Baby online.pl
 
 
Rozwiń menu

Ściągawka karmiącej mamy

| 04.01.2007 | 32

Karmisz piersią? Wydrukuj kulinarną ściągawkę i powieś ją na lodówce.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(98)
owsianka, płatki owsiane, musli, muesli
fot. Fotolia
Karmienie piersią jest doskonałą metodą na zgubienie kilku kilogramów. Organizm w czasie laktacji jest tak zaprogramowany, by jednocześnie zużywać zapasy zgromadzone podczas ciąży i wykorzystywać to, co jest na bieżąco dostarczane z dietą. Zatem powrót do ubrań sprzed ciąży jest absolutnie możliwy bez większego wysiłku. Uważaj jednak, bo spora część mam lekko tyje po zakończeniu karmienia. Kiedy odstawiasz dziecko od piersi, spalasz o ok. 300 kalorii mniej!

Co może jeść karmiąca mama, a czego powinna unikać w swojej diecie?

NAPOJE
Pij bez obaw:
  • wodę mineralną niegazowaną,
  • słabą herbatę lub bawarkę,
  • herbaty owocowe i ziołowe,
  • kawę bezkofeinową albo słabą, normalną,
  • soki owocowo-warzywne,
  • kompoty,
Unikaj: napojów gazowanych (zawierają dużo cukru, a bąbelki w nich zawarte mogą powodować kolki)

MLEKO i PRZETWORY MLECZNE
Jedz ostrożnie: jogurty naturalne, kefiry, maślanki, mleko zsiadłe, sery białe (mogą wywoływać reakcje alergiczne)

OWOCE
Jedz bez obaw:
  • banany,
  • jabłka,
  • maliny,
  • jeżyny,
  • porzeczki,
  • agrest,
  • soki, dżemy, jogurty, galaretki z tych owoców
Uważaj na:
  • truskawki, poziomki, cytrusy (uczulają)
  • gruszki i pestkowce, np. śliwki, morele, czereśnie, wiśnie (niekiedy mogą powodować bóle brzucha i kolki)
  • owoce suszone (konserwowane chemicznie)
  • soki, dżemy, jogurty i galaretki z tych owoców
Wydrukuj jadłospis dla karmiącej mamy.

WARZYWA
Jedz bez obaw:
  • ogórki,
  • buraki,
  • marchewkę,
  • ziemniaki,
  • kukurydzę,
  • pietruszkę,
  • koperek,
  • soję,
  • szpinak,
  • młodą fasolkę szparagową,
  • dynię,
  • kabaczek,
  • cukinię,
  • wszystkie rodzaje sałat
Uważaj na:
  • cebulę i czosnek - mogą zmieniać smak mleka; cebula powoduje wzdęcia
  • kapustę, kalafior, groch, fasola, brokuły, bób - mają właściwości wzdymające i mogą powodować kolki u dziecka
  • pomidory i seler - zawierają silne alergeny
  • paprykę, chrzan, pory, grzyby

PIECZYWO
  • jedz zwłaszcza ciemne i pełnoziarniste
Uważaj na: pieczywo z konserwantami


KASZA, RYŻ, MAKARON
  • wybieraj zwłaszcza te pełnoziarniste – jedz kilka razy w tygodniu

JAJKA
  • ugotowane, zarówno na miękko jak i twardo – 2-3 razy w tygodniu
Uważaj na białko – jest bardziej alergogenne niż żółtko


RYBY
  • jedz najlepiej morskie (ugotowane lub pieczone) – dwa razy w tygodniu
Unikaj:
  • surowych ryb, np. sushi
  • konserw rybnych i ryb marynowanych

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (32)
avatar

y
y | 2013-11-23 16:54 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Pomidory sa polecane i odradzane jednoczesnie.hmmm...

Odpowiedz

mamao
mamao | 2013-09-06 21:28 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Co to za brednie?? Alkohol przy karmieniu to tak jak alkohol w ciąży. Nawet jedna lampka wina przenika do pokarmu, a w efekcie do krwiobiegu dziecka!!!

Odpowiedz

niki
niki | 2013-06-26 15:19 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

jestem mamą 7 tygodniowego bobasa i jem wszystko oprócz smażonego, jeśli juz mam ochotę na filet z kurczaka z patelni to owijam go w folię i smażę na patelni,po za tym jem wieprzowinę w każdej postaci czy to gulasz czy spagetti najpierw trochę podsmażam na patelni a potem duszę w sosie własnym, co do sosów to robię je sama nie kupuję tych z torebek, wody nie lubię więc piję dużo soku tymbark jabłko mięta, kawy bezkofeinowej i kawy typu inka po za tym herbatę miętową bo lubię.Co do pieczywa to jem chleb obojętnie jaki , bułki, chleb tostowy. Ze słodyczy to wszystkie batoniki typu mars, snikers itp. Mój bobas nie ma kolek załatwia się normalnie śpi spokojnie , i co najważniejsze ładnie przybiera na wadze nawet 1kg w ciągu 3 tygodni, niektórzy nie wierzą że dziecko karmione piersią może tak ładnie przybierać na wadze a żeby było śmieszniej to mam 157 wzrostu i ważę 47 kg, rozmiar miseczki B :DDD dodam jeszcze że to moje drugie dziecko,pierwsze ma 5 lat więc wiem co mówię , a co do owoców to średnio za nimi przepadam jem tylko banany i truskawki maczane w cukrze :))) pozdrawiam przyszłe i obecne mamusie nie dajcie się zagłodzić i zwariować jeśli będziecie nie dojadać to maluch będzie płakał nie z powodu kolek tylko z głodu bo pokarm będzie mało treściwy.

Odpowiedz

Mama1
Mama1 | 2013-01-04 16:06 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Bardzo przydatna stronka. Wreszcie napisane krótko i przejżyście co można jeść a co nie.

Odpowiedz

tigga
tigga | 2012-03-20 19:42 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

bardzo dziękuję za ściagawke - przydatna przy dziesku ze skłonnościami do uczuleń ;-) do Pani z pozostałych komentarzy - nauczmy się czytać i odróżniać jogurty naturalne od tych z owocami

Odpowiedz

Natasza
Natasza | 2011-12-30 21:07 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

hmm moj maluszek ma dopiero pare dni, jak narazie jem wiekszosc rzeczy co nie znaczy wszystko... i niektore powoduje bole u maluszka ale nie zrazam sie, po produktach przetworzonych jest najbardziej niespokojny takze odradzam dzemy, konfittury, produkty mleczne takze badz troszke...pozdrawiam

Odpowiedz

mama
mama | 2011-12-01 18:18 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Polki sa strasznie przewrazliwione na punkcie dzieci. Zal mi tych kobiet ktore 'glodza' sie bo uwazaja ze tak lepiej dla dzieci. Wlasnie jest odwrotnie jedzac wszystko w odpowiednich ilosciach przyzwyczajamy dziecko do nowych smakow i dostarczamy wszystkiego czego potrzebuje nasz organizm i organizm dziecka. Ja jak sie okazuje najwiecej jem rzeczy ktore wedlug tej listy powinnam ograniczyc albo calkowicie z nich zrezygnowac. Mieszkam we Francji i w szpitalu na obiad podali mi brokuly z serem plesniowym a na deser mandarynki i pomarancze i codziennie rano dostawalam kawe i jogurt naturalny. A dzien po porodzie mama przyniosla mi zupe kalafiorowa dziecku absolutnie nic nie bylo. Teraz jestem przeziebiona i pije syrop z cebuli i mleko z czosnkiem i miodem i corcia z chcia pije moje mleko. Te wszystkie alergie to biora sie wlasnie z tego ze sie chucha i dmucha na dzieci a potem kiedy zetkna sie z bakteriami i z nowym pokarmem to od razu sa uczulone.

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

tulka
tulka | mama | 2011-12-09 23:59 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Zgadzam się z przedmówcą;) z tymi alergiami to tak pół na pół, ale moje dziecko ma teraz 4ms a jem i ostre papryczki w occie i marynowane grzyby- nie hurtowo, ale zdarza się. Na początku się trochę pilnowałam, a potem to to- to tamto i nic się nie działo, więc teraz się nie zastanawiam i żadnych bóli córcia nie ma i zawsze je równie chętnie.

Odpowiedz

Mama
Mama | 2011-10-29 23:08 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Brzoskwinia to też pestkowiec niepolecany przy karmieniu, a kapusta pekińska no cóż jak sama nazwa wskazuje należy do kapuścianych... więc również może wywołać kolkę...Lepiej nie wieszajcie tego na lodówkę :)

Odpowiedz

lola
lola | 2011-09-23 18:15 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

widać, że nie jestem jedyną, która zwrócia na to uwagę:)

Odpowiedz

Mamuśka
Mamuśka | 2010-06-29 14:41 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Ja bym się wstrzymała z jedzeniem maślanki, jogurtów naturalnych oraz kefirów. To kwaśny nabiał. Bezpieczniej jeść serki homogenizowane. Mój mały strasznie wymiotował po wypiciu przeze mnie kubka maślanki. Ponoć można jeść wedle wszystkich portali. Lekarz mi jednak zabronił, mimo że mój Julek nie ma uczulenia na krowie mleko.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?