Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Po pierwsze: drugie śniadanie! Dlaczego nie wolno o nim zapominać?

| 24.02.2016, aktualizacja: 24.02.2016 | 0

Dietetycy apelują: drugie śniadanie jest ważne! Dzięki akcji "Jem drugie śniadanie" rodzice przekonają się, że jedzenie drugiego śniadania jest ważne nie tylko dla dzieci, ale również dla nich samych.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
Dziewczynka je kanapkę na drugie śniadanie
fot. Fotolia
Większość rodziców nie daje dzieciom do szkoły drugiego śniadania. Sami go nie jedzą i tym samym wyrabiają w dzieciach złe nawyki żywieniowe. Akcja "Jem drugie śniadanie" ma uświadomić rodzicom, jak ważne w diecie dziecka jest drugie śniadanie, ale także dlaczego sami nie powinni o nim zapominać. 

Drugie tak samo ważne, jak pierwsze

Drugie śniadanie jest tak samo ważne, jak pozostałe posiłki. Mimo to, to z niego rezygnujemy najczęściej. Pierwsze śniadanie nie zawsze dostarcza organizmowi wszystkich potrzebnych składników odżywczych. Te braki uzupełnia przekąska przed obiadem, która powinna być równie pożywna i pełnowartościowa, jak śniadanie. Drożdżówka czy słodki batonik nie zastąpią kanapki z pełnoziarnistego pieczywa z chudą wędliną i warzywami!

Spadek energii w ciągu dnia

Po 3-4 godzinach od zjedzenia śniadania poziom cukru we krwi spada, tracimy energię i nie możemy się skoncentrować. To samo odczuwają dzieci, które po kilku godzinach od zjedzenia śniadania są zmęczone, stają się markotne, nie mogą się skupić. Mózg musi dostać paliwa, dzięki któremu będzie pracował na najwyższych obrotach przez kilka kolejnych godzin – aż do obiadu.

Co jeść na drugie śniadanie?

Podstawą drugiego śniadania powinny być węglowodany złożone, czyli np. pełnoziarniste pieczywo, naleśniki z pełnoziarnistej mąki, sałatka z dodatkiem makaronu, musli. Drugą ważną częścią składową są białka. Ich źródłem jest wędlina, chude produkty mleczne, czyli np. twarogi, jogurty, mleko, jajka, chude ryby. Oczywiście potrzebujemy jeszcze składników mineralnych i witamin, czyli warzyw i owoców. Nie możemy także zapomnieć o odpowiedniej ilości i jakości zdrowych tłuszczów, które są bogate w kwasy nienasycone omega-3. Tutaj źródłem mogą być np. tłuste ryby, orzechy czy pestki – tłumaczy Dorota Osóbka, dietetyk i ekspert kampanii "Jem drugie śniadanie".



Podajesz drugie śniadanie swojemu dziecku? Pamiętasz, żeby zabrać je ze sobą do pracy?

Polecamy: Przepisy dla dzieci na drugie śniadanie

Źródło: Newseria
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?