Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

W ciąży kanapki lepsze niż lunch

| 11.01.2008, aktualizacja: 29.03.2016 | 1

Domowy sandwicz jako przekąska do pracy? To świetna „ciążowa” propozycja. Do syta i bez grzechu!

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)

Jesteś żywicielką małego pasażera w swoim brzuszku i trochę cię to przytłacza? Nie masz czasu na celebrowanie zdrowych posiłków? Tak naprawdę w pracy jesz cokolwiek, bo jesteś wciąż głodna? Dobrym rozwiązaniem jest nasz prosty program, czyli:

  • śniadanie w domu
  • 2 duże kanapki w pracy
  • ciepła obiadokolacja
  • lekki posiłek przed snem

Dzięki temu nie musisz:
  • Szykować w domu obiadów i odgrzewać ich w pracy. Masz masę innych obowiązków – odpuść sobie.
  • Często korzystać z barów, jadłodajni i stołówek – jedzenie nie zawsze jest tam świeże i dobrej jakości.
  • Zapychać się frytkami lub hamburgerami – zawierają tłuszcze trans, które wpływają niekorzystnie na układ krwionośny i są rakotwórcze.
  • Pochłaniać chipsów, paluszków, batonów. Są kaloryczne lub mają dużo soli, która powoduje wzrost ciśnienia tętniczego, a nadciśnienie w ciąży jest groźne.

Zdrowa dieta na cały dzień dla pracującej przyszłej mamy

  1. Śniadanie z nabiałem. Pierwszy posiłek musi zapewnić sporą porcję energii i jak największą ilość białka – potrzebnego wam obojgu. Nie możesz go pomijać! Najlepiej, gdy jesz rano wędlinę lub nabiał (białko), pełnoziarniste pieczywo albo musli (węglowodany) oraz warzywa i owoce. Śniadanie powinno ci dostarczyć 25 proc. dawki dziennej energii, a więc około 600 kcal. Pamiętanie o tym posiłku to jeden ze sposobów, aby zmniejszyć mdłości, które szczególnie dokuczają rano.
    Nasza propozycja: musli z chudym mlekiem, do tego kromka chleba z ziarnami, gruby plaster pieczeni z kurczaka, jajko na twardo, plaster pomidora oraz liść sałaty.
     
  2. Pożywne kanapki. Najlepiej je jeść dwa razy: około 11.00 i 15.00. Do dyspozycji masz dwie kanapki (oczywiście ich ilość oraz porę, kiedy je zjadasz, możesz nieco zmieniać, w zależności od apetytu). Każda z nich zawiera około 350–450 kcal. Oto nasze pomysły:
    - propozycja nr 1: pszenny paluch posmarowany serkiem typu Bieluch, łosoś (pieczony, nie wędzony), sałata, ogórek. W kanapce znajdziesz: porcję białka, węglowodanów złożonych, dobrych kwasów tłuszczowych, mikroelementów,
    - propozycja nr 2: chleb pełnoziarnisty z twarogiem i brzoskwinią w plastrach. To porcja dobrych węglowodanów, witaminy C, aminokwasów egzogennych (których organizm sam nie wytwarza),
    - propozycja nr 3: bułka pełnoziarnista, łyżeczka majonezu. żółty ser i pół jajka w plasterkach, sałata, ugotowane strąki zielonej fasolki szparagowej, żółty ser to świetne źródło wapnia, a jajko – bomba witaminowo-białkowa. Skrobia z pieczywa i fasolki zapewni dostawy paliwa dla organizmu pracującego na zwiększonych obrotach, natomiast majonez – dostarczy tłuszczu potrzebnego do przyswojenia witamin,
    - propozycja nr 4: graham z masłem, dwa plastry pieczonej szynki lub indyka, czerwona papryka. Karotenoidy z papryki wymiatają wolne rodniki, które mnożą się, gdy jesteś zestresowana. Dobrej jakości wędlina (bez konserwantów i ulepszaczy) zapewnia porcję białka.
     
  3. Obiadokolacja. Po pracy pora na ciepły posiłek w domu. Może to być: pożywna zupa-krem z pora, ziemniaki z pieczoną cielęciną i surówką albo makaron z cukinią i chudym mięsem, polany oliwą. Przygotuj to, co lubisz, zgodnie z zasadą: 50% białka, 50% węglowodanów i dużo witamin.
     
  4. Przed snem. Możesz zjeść jogurt z pestkami dyni lub sałatkę owocową. Dostarczą ci serotoniny (hormonu szczęścia) i nie obciążysz układu pokarmowego. Lekkie jedznie wieczorem to jedna ze skutecznych rad na dobry sen w ciąży
Rozwiąż test: Ile przytyjesz w ciąży

Jeśli korzystasz ze stołówki

Jeśli do tej pory korzystałaś z firmowej stołówki albo sprawdzonej knajpki w pobliżu pracy, w której posiłki przygotowywane są na miejscu, nie ma sensu teraz całkiem z tego rezygnować. Ale zamawiaj tam z głową! Jedz warzywa, zupy, lekkie drugie dania. Unikaj tego, o czym piszemy na poprzednich stronach (potraw ciężkostrawnych, tłustych, surowego mięsa i jaj, serów pleśniowych). Nie wybieraj np. fasolki po bretońsku, dań z szynką parmeńską i serami typu camembert, feta, oscypek.

Czytaj też: Czy w ciąży można chodzić do restauracji lub na grilla
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (1)
avatar

Anita NORS, Chicago
Anita NORS, Chicago | 2010-05-21 20:56 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

__PODPOWIEDŹ:
BH.301.
MOTTO: ŻYWIENIE RACJONALNE; wg: IRL KRAKÓW.

Ja jednak polecam i wskazuję na naukową wiedzę biologiczną, rozsądek oraz umiar.
Jemy niskotłuszczowo, 0% negatywnych TOKSYN, energetyczne węglowodany wyłącznie do 26% wzrostu, czyli tzw. __NISKIE węglowodany.

Pokarmy o właściwym doborze białek, oraz co niezmiernie istotne, nie zawierające toksyn spowalniających i zatruwających nasze organizmy. Tabele; Dozwolone oraz Zakazane dopełniają właściwej identyfikacji prawd przyrodniczych.

To właśnie przy problemach z odżywianiem, przy zwalczaniu otyłości, również cukrzycy typu 2, niezmiernie pomocne są tabele z produktami odpowiednio prozdrowotnie, odchudzająco sklasyfikowanymi tzw. __INDEKS ŻYWIENIOWY, tj. IŻ produktu.
Skuteczne i warto !!

Zobacz też; CHLEB na OTYŁOŚĆ, wg: IRL KRAKÓW.
__Książka; _pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
__Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL

Pozdrawiam Ciebie i WSZYSTKICH

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?