Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Czereśnie dla karmiącej mamy?

| 29.06.2015, aktualizacja: 09.07.2015 | 3

Dojrzewają na początku lata, tuż po truskawkach, czyli gdy tylko zaczyna się sezon owocowy, a ich smakiem można się cieszyć tylko do połowy lipca. Są pyszne i mają sporo wartości odżywczych.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(2)
Czereśnie
fot. Fotolia

Co dobrego jest w czereśniach?

Czereśnie to bardzo niskokaloryczne owoce, zawierają ok. 80 proc. wody. Mają więcej jodu (nawet więcej niż ryby morskie, np. dorsz), a także wapnia i żelaza niż powszechnie uważane za zdrowsze wiśnie. Są bogate w potas, który przyczynia się do usuwania z organizmu nadmiaru soli (dlatego korzystnie wpływają na układ krążenia oraz nerki), a także fosfor, magnez, siarkę, chlor oraz witaminy A, C i z grupy B, a także flawonoidy. Czereśnie oczyszczają organizm z toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii. Mają właściwości moczopędne.

Czy karmiąca mama może jeść czereśnie?

Karmiąca piersią mama może jeść czereśnie. Nie powinna jednak jeść ich w dużych ilościach, bo czereśnie jedzone na surowo dość długo zalegają w żołądku, czyli są ciężkostrawne. Wystarczy porcja czereśni dziennie, czyli ilość mieszcząca się w garści.

Zobacz też: Ile spalasz kalorii, bawiąc się z dzieckiem?

Kiedy jest najlepszy sezon na czereśnie?

Polskie czereśnie dojrzewają w czerwcu, a sezon na nie trwa mniej więcej do połowy lipca. Kupując polskie czereśnie w sezonie możesz mieć pewność, że nie zawierają substancji zapobiegających psuciu się owoców w transporcie tak jak czereśnie importowane.

Jak jeść czereśnie?

Czereśnie najlepiej jeść na surowo. Przygotowuje się z nic także przetwory, np. dżemy. Można ich używać jako dodatku do deserów
Uwaga! Z suszonych szypułek czereśni robi się napary i herbatki, które są bardzo dobrym lekarstwem przy zapaleniach dróg moczowych, pęcherza moczowego, czy nawet nerek.

Kliknij w przycisk poniżej i zobacz, jakie inne owoce możesz jeść, karmiąc piersią.

Wróć do talerza
Zobacz też: Superfoods - 10 najzdrowszych produktów
Komentarze (3)
avatar

mama
mama | 2015-07-14 11:53 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Ja jadłam wszystko w ciąży i karmiąc piersią ( przytyłam 12kg) jadłam w czerwcu nawet truskawki przed którymi wszyscy przestrzegają że uczulają itp. Moja córka ma 5 lat jest zdrowa jak byk i nie ma owoca czy warzywa którego by nie zjadła, znajomość smaków wyssała z mlekiem matki, nie ma żadnych alergii jestem dumna z jej i z siebie. Polecam!

Odpowiedz

Dominika
Dominika | 2015-07-13 14:36 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

jem wszystko i jakośc żyje, ograniczenie dla kobiet karmiących siedzi w głowie karmiącej, a nie na jej talerzu, widomo, że trzeba jeść zdrowo jak najmniej przetworzonej żywności, nasza mentalność polska nie zna granic, to źle to nie dobrze, jakby nas ktoś posłuchał z boku to by za głowe się złapał, nie dziwie się, że tak mało kobiet w Polsce karmi piersią, jak są takie ograniczenia narzucane przez społeczeństwo, później nie dziwota, że matka nie ma pokarmu, bo przecież nic nie może jeśc!

Odpowiedz

finia
finia | 2015-07-12 17:01 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

niskokaloryczne???? buchahhhhaaaa kto to pisał? specjalista od siedmiu boleści kilogram czereśni ma 600 kcal... no rzeczywiście

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?