Baby online.pl
 
 
Dada
Rozwiń menu

Ściągawka karmiącej mamy

| 04.01.2007 | 38

Karmisz piersią? Wydrukuj kulinarną ściągawkę i powieś ją na lodówce.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(100)
owsianka, płatki owsiane, musli, muesli
fot. Fotolia
Karmienie piersią jest doskonałą metodą na zgubienie kilku kilogramów. Organizm w czasie laktacji jest tak zaprogramowany, by jednocześnie zużywać zapasy zgromadzone podczas ciąży i wykorzystywać to, co jest na bieżąco dostarczane z dietą. Zatem powrót do ubrań sprzed ciąży jest absolutnie możliwy bez większego wysiłku. Uważaj jednak, bo spora część mam lekko tyje po zakończeniu karmienia. Kiedy odstawiasz dziecko od piersi, spalasz o ok. 300 kalorii mniej!

Co może jeść karmiąca mama, a czego powinna unikać w swojej diecie?

NAPOJE
Pij bez obaw:
  • wodę mineralną niegazowaną,
  • słabą herbatę lub bawarkę,
  • herbaty owocowe i ziołowe,
  • kawę bezkofeinową albo słabą, normalną,
  • soki owocowo-warzywne,
  • kompoty,
Unikaj: napojów gazowanych (zawierają dużo cukru, a bąbelki w nich zawarte mogą powodować kolki)

MLEKO i PRZETWORY MLECZNE
Jedz ostrożnie: jogurty naturalne, kefiry, maślanki, mleko zsiadłe, sery białe (mogą wywoływać reakcje alergiczne)

OWOCE
Jedz bez obaw:
  • banany,
  • jabłka,
  • maliny,
  • jeżyny,
  • porzeczki,
  • agrest,
  • soki, dżemy, jogurty, galaretki z tych owoców
Uważaj na:
  • truskawki, poziomki, cytrusy (uczulają)
  • gruszki i pestkowce, np. śliwki, morele, czereśnie, wiśnie (niekiedy mogą powodować bóle brzucha i kolki)
  • owoce suszone (konserwowane chemicznie)
  • soki, dżemy, jogurty i galaretki z tych owoców
Wydrukuj jadłospis dla karmiącej mamy.

WARZYWA
Jedz bez obaw:
  • ogórki,
  • buraki,
  • marchewkę,
  • ziemniaki,
  • kukurydzę,
  • pietruszkę,
  • koperek,
  • soję,
  • szpinak,
  • młodą fasolkę szparagową,
  • dynię,
  • kabaczek,
  • cukinię,
  • wszystkie rodzaje sałat
Uważaj na:
  • cebulę i czosnek - mogą zmieniać smak mleka; cebula powoduje wzdęcia
  • kapustę, kalafior, groch, fasola, brokuły, bób - mają właściwości wzdymające i mogą powodować kolki u dziecka
  • pomidory i seler - zawierają silne alergeny
  • paprykę, chrzan, pory, grzyby

PIECZYWO
  • jedz zwłaszcza ciemne i pełnoziarniste
Uważaj na: pieczywo z konserwantami


KASZA, RYŻ, MAKARON
  • wybieraj zwłaszcza te pełnoziarniste – jedz kilka razy w tygodniu

JAJKA
  • ugotowane, zarówno na miękko jak i twardo – 2-3 razy w tygodniu
Uważaj na białko – jest bardziej alergogenne niż żółtko


RYBY
  • jedz najlepiej morskie (ugotowane lub pieczone) – dwa razy w tygodniu
Unikaj:
  • surowych ryb, np. sushi
  • konserw rybnych i ryb marynowanych

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (38)
avatar

Karmiąca
Karmiąca | 2015-04-02 13:18 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Tylko w Polsce panuje mit, że przy kp trzeba być na jakiejś diecie. Te bąbelki z napojów to jak mają powodować kolki? Mleko się robi gazowane? Ludzie, jedzcie wszystko, tylko nie pijcie alkoholu, na zdrowie

Odpowiedz

Piaska
Piaska | 2015-03-13 16:48 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Moim zdaniem banana należy wykreślić z listy, ponieważ jest to owoc nie z naszej strefy oraz sztucznie"pędzony" (zrywany zielony, konserwowany w drodze i sztucznie dojrzewający). Wzięłam 1 gryza i dziecko było wysypane przez 3 tygodnie.
Dorzuciłabym mleko ryżowe, dzięki niemu udało mi się zrezygnować całkiem z mleka modyfikowanego i karmić tylko piersią.

Odpowiedz

pola
pola | 2014-10-20 20:42 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

ja na wypisie miełam nakaz brania kwasów omega. Kupiłam po wyjściu ze szpitala pregnofer dha z Oleofarm i łykam codziennie

Odpowiedz

tomka
tomka | 2014-08-04 17:56 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Jezusie... Gdzie nie zajrzeć tam piszą co innego. Najlepsze jednak jest, że sami lekarze, z którymi się konsultowałam mówią mi całkiem sprzeczne rzeczy. Komedia z tą dietą karmiącej. Nawet nie chce mi się przytaczać konkretów bo bym jeszcze godzinę pisała. Myślę sobie zatem, że najlepszą metodą jest zdrowy rozsądek tzn. stopniowe wprowadzanie produktów i wnikliwa obserwacja dziecka. Inaczej, dosłownie, nic poza kurczakiem (a faszerowanie hormonami i antybiotykami w nim zawartymi już wszelkiej maści specjalistom nie przeszkadza?), gotowaną marchewką, burakami i ziemniakami bym nie jadła...

Odpowiedz

y
y | 2013-11-23 16:54 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Pomidory sa polecane i odradzane jednoczesnie.hmmm...

Odpowiedz

mamao
mamao | 2013-09-06 21:28 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Co to za brednie?? Alkohol przy karmieniu to tak jak alkohol w ciąży. Nawet jedna lampka wina przenika do pokarmu, a w efekcie do krwiobiegu dziecka!!!

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

lola
lola | mamao | 2014-07-01 22:14 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

mi na szkole rodzenia pielęgniarka ds laktacji powiedziała że kieliszek wina nie zaszkodzi raz na jakiś czas

Odpowiedz

niki
niki | 2013-06-26 15:19 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

jestem mamą 7 tygodniowego bobasa i jem wszystko oprócz smażonego, jeśli juz mam ochotę na filet z kurczaka z patelni to owijam go w folię i smażę na patelni,po za tym jem wieprzowinę w każdej postaci czy to gulasz czy spagetti najpierw trochę podsmażam na patelni a potem duszę w sosie własnym, co do sosów to robię je sama nie kupuję tych z torebek, wody nie lubię więc piję dużo soku tymbark jabłko mięta, kawy bezkofeinowej i kawy typu inka po za tym herbatę miętową bo lubię.Co do pieczywa to jem chleb obojętnie jaki , bułki, chleb tostowy. Ze słodyczy to wszystkie batoniki typu mars, snikers itp. Mój bobas nie ma kolek załatwia się normalnie śpi spokojnie , i co najważniejsze ładnie przybiera na wadze nawet 1kg w ciągu 3 tygodni, niektórzy nie wierzą że dziecko karmione piersią może tak ładnie przybierać na wadze a żeby było śmieszniej to mam 157 wzrostu i ważę 47 kg, rozmiar miseczki B :DDD dodam jeszcze że to moje drugie dziecko,pierwsze ma 5 lat więc wiem co mówię , a co do owoców to średnio za nimi przepadam jem tylko banany i truskawki maczane w cukrze :))) pozdrawiam przyszłe i obecne mamusie nie dajcie się zagłodzić i zwariować jeśli będziecie nie dojadać to maluch będzie płakał nie z powodu kolek tylko z głodu bo pokarm będzie mało treściwy.

Odpowiedz

Mama1
Mama1 | 2013-01-04 16:06 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Bardzo przydatna stronka. Wreszcie napisane krótko i przejżyście co można jeść a co nie.

Odpowiedz

tigga
tigga | 2012-03-20 19:42 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

bardzo dziękuję za ściagawke - przydatna przy dziesku ze skłonnościami do uczuleń ;-) do Pani z pozostałych komentarzy - nauczmy się czytać i odróżniać jogurty naturalne od tych z owocami

Odpowiedz

Natasza
Natasza | 2011-12-30 21:07 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

hmm moj maluszek ma dopiero pare dni, jak narazie jem wiekszosc rzeczy co nie znaczy wszystko... i niektore powoduje bole u maluszka ale nie zrazam sie, po produktach przetworzonych jest najbardziej niespokojny takze odradzam dzemy, konfittury, produkty mleczne takze badz troszke...pozdrawiam

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?