Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Jesteś w ciąży? Jedz jabłka!

| 27.09.2014, aktualizacja: 19.02.2015 | 2

Sezon na jabłka w pełni. Korzystaj z tego garściami i jedz ich jak najwięcej. Zwłaszcza, gdy jesteś w ciąży. Dzięki temu będziecie zdrowsi: ty i twoje dziecko. A przy okazji włączysz się w antyputinowską kampanię...

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
zdrowa dieta w ciąży, co jeść w ciąży
fot. fotolia
Specjaliści radzą, by jabłkami delektować się szczególnie jesienią i u progu zimy, czyli właśnie teraz. Później – choć nadal smaczne – tracą część cennych dla naszego zdrowia składników. A tych jabłkom nie brakuje! To im: witaminom, solom mineralnym, ale przede wszystkim błonnikowi i przeciwutleniaczom, owoce te zawdzięczają swoje cudowne prozdrowotne właściwości. I choć Brytyjczycy mawiają: an apple a day, keeps the doctor away (jedno jabłko dziennie sprawi, że nie będziesz potrzebował lekarza), to dietetycy twierdzą, że to niezbędne minimum. I radzą, by każdego dnia dnia zjadać nie jedno, a dwa jabłka. Najlepiej surowe i ze skórką. Dlaczego?

Oto 10 powodów, dla których powinnaś jeść jabłka


1. Ciężarne kobiety, w których diecie nie brakuje jabłek, mogą zmniejszyć ryzyko wystąpienia u swoich dzieci astmy i chorób alergicznych. Do takiego wniosku doszli brytyjscy naukowcy z Uniwersytetu w Aberdeen, badając dietę przyszłych matek, a po pięciu latach – stan zdrowia ich dzieci. Prawdopodobnie jest to zasługa zawartych w jabłkach flawonoidów, czyli silnych antyoksydantów.  

2. Jabłka są jednym z najskuteczniejszych (i najsmaczniejszych!) sposobów radzenia sobie z zaparciami – dolegliwością, która daje się we znaki wielu przyszłym mamom. To zasługa pektyn (uwaga: takie właściwości mają tylko pektyny surowe), jednego ze składników błonnika pokarmowego, który poprawia perystaltykę jelit. Najwięcej pektyn znajduje się w gniazdach nasiennych i skórce.

Przeczytaj także: Jabłka pomogą na zaparcia w ciąży – i co jeszcze?

3. Jabłka duszone (wraz ze skórką!) z rodzynkami, miodem, migdałami, goździkami i dużą ilością cynamonu to doskonały – i w pełni bezpieczny dla kobiet w ciąży – sposób na przeziębienie i grypę. A wszystko dzięki zgromadzonej w największych ilościach tuż pod skórką witaminie C, która wspomaga pracę układu odpornościowego (a dodatkowo niweluje wolne rodniki).

4. Jabłka ułatwiają przyswajanie wapnia, którego przyszłe mamy – i ich dzieci – potrzebują szczególnie dużo. Przypomnijmy, że niedobory tego pierwiastka odbijają się niekorzystnie na zdrowiu i ciężarnej, i jej potomstwa. Wapń jest bowiem niezbędnym budulcem kości i zębów dziecka. Wpływa także na jego serce, mięśnie i układ nerwowy. Gdy ilość wapnia w życiu płodowym jest niewystarczająca, maluch już po urodzeniu może mieć skłonność do krzywicy i ząbkować później niż rówieśnicy. Kobiety w ciąży zaś, w których diecie brakuje tego pierwiastka, czują się osłabione, cierpią z powodu bolesnych skurczów mięśni łydek i bólów głowy. Po latach zaś są bardziej narażone na osteoporozę.  

5. Mus z gotowanych jabłek doskonale sprawdza się przy niestrawności, która może się przydarzyć każdej ciężarnej. Objawy biegunki łagodzone są dzięki wspomnianej już pektynie, która wchłania część wody.

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (2)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?