Babyonline.pl
 
 
Gry
Rozwiń menu

Co jeść po porodzie? Przykładowy jadlospis i zalecenia

| aktualizacja: 09.11.2017 | 4

Menu młodej mamy powinno dostarczyć dużo energii i składników odżywczych. Dziecku zapewni to szybki wzrost, a tobie powrót do formy. Sprawdź nasz tygodniowy jadłospis!

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(9)
co jeść po porodzie
fot. Fotolia
W połogu najlepiej jeść rzeczy bogate w białko, żelazo, węglowodany, kwasy omega-3, wapń. Po porodzie wybieraj produkty pełnoziarniste, ryby morskie, chude mięso, wołowinę i nabiał. Unikaj żywności wysoko przetworzonej i pamiętaj o tym, żeby dużo pić. Potrzebujesz urozmaiconej diety, żeby odzyskać siły po porodzie.
 

Dieta podczas połogu

Na świecie pojawiło się właśnie twoje dziecko, a ty, zamiast się cieszyć, myślisz, czy to, co jesz, mu nie zaszkodzi. Tyle się przecież mówi o kolce u niemowląt i alergiach pokarmowych! Eliminujesz więc z diety to, co twoim zdaniem jest niewskazane dla dziecka. Błąd! Twój organizm jest osłabiony po ciąży i porodzie. Oprócz tego pewnie cierpisz na zaparcia, może zmagasz się z depresją. Połóg to czas dla ciebie, być mogła się zregenerować. Odpowiednia dieta może ci pomóc, więc nie pozbawiaj organizmu cennych substancji. Później też odzywaj się zdrowo i nie eliminuj żadnych pokarmów ze swojej diety. Twój pokarm nie powoduje u dziecka kolki czy wzdęć, pamiętaj o tym!

Sprawdź, jakie superprodukty polecane są podczas karmienia piersią [INTERAKTYWNY TALERZ]

Ogólne zalecenia dotyczące diety po porodzie

Twoja codziennej dieta w połogu powinna być urozmaicona i bogata w odpowiednie składniki odżywcze. Komponując posiłki postaw na:
  • przetwory zbożowe i węglowodany: pieczywo, kasze, makarony, ziemniaki. Dostarczają sporo cukrów, które łagodnie i stopniowo podnoszą poziom glukozy we krwi. Dzięki temu dłużej jesteś syta. Cukry te mają jeszcze jedną zaletę: są najlepszym źródłem energii potrzebnej do wytwarzania mleka, a także do regeneracji organizmu po porodzie.
  •  zdrowe tłuszcze:  do przygotowywania potraw używaj najlepiej oliwy i oleju rzepakowego. Dodawaj je do sałatek lub podawaj z chlebem. Mają witaminę E wspomagającą rozwój dziecka. Pieczywo smaruj masłem. Pamiętaj, że twarda margaryna zawiera kwasy trans, które nie są zalecane.
  • nabiał, chude mięso, ryby morskie: co najmniej trzy razy dziennie jedz nabiał i chude mięso (drób, cielęcinę, wołowinę). 2–3 razy w tygodniu sięgnij po ryby morskie. Gotuj je, piecz w folii lub grilluj. Produkty te zawierają pełnowartościowe białko niezbędne do regeneracji organizmu, wapń dla mocnych kości oraz żelazo poprawiające kondycję.
  • przyprawy: natka, koperek, majeranek, bazylia, estragon, tymianek, kminek. Unikaj szałwii, ogranicza laktację.
  • Warzywa i owoce - najzdrowsze są jedzone na surowo! Pamiętaj o 5 porcjach warzyw i owoców dziennie.
Nasza rada: co najmniej raz dziennie wypij szklankę jogurtu lub kefiru. Zawierają probiotyki – pożyteczne bakterie, które – jak wykazały najnowsze badania – nie tylko wzmacniają odporność i usprawniają pracę przewodu pokarmowego, ale również mogą zapobiegać uczuleniom u dzieci.

Tygodniowy jadłospis na czas połogu

Oto przykładowy jadłospis na 7 dni - kliknij w grafikę, by wydrukować dokładny plan posiłków na cały tydzień po porodzie lub w innym terminie:
 

ZOBACZ TEŻ: Interaktywny talerz dla mamy karmiącej: OWOCE
 
 
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (4)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?