Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Duphaston w ciąży a tycie

| 14.11.2016, aktualizacja: 30.11.2016 | 0

Czy Duphaston stosowany w ciąży może spowodować nadmierne tycie? Odpowiada ginekolog-położnik.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
waga w ciąży
fot. Fotolia
Duphaston to lek zawierający dydrogesteron - substancję zbliżoną do progesteronu.
Stosuje się go w przypadku, gdy organizm kobiety z różnych przyczyn nie radzi sobie z wytwarzaniem wystarczającej ilości tego hormonu, czego skutkiem może być m.in zagrażające poronienie lub zagrażający poród przedwczesny.

Duphaston a tycie

Na ulotce leku jest mowa o różnych, rzadziej lub częściej spotykanych skutkach ubocznych (np. migrenach), ale nie ma ani słowa o tyciu. A jednak o nadmierne przybieranie na wadze podczas przyjmowania leku w ciąży pyta wiele przyszłych mam.
A więc jak jest z tym tyciem po Duphastonie?
Wyjaśnia lek. med. Artur Kucharski, ginekolog położnik.
 

Duphaston nie jest lekiem o działaniu antygonadotropowym i nie hamuje wytwarzania innych hormonów w  organizmie kobiety (np. estrogenów) , dlatego w przeciwieństwie do innych leków hormonalnych może być stosowany w ciąży. Jak każdy gestagen, czyli hormon przygotowujący organizm do zajścia w ciążę i utrzymania jej,  może zwiększać łaknienie, jednak dawki stosowane w trakcie leczenie nie skutkują wzrostem masy ciała.  Wzrost ten jest najczęściej spowodowany działaniem innych hormonów, to jest estrogenów, których wytwarzania jak już wspomniałem Duphaston nie hamuje oraz związaną z tym kumulacją wody w organizmie kobiety.

Polecamy:
Kalkulator terminu porodu
Kalkulator wagi w ciąży
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?