Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

7-dniowy jadłospis dla przyszłej mamy - do druku

| aktualizacja: 07.04.2017 | 85

Przybierasz na wadze i cieszysz się - tak może być tylko w ciąży. Wykorzystaj te chwile, ale jedz zdrowo. Mamy dla ciebie specjalne menu dla ciężarnej na każdy dzień tygodnia ułożone przez dietetyka i autorkę książki o diecie przyszłych mam Edytę Gulińską.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(42)
dieta w ciąży, jadłospis w ciąży, menu w ciąży, kalorie w ciąży, zdrowa dieta w ciąży, ciążowe przepisy
fot. Fotolia
O wagę w ciąży warto zadbać - to nie tylko kwestia estetyki, ale i zdrowia, twojego i dziecka. Musisz wiedzieć, że zapotrzebowanie na energię wzrasta dopiero od 4. miesiąca ciąży. I nie tak bardzo, jak się powszechnie uważa. W tym czasie będziesz potrzebowała tyko 300 kcal więcej w ciągu dnia. Taką wartość mają 3 szklanki chudego mleka, 3 plasterki sera żółtego czy 2 banany. Twoja waga w ciąży nie powinna urosnąć zbyt dużo ponad normę.

Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży i wydrukuj!

Poniżej jadłospis, który dostarczy ci energii i zapewni odpowiednią ilość składników odżywczych. Ułożono go dla kobiety o umiarkowanej aktywności, która przed ciążą ważyła ok. 55 kg. Jeśli twoje parametry są większe, wprowadź 2 lub więcej porcji zbożowych, np. kromkę chleba oraz 100 g warzyw, np. średniej wielkości marchew lub porcję owoców.

Nie zapominaj również o tym, że w ciąży powinnaś dużo pić, a najlepszym napojem, który powinien ci stale towarzyszyć, jest woda. Picie jej pozwala przezwyciężyć różne ciążowe dolegliwości, np. nudności, zaparcia, a także uczucie zmęczenia, które często związane jest z odwodnieniem. Najlepiej pić wodę niskozmineralizowaną, którą mogą uzupełnić soki owocowe, warzywne, mleko, herbatki ziołowe i owocowe w odpowiedniej ilości
 

Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, ułożony przez dietetyka Edytę Gulińską, autorkę książki „Jem dla dwojga, nie z dwoje”. Wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.

 
jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży

Wydrukuj też:

1 2 3 4 5 6 .. 7 Następna
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (85)
avatar

Nike
Nike | 2017-06-25 19:09 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Jejku..ja waze 54 kg..i tyle w miesiac bym nie zjadla..bardzo obfite te posilki..W moim wypadku wole wiecej bialego pieczywa..pomaga na zgage..ziarna nie

Odpowiedz

Adis
Adis | 2017-05-04 21:55 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Ser feta? Ciągle drób, a gdzie bogata w żelazo wątróbka wieprzowa albo wołowina? Gdzie warzywna bogate w kwas foliowy, np awokado, jeden raz tylko występuje brokuł... zdecydowanie nie polecam tej diety kobiecie w ciąży.

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

m
m | Adis | 2017-05-07 19:46 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

zgadzam się

Odpowiedz

ines
ines | Adis | 2017-05-24 14:54 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Watrobka w ciazy?! to nie najlepszy pomysl! zawiera bardzo duze ilosci witaminy A, ktora w nadmiarze moze powodowac wady rozwojowe dziecka.

Odpowiedz

Katarzyna
Katarzyna | ines | 2017-07-11 14:25 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Zgadza się. Wit A w postaci retinolu

Odpowiedz

Agu
Agu | Adis | 2017-06-18 18:02 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Popieram ta dieta nie jest dobrze zbilansowana i czytałam że sera fety nie powinno się jeść w ciąży Bułka i 6 plastrów wędliny powinno jeść się jak najmniej wędlin bo są wysoko przetworzone nawet te " lepsze" mają dużo soli i chemii tyle to pamiętam z zasad żywienia ze szkoły , przeczytałam tylko dwa dni i stwierdziłam , że nie warto czytać dalej .

Odpowiedz

Katarzyna
Katarzyna | Adis | 2017-07-11 14:24 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Wątróbka? Owszem, bogata w żelazo, ale zawiera też retinol szkodliwy dla malucha. Jest to jeden z produktów zakazanych w ciąży

Odpowiedz

Kasia2trymestr
Kasia2trymestr | 2017-04-14 14:26 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Witam, chciałam się zapytać ponieważ z kilku źródeł słyszałam że kapusta kiszona oraz winogrona są nie wskazane w diecie kobiet w ciąży. W waszym menu na 2-3 trymestr te produkty się pojawiają.
Swoją drogą o winogronach w diecie kobiet w ciąży mówił nawet specjalista na waszej stronie??? o co chodzi?

Odpowiedz

Aan
Aan | 2017-03-29 06:57 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Jeśli ten jadłospis jest zdrowy dla kobiety w ciąży..To dietetyk musi się jeszcze wiele nauczyć....ananas z puszki. Dròb, bez zaznaczenia ,że powinien być pochodzenia ekologicznego inaczej szkodzi dziecku. Bardzo mała ilość warzyw. nie polecam.

Odpowiedz

Kate
Kate | 2017-03-15 15:40 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Jadłospis wygląda naprawdę ciekawie. Nigdy w życiu nie stosowałam żadnej diety, jedząc wszystko w dużych ilościach i nie tyjąc. Obecnie kończę 2 trymestr, jak dotąd jem wszystko i czuję się dobrze. Chyba jestem szczęściarą, bo gotowanie nie stanowi dla mnie problemu, tak jak i robienie zakupów. I zamiast przyjmowania suplementów wypróbuję niektóre propozycje z jadłospisu.

Odpowiedz

Gosia
Gosia | 2017-03-04 05:24 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Ciekawy jadłospis, z ogólnie dostępnych produktów. Wiadomo nie wszystko spasuje każdej kobiecie, zawsze jednak można coś zmienić. Natomiast porcje rzeczywiście duuze, ja po takim śniadaniu obiad jadłabym w porze podwieczorek, pomimo, że jestem w 37tc.

Odpowiedz

kate
kate | 2017-03-03 14:17 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Fajny jadłospis. Jednak fatyczne wydaję się być trochę dużo.

Odpowiedz

MiT
MiT | 2017-02-27 12:40 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Katastrofa. Przecież II i III trymestr to momenty gdy się zaczyna zgaga. Mam pić miętę, jeść kiszona kapuste? Nigdy w życiu, nie polecam nawet jeśli zgaga Was nie dotyczy,bo po takim jedzeniu na pewno zacznie. Poza tym już widzę siebie w III trymestrze jak chodzę na zakupy po te wszystkie składniki, targam, a potem stoje w kuchni godzinami żeby wszystko przygotować. No way

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

edukacja
edukacja | MiT | 2017-03-19 14:44 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

to zamów sobie pizzę na obiad skoro zrobienie zakupów to taki problem

Odpowiedz

gości
gości | 2017-02-01 12:29 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

I co z tego jak ja polowy rzeczy nie przełknę bo mi się podnosi na samą myśl, a jestem już w II trymestrze. Każdy ma indywidualne upodobania. Za dużo tłuszczu, którego nie trawię.

Odpowiedz

Hellena
Hellena | 2017-01-31 09:21 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Ciekawe, kto będzie codziennie gotować obiady składające się z dwóch dań 😒 Tego pieczywa w jadłospisie jest tyle, że śniadaniem najadłyby się spokojnie dwie osoby- my jeść dla dwóch, a nie za dwóch...

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

Daris
Daris | Hellena | 2017-02-04 20:35 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

U mnie w domu zawsze jest obiad dwudaniowy,z tym,ze oczywiscie zupa jest na dwa-trzy dni.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?