc | Kalmia | 2016-10-10 00:33 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

I tu się Pani myli... moja corcia juz od 18 miesiecy zajada awokado. Serwuje z jajkiem czosnkiem I starta rzodkiewka.

Odpowiedz

aaa
aaa | Kalmia | 2016-10-16 16:14 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

A jadłaś jajko z awokado? Raczej nie, więc nie pisz głupot kobieto. Nie rozumiem takich głupich bab jak Ty. Głupota wychodzi uszami. Zanim cokolwiek napiszesz. Nie pisz. Szkoda czasu na czytanie Twoich bredni!

Odpowiedz

wba
wba | 2016-01-12 07:35 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Nie bardzo pasują mi w posiłku plasterki ogórka kiszonego,a do popicia kakao na mleku.....albo ryba i fasolka szparagowa-dwa różne białka,a pomidorki koktajlowe nie dla dziecka......oj namnożyło się nam DIETETYKÓW .Najlepszym dietetykiem dla dziecka jest jego MAMA.Pozdrawiam wszystkie mądre mamy i tatusiów też.

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

nat
nat | wba | 2017-01-24 17:42 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Moj syn ma dwa lata i pomidory koktajlowe jak widzi to mogłby zjesc wszystkie na raz. Wiec nie wiem czemu tutaj pisane jest ze nie dla dzieci.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?