Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Jadłospis dla ciężarnej

| 13.02.2012, aktualizacja: 20.02.2012 | 12
separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)
kobieta, kuchnia, odżywianie w ciąży, brzuszek, warzywa
fot. Panthermedia
Oto gotowy jadłospis na siedem dni ułożony pod okiem dietetyka. Niech zainspiruje cię do zdrowego gotowania!
Poniedziałek
I śniadanie: • 2 kromki razowego chleba z miękką margaryną • 3 łyżki serka granulowanego light z rzodkiewkami, koperkiem i 2 łyżeczkami
oliwy z oliwek • herbata z cytryną
II śniadanie: • płatki owsiane (2 łyżki) wymieszane z orzechami włoskimi, polane jogurtem • kilka listków cykorii do chrupania • woda mineralna
Obiad: • zupa-krem z buraczka i włoszczyzny (pod koniec gotowania dodaj jabłko i koncentrat pomidorowy) • bitki z chudej wołowiny (100 g) • ziemniaki • surówka z kapusty pekińskiej z rodzynkami, sokiem z cytryny, olejem • woda mineralna
Podwieczorek: • kromka chleba z liściem sałaty, 2 plasterkami polędwicy drobiowej, pomidorem • budyń na mleku z malinami • woda mineralna
Kolacja: • makaron ze szpinakiem i ricottą • sok z marchewki • pół kiwi

Wtorek
I śniadanie: • musli domowe z płatków gryczanych błyskawicznych i mielonego siemienia lnianego – zalej je wrzącym mlekiem, dodaj jagody • kromka chleba z masłem, liściem cykorii, 2 plasterkami kiełbasy szynkowej • herbata z dzikiej róży
II śniadanie: • kromka chleba • 2 grube plastry białego półtłustego sera plus dżem z owoców leśnych • marchewka do chrupania • woda mineralna
Obiad: • zupa-krem z brokułów i włoszczyzny, kleks jogurtu i grzanki z chleba razowego • łosoś ugotowany na parze, sos z jogurtu i koperku • purée z ziemniaków, z mlekiem i natką pietruszki • surówka z sałaty lodowej – dodaj sok z cytryny, olej i cząstki pomarańczy
Podwieczorek: • fasolka szparagowa z bułką tartą • kromka bułki • kefir
Kolacja: • 2 kromki chleba • sałatka jarzynowa z jajkiem i groszkiem • woda

Środa
I śniadanie: • musli z orzechami – zalej je mlekiem • 1 kromka chleba z margaryną • sałatka z jajka na twardo, dymki i oleju • kiwi • herbata z żurawin
II śniadanie: • 3 kromki chleba chrupkiego • mozzarella z pomidorami i oliwą z oliwek, z lubczykiem • kalarepka do schrupania • woda mineralna
Obiad: • krupnik z kaszą jęczmienną • indyk (100 g) duszony na oleju z papryką, marchewką, selerem, pomidorami • ziemniaki, natka pietruszki
• surówka z selera, marchewki i jabłka, sok z cytryny i olej, zmielone migdały
Podwieczorek: • grahamka z margaryną • sałatka z kalafiora gotowanego na parze, z rzodkiewką, czosnkiem, olejem, kiełkami sojowymi • woda
Kolacja: • 2 kromki chleba z margaryną • sałatka z tuńczyka (z puszki), cieciorki, pomidorków koktajlowych, z olejem i sokiem z cytryny

Czwartek
I śniadanie: • płatki owsiane i jęczmienne – wieczorem zalej je wodą mineralną, rano wlej mleko (1 szklanka), dodaj orzechy włoskie i kawałki melona • herbata z aronii
II śniadanie: • 2 kromki pumpernikla z margaryną, kilka listków sałaty i 2 plasterki szynki z kurczaka • sok warzywny
Obiad: • zupa-krem z dyni, kleks jogurtu, kasza mazurska • spaghetti z sosem pomidorowym, kawałki chudej wołowiny (100 g) • surówka ze szpinaku, z sokiem z cytryny, olejem i cząstkami grejpfruta • woda mineralna
Podwieczorek: • kromka chleba z margaryną• sałatka z kurczaka grillowanego, sałaty kruchej, czerwonej cebuli
Kolacja: • 2 kromki chleba z margaryną, półtłusty twaróg z jogurtem, owocami, sokiem z cytryny • kawa zbożowa
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (12)
avatar

Isha
Isha | 2014-12-12 11:27 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Nie wyobrażam sobie takiego jadłospisu w realnych warunkach pracującej przyszłej mamy :( po pierwsze czas spędzony w kuchni, po drugie - jadłospis wykorzystuje tylko cześć opakowań czy sztuk zakupionych produktów... Chociaż ciekawy to nie dla mnie

Odpowiedz

Justyna
Justyna | 2013-04-06 21:23 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Też tak myślę, dieta zdrowa i rozsądna to powinny być wyznaczniki dla kobiet w ciąży. I jakieś witaminy, bo ciężko wszytko sobie w diecie dobrać.

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

Szalfa
Szalfa | Justyna | 2013-05-05 09:02 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

myślę że dziecko i matka najbardziej potrzebują zdrowego odżywiania i odpowiedniego stylu życia a suplement ma być tylko dodatkiem...

Odpowiedz

Justyna
Justyna | 2013-04-06 21:18 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Też tak myślę, dieta zdrowa i rozsądna to powinny być wyznaczniki dla kobiet w ciąży. I jakieś witaminy, bo ciężko wszytko sobie w diecie dobrać.

Odpowiedz

Ania
Ania | 2013-03-28 17:23 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

do 3 trymestru powinno się jeść normalnie, potem jeden posiłek więcej tj. jakieś 300 kalorii. Tu nie chodzi o to,żeby jeść dużo, ale zdrowo.

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

Justyna
Justyna | Ania | 2013-04-06 21:37 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

a jakieś dodatkowe witaminy bierzecie?

Odpowiedz

Marysia
Marysia | Justyna | 2013-04-14 15:21 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

witaminy trzeba brać, nie da rady inaczej sobie zapewnić wszystkich witamin, ja biorę Ladee Vit.

Odpowiedz

Justyna
Justyna | Marysia | 2013-04-20 23:23 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

a czemu akurat ten? Polecił Ci je lekarz? pytam, bo sama zastanawiam się nad wyborem.

Odpowiedz

Marysia
Marysia | Justyna | 2013-04-27 22:10 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Jak dla mnie mają najlepszy skład omega 3, kwas foliowy i żelazo.

Odpowiedz

Justyna
Justyna | Marysia | 2013-05-02 23:38 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

no to chyba rzeczywiście wszytko czego najbardziej potrzebuje mama i dzidziuś.

Odpowiedz

moni
moni | 2012-02-21 22:19 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

to mi raczej brzmi jak dieta odchudzajaca a nie dieta ciezarnej.. wg powaznych zrodel (ksiazek napisanych przez lekarzy), ciezarna powinna codziennie zjesc okolo 400g owocow i 500 warzyw, w poniedzialek tylko pol kiwi! tam praktycznie w ogole nie ma owocow i warzyw! no i do tego ta margaryna!
poza tym do kazdego posilku zjesc cos zawierajacego wapn aby dostarczyc opowiednia jego ilosc.

Odpowiedz

natusiowa
natusiowa | 2012-02-16 20:44 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

ciekawa jestem od kiedy prawdziwe masło szkodzi......??
to można wywnioskować czytajac ten jadlospis [...]
nie zalecałabym kobietom w ciązy margaryny :))

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?