Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Fitness dla młodej mamy

| 28.02.2007, aktualizacja: 05.10.2015 | 2

Poprawia humor, dodaje energii i pomaga pozbyć się dodatkowych kilogramów, które zostały po ciąży.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
fot. Fotolia.pl
Poprawia humor, dodaje energii i pomaga pozbyć się dodatkowych kilogramów, które zostały po ciąży. Sprawdź, jakich ćwiczeń potrzebujesz, by odzyskać formę.

Muszę się za siebie wziąć – postanawiasz co rano, patrząc na swoje odbicie w lustrze. Lekka nadwaga, biust bez formy – to „spadek” po ciąży. Ale już następnego dnia zapominasz o ambitnych planach. Bo przecież praca, dziecko, sprzątanie, pranie...

Zacznij jednak ćwiczyć chociaż dwie godziny tygodniowo w klubie fitness, a znów wskoczysz w ubrania, które nosiłaś przed ciążą. Wybierz wieczorne zajęcia (kiedy położysz malca spać) albo w sobotę (gdy zaopiekuje się nim tata). Coraz więcej klubów zapewnia też bezpłatną opiekę nad dziećmi. – Kiedy mama ćwiczy, maluchy bawią się pod okiem wykwalifikowanych niań – tłumaczy Piotr Bochnia, menadżer ds. fitnessu z sieci klubów fitness Gymnasion.
Zajęcia w klubie trwają około 50 minut. Z czasem postaraj się przeznaczać na nie trzy godziny w tygodniu. Wybierz ćwiczenia dla początkujących, koniecznie te, których potrzebujesz.

Zgrabna figura

Jeśli chcesz wyszczuplić całą sylwetkę, wybierz TBC (total body condition) lub BS (body sculpt). To zajęcia, które wymodelują figurę. Na TBC (ćwiczenia ogólnorozwojowe wzmacniające układy krążenia i mięśniowy) możesz ćwiczyć np. na stepie, matach, z ciężarkami. BS jest spokojniejsze – wielokrotnie powtarzasz statyczne ćwiczenia wzmacniające i ujędrniające najważniejsze mięśnie ciała. Wykorzystujesz przy tym różne przybory, np. hantle, stepy, specjalne pałki i gumy obciążające. Jeżeli chcesz schudnąć, nie ćwicz zbyt intensywnie. Na zajęciach powinnaś mieć 110-130 uderzeń serca na minutę (spróbuj kontrolować je sporttesterem). Przy takim wysiłku chudniesz, a mięśnie nie rosną tak bardzo.
 

Płaski brzuch

Nie próbuj tak jak wiele mam zrzucić zbędnych fałdek, robiąc skłony, tzw. brzuszki. To ćwiczenie tylko wzmacnia mięśnie brzucha, ale nie spowoduje, że schudniesz. – Najbardziej skuteczny jest pilates – przekonuje Piotr Bochnia. – Uaktywnia mięśnie dolnej części brzucha, mięśnie miednicy i kręgosłupa. Nie są to zajęcia intensywne. Pilates spłaszcza jednak brzuch, a dzięki temu, że wzmacnia kręgosłup, miną bóle w plecach i przestaniesz się garbić.
 

Szczupłe biodra

Gdy chcesz zrzucić tłuszcz z bioder i ud, pomogą Ci ćwiczenia na tzw. urządzeniach kardio na siłowni. Możesz biegać na specjalnej bieżni, jeździć na rowerze stacjonarnym, pracować na stanowisku z wiosłami. Nie daj się nabrać na oferty specjalnych ćwiczeń na uda czy pośladki. Dzięki nim wzmacniasz mięśnie w tych miejscach, ale nie spalasz tam tkanki tłuszczowej!

Polecamy: Kalendarz odchudzania mamy.

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (2)
avatar

gocha
gocha | 2009-04-16 13:46 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

a co jesli ktoś nie ma mozliwości zapisania sie do klubu finess np. ze wzgledu na odległóść albo brak pieniędzy (przecież posiadanie dziecka bardzo obciaża domowy budżet)? wtedy taka młoda mama nie zrzuci zbednych kilogramów, bo nie zna odpowiednich ćwiczeń... a myślę ze takich mam jest dużo

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

angel
angel | gocha | 2010-09-23 00:25 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Warto wtedy kupić lub wypożyczyc płytę dvd z zajęciami fitness i poćwiczyć w domu, kiedy bobasek ma drzemkę lub w innej wolnej chwili. Można również pobiegać, kiedy jest w miare ładna pogoda i kiedy ma kto się zaopiekować dzieckiem.
Warto również zmienić sposoby żywienia na zdrowe. :))
Zachęcam wszystkie mamy do każdej formy zmierzającej do poprawy sylwetki.
Mnie się udało, choć wzięłam sie do pracy dopiero po 11 miesiącach od urodzenia synka, to jednak się udało i w tym momencie zostało mi tylko 2 kg do zrzucenia aby miec formę sprzed ciąży (a przytyłam 11kg !! )
Pozdrawiam i życze powodzenia wszystkim mamom :))

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?