Babyonline.pl
 
 
Gry
Rozwiń menu

By szybciej zajść w ciążę… bierz przykład z królików?!

| aktualizacja: 07.11.2017 | 0

Najnowsza kampania Ministerstwa Zdrowia opiera się na przekazie wideo. Promuje zdrowy styl życia dla zwiększenia płodności i zachęca do naśladowania królików. Pierwsze reakcje odbiorców – niechęć i śmiech!

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(2)
kampania Ministerstwa Zdrowia z królikami
fot. screen You Tube Amnet Group

Kampania Ministerstwa Zdrowia ma na celu poprawienie dzietności oraz jakości życia osób, które nie mogą zajść w ciążę podczas starań o dziecko. Przynajmniej ja – jako odbiorca filmu – tak to rozumiem. Należę do grupy docelowej spotu – przede wszystkim pod względem wieku. I wiecie co? Ten spot w ogóle do mnie nie przemawia.

Rozmnażajcie się jak króliki!

W spocie Ministerstwa główny bohater mówi o tym, jak dba o swoje zdrowie poprzez aktywny tryb życia, zdrowe odżywianie, brak stresu i używek. I wyjaśnia, że to jest klucz do posiadania licznego potomstwa. Zgoda, w wielu przypadkach poprawienie jakości życia sprawiło, że parom udało się szybko zajść w ciążę, ale takie zmiany nie są leczeniem niepłodności. Niepłodnością zajmuje się medycyna. I nie chodzi o to, że ktoś jest za in vitro czy przeciw niemu (tak na marginesie, w wielu przypadkach to jedyne i ostateczne wyjście dla par, które pragną mieć własne potomstwo), tylko o to, że czasami zmiana stylu życia to za mało, by doczekać się upragnionych 2 kresek na teście.

To nie koniec moich zastrzeżeń do kampanii Ministerstwa Zdrowia. Wspomniany bohater polecający zdrowy styl życia jako metodę zwiększenia płodnościjest królikiem! I tłumaczy, że warto mu ufać, bo jego ojciec miał 63 dzieci! Czy to się dzieje naprawdę?! Taka stylistyka bardziej kojarzy mi się z parodią, a nie przekazem poważnej instytucji państwowej. I to jest spot, który jest głównym elementem kampanii Ministerstwa Zdrowia na lata 2016-2020. Ma ona promować zdrowy tryb życia w celach prokreacyjnych.
 

Bardziej na luzie by dotrzeć do pokolenia Y?

Szukaliśmy jakiegoś ezopowego odniesienia, tak aby poprzez baśnie, zwierzęta móc trafić z przekazem do szerokiej grupy odbiorców - wyjaśnił Jakub Kubicki, współzałożyciel i producent w firmie, która zajęła się przygotowaniem filmiku. Dodatkowo tłumaczy się, że miało to być łagodne nawołanie do tego, że problem istnieje i należy o nim dyskutować. I z tym się zgadzam, ale nie uważam, żeby króliki i ich styl życia były potrzebne do pokazania, że warto byłoby zadbać o większą dzietność w Polsce

Autorzy spotu chyba nie do końca utożsamiali się z grupą docelową odbiorców (jak sami zaznaczają, są to ludzie w wieku 18-45 lat) tworząc film, bo moi znajomi, do których w założeniu ma trafiać ten przekaz, albo się z niego śmieją, albo załamują ręce nad poziomem filmu i jego przesłania.

A wam nie wydaje się absurdalny i śmieszny fakt, że nie wierząc w wiarygodność jednego z portali, który zamieścił film, wpisałam w wyszukiwarkę Ministerstwa Zdrowia hasło „króliki”? Dla mnie to sygnał, że kampania chyba nie spełni swojego zadania, bo w grupie docelowej (czyli m.in. we mnie) budzi śmiech i chęć upewnienia się, że to „na serio”. I że naprawdę trzeba było wykorzystać do nakręcenia tego filmu pieniądze z budżetu kampanii (prawie 3 miliony złotych!), które można było wykorzystać w jakiś inny, mądrzejszy sposób?

Widziałaś już nasze konkursy? Sprawdź, jakie świetne nagrody możesz wygrać dla siebie lub dla dziecka!

Kampania ministerstwa krytycznym okiem

Nie chodzi o to, że się naśmiewam, czy jestem zażenowana kampanią ze względów politycznych – zapewniam, że jestem zupełnie apolityczna. Denerwuje mnie tylko to, że porównuje się ludzi do zwierząt. A prosty przekaz – zdrowy tryb życia = potomstwo, nie zawsze jest prawdziwy i możliwy. Już wolałam kampanię o szczepieniach i rapowanie Głównego Inspektora Sanitarnego na temat szczepionek, bo to miało sens! Albo kampanię, która miała zwiększyć dzietność w Danii:

Zresztą sama kampania Narodowego Programu Zdrowia ma też inne cele, wśród nich jest m.in. poprawienie jakości i wydłużenie życia Polaków, co samo w sobie jest świetnym pomysłem. Pomysł z królikami jest jednak całkowicie chybiony.

A czy wam się podoba nowy spot Ministerstwa Zdrowia?

źródło: wirtualnemedia.pl

Zobacz także:

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?