Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Dieta owsiankowa – dla zdrowia i szczupłej sylwetki

| 20.03.2014, aktualizacja: 21.03.2014 | 3

Jedz płatki owsiane! Dobrze znaną prawdą jest, że owsianka to pełnowartościowe śniadanie, ale od niedawna świat podbija dieta oparta na tym prostym składniku. Nie tylko odchudza, ale też obniża cholesterol i zapobiega nowotworom.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(3)
dieta, kobieta, śniadanie, muesli
fot. Picture-Factory - Fotolia.com

Na czym polega dieta owsiankowa?

To bardzo prosta dieta: dzienna dawka kalorii w pierwszym tygodniu wynosi 1200, później 1500 kcal. Podstawą diety jest owies w postaci pełnoziarnistych, całych (nie błyskawicznych) płatków owsianych. Należy je spożywać na śniadanie i w ciągu dnia. Po miesiącu diety przechodzimy do normalnego odżywiania (oczywiście zdrowego, bez nadmiaru słodyczy, używek, fast foodów i tłuszczu), ale podstawą jest owsianka na śniadanie.
Oprócz płatków owsianych w diecie poleca się chudy drób, nabiał i warzywa i owoce. Ponadto polecana jest aktywność fizyczna 3-4 razy w tygodniu. Należy też pić dużo wody – tylko wtedy błonnik z owsa może spełnić swoją rolę.
 
Dieta owsiankowa jest doskonała nie tylko dla osób chcących pozbyć się zbędnych kilogramów, ale także dla tych zmagających się z zaparciami czy wysokim poziomem cholesterolu.

Co jeść na diecie owsiankowej?

Oczywiście owsiankę! Ale nie tylko - przez pierwszy tydzień, oprócz owsianki na śniadanie, dodajesz 3 łyżki płatków owsianych do dietetycznych, starannie skomponowanych posiłków. Co to znaczy? Że na kolację jesz np. sałatkę warzywną z grillowanym kurczakiem, posypaną prażonymi płatkami owsianymi. Płatki możesz dodać też do omletu, jogurtu, soków, koktajli, jajecznicy czy zup. Na śniadanie jesz owsiankę z 3 łyżek płatków owsianych.
 
 

Co jeść na diecie owsiankowej w kolejnych tygodniach?

W trzech kolejnych tygodniach diety podstawą menu nadal są płatki owsiane. Bilans kaloryczny można jednak zwiększyć do 1500 kcal. Nadal pamiętaj, aby płatki owsiane były podstawowym źródłem węglowodanów – desery na bazie płatków owsianych, zupy zagęszczone miksowanymi płatkami, placki z mąki owsianej (zmiksowane w malakserze płatki przypominają konsystencją mąkę), sałatki posypywane płatkami niech będą na porządku dziennym. Poza nimi, niech twój jadłospis obfituje w zdrowe produkty: owoce, warzywa, koktajle. Nie zapominaj o piciu wody!
 

Co jeść po skończeniu diety?

Po skończeniu miesięcznej diety przejdź do normalnego odzywiania. Na pewno przyzwyczaiłaś się już do owsianki na śniadanie, nie rezygnuj z niej! Przecież nie musi być nudna: podawaj ją z bananem i kakao, jabłkiem i cynamonem, truskawkami i jogurtem, mango i suszonymi morelami, orzechami włoskimi i serkiem homogenizowanym, płatkami kokosowymi i ananasem. Możliwości jest wiele! Możesz płatki moczyć w wodzie na noc lub gotować na mleku lub wodzie.
 
Pamiętaj o wprowadzeniu zdrowych nawyków żywieniowych: ograniczeniu węglowodanów prostych, produktów z zawartością białego cukru, używek, napojów. Jedz kilka razy dziennie, ale niewielkie porcje. No i oczywiście: pij dużo wody i nie zapominaj o codziennej porcji aktywności fizycznej.
 
 
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (3)
avatar

Ewela
Ewela | 2014-06-10 18:18 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Jadam często owsiankę głównie na śniadanie! Jak nie jogurtem to z jakimś owocem:) Pychota! I wcale nie musi być nudna...

Odpowiedz

kasi
kasi | 2014-04-15 13:57 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

uwielbiam owsiankę! Mozna zastapic te zwykłe płatki blyskawicznymi?

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

red
red | kasi | 2014-05-19 19:29 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Zwykłe płatki sa dużo bardziej wartościowe - są mniej przetworzone, więc zawierają więcej minerałów i witamin. Polecamy spróbować!

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?