Baby online.pl
 
 
Dada
Rozwiń menu

7-dniowy jadłospis w ciąży

| 21.11.2013 | 39

Tyjesz i cieszysz się - tak może być tylko w ciąży. Wykorzystaj te chwile, ale jedz zdrowo. Mamy dla ciebie specjalne menu dla ciężarnej na każdy dzień tygodnia ułożone przez dietetyka, Edytę Gulińską.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(28)
dieta w ciąży, jadłospis w ciąży, menu w ciąży, kalorie w ciąży, zdrowa dieta w ciąży, ciążowe przepisy
fot. Fotolia
Zapotrzebowanie na energię w ciąży wzrasta dopiero od 4. miesiąca. Ale nie tak bardzo, jak się powszechnie uważa. W tym czasie będziesz potrzebowała tyko 300 kcal więcej w ciągu dnia. Taką wartość mają 3 szklanki chudego mleka, 3 plasterki sera żółtego czy 2 banany. Niżej podajemy jadłospis, który dostarczy ci energii i zapewni odpowiednią ilość składników odżywczych. Ułożono go dla kobiety o umiarkowanej aktywności, która przed ciążą ważyła ok. 55 kg. Jeśli twoje parametry są większe, wprowadź 2 lub więcej porcji zbożowych, np. kromkę chleba oraz 100 g warzyw, np. średniej wielkości marchew lub porcję owoców. Nie zapominaj również o tym, że w ciąży powinnaś dużo pić, a najlepszym napojem, który powinien ci stale towarzyszyć jest woda. Picie jej pozwala przezwyciężyć różne ciążowe dolegliwości, np. nudności, zaparcia, a także uczucie zmęczenia, które często związane jest z odwodnieniem. Najlepiej pić wodę niskozmineralizowaną, którą mogą uzupełnić soki owocowe, warzywne, mleko, herbatki ziołowe i owocowe w odpowiedniej ilości

Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, ułożony przez dietetyka Edytę Gulińską, autorkę książki "Jem dla dwojga, nie z dwoje". Wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.


jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży


Sprawdź też: Co warto jeść w ciąży, a czego lepiej unikać?

1 2 3 4 5 6 .. 7 Następna
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (39)
avatar

 Biolog
Biolog | 2015-07-18 10:30 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

kurde, ta pani jest dietetykiem? po pierwsze NIGDY ( za wyjątkami mega otyłości i poważnych schorzeń serca, czy nadwyżek cholesterolu) nie powinno się jęś produktów chudych i odchudzonych - polecam artykuły na temat tego ile procent powinno mieć zdrowe dla człowieka mleko! po drugie - przy ścieraniu na tarce rzodkiewka traci wszystkie swoje najważniejsze wartości odżywcze ni NIIGDy nie powinno się tego robić - a najlepiej zjeść także jej liście, bo mają najwięcej witamin i minerałów.a po trzecie i najbardziej zatrważające jest polecania naparu z mięty który jest PORONNY - wywołuje wczesnoskurcze!!!! polecam pani wrócić do szkoły!!! a ps. w pierwszym trymestrze ja najbardziej wskazane sa ryby o niskiej zawartości rtęci - czyli najlepiej z wiadomego pochodzenia łosoś, dorsz, śledzie...
radziłabym sprawdzać dziennikarzom informacje zanim opublikują w przestrzeni publicznej porady będące szczytem niekompetencji!

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

justa
justa | Biolog | 2015-07-18 11:30 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

kto Ci takich bzdur naopowiadal o mięcie?? Czytalam,ze w rozsadnych ilosciach jest wrecz wskazana na poranne mdlosci itp. ty wroc do szkoly :) pozdrawiam

Odpowiedz

Zuza
Zuza | Biolog | 2015-08-24 12:31 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Mięta to super środek na mdłości, polecany przez specjalistów. Bez przesady Pani Biolog.

Odpowiedz

ciężarówka:)
ciężarówka:) | 2015-06-30 16:51 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Brak konsekwencji! z jednej strony wystrzegać się sera feta, z drugiej zjeść sałatkę grecką z fetą.....Gdzie tu logika????

Odpowiedz

julka
julka | 2015-05-06 21:53 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

ja nie jestem w stanie zjeść tego wszystkiego co jest w tym jadłospisie , to śniadanie na dwa razy musiała bym jeść .Zaznaczam że nie jestem na ciągłej diecie i żadnym szkieletem .

Odpowiedz

pola
pola | 2015-04-20 13:17 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Bardzo dobry jadlospis, wszystkiego po trochu, sa i rzeczy troszke zakazane, ale w takiej ilosci raczej wzbogaca menu i nasz organizm niz zaszkodza. Jestem mama 13latki, a teraz w 6 miesiacu znowu menu na pewno sie przyda.

Odpowiedz

Aga
Aga | 2015-01-29 09:58 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Dziewczyny, to jest przykładowy jadłospis, każda ciężarna może sobie go modyfikować według uznania. To zestawienie przypomina,że trzeba jeść różnorodnie i nie zapominać o warzywach, bo np. przez kilka dodatkowych plasterków ogórka, czy papryki nie przytyjesz, a dostarczysz niezębnych witamin. A czasem niezdecydowanej przyszłej mamie może naprawdę podsunąć pomysł na posiłek. Jeśli chcecie indywidualnej diety, dopasowanej idealnie do potrzeb to polecam wizytę u dietetyka. Hejtowanie za bardzo wchodzi Polakom w krew...żeby wam się dzieciaki za to nie odwdzięczyły;P pozdrawiam

Odpowiedz

martolina
martolina | 2014-12-05 19:36 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

tak...dla kobiety w ciąży ze zgagą, gazami i wzdęciami na kolację knedle ze śliwkami z kefirem. i jest nocna impreza w toalecie.

Odpowiedz

julia
julia | 2014-11-15 21:17 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

ryby nie są polecane w czasie ciąży datego ich tu nie ma

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

keeejjt
keeejjt | julia | 2014-12-31 18:32 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Ryb trzeba jak najwiecej jesc w ciąży! Nie wiem gdzie słyszałaś że się ich nie powinno jeść! Kwasy DHA i Omega3 to skąd masz brać??? Oj niedoinformowana jesteś. Ryby 2,3 razy w tygodniu

Odpowiedz

Biolog
Biolog | julia | 2015-07-18 11:56 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

trzeba unikać ryb o dużej zawartości rtęci i mocno modyfikowanych genetycznie - zakazana jest sola, panga (mogą wywołać nawet wcześniejszy poród tak są skażone hormonami!) ale świeży łosoś, dorsz, makrela, śledź są jak najbardziej pożądane w ciąży! pomagają dziecku rozwijać sprawna połączenia w mózgu, czyli jesz ryby - rośnie Ci w brzuchy bystrzacha! ;)

Odpowiedz

Mama wyedukowana
Mama wyedukowana | Biolog | 2015-08-24 12:29 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Z łososiem to bym jednak uważała, zwłaszcza hodowlanym.

Odpowiedz

ala
ala | 2014-09-18 17:40 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

a gdzie te ryby polecane w każdej diecie? któryś z kolei jadłospis i brak ryb

Odpowiedz

lola
lola | 2014-06-20 11:56 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

ja jadłam więcej niż w tej diecie przed ciążą. Zawsze byłam "szkieletorem" i jestem wysoka, więc dla mnie śniadanie z 2 czy 3 jaj z dodatkiem pomidorka+ 2 kromkami chlebka z masłem i serem to standard był przed ciążą:P teraz nie mogę jeść mniej bo przecież nie będę się odchudzać. Jem racjonalnie bo np mniej mięsa a więcej warzyw, ryb i owoców ale na pewno spożywam więcej kalorii niż tutaj rozpisano. No i gdzie w tej diecie woda??? Ja piję 1,5 litra mineralnej dziennie+ ze 2 szklanki herbaty zielonej czy białej.

Odpowiedz

nicka
nicka | 2014-06-05 19:50 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Bardzo wazna jest takze suplementacja, ja postawilam na pregnofer DHA jest to kwas ktorego spozywanie przez matkę wspomaga prawidłowy rozwój oczu oraz mózgu u płodu i niemowląt karmionych piersią

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

lola
lola | nicka | 2014-06-20 11:58 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

a z tą suplementacja trzeba uważać. Owszem jod, kwasy omega 3 czy żelazo, ale jedzenie witamin w ciąży to pomyłka. Potem rodzą się takie 4 kg dzieciaki. Powinno się unikać takich preparatów z bombami witaminowymi, od tego jest zdrowa dieta aby nie dopychać suplementami.

Odpowiedz

Biolog
Biolog | nicka | 2015-07-18 11:59 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

przed braniem jakiegokolwiek suplementu w czasie ciąży trzeba skonsultować się z lekarzem prowadzącym w ciąży - większość rozsądnych lekarzy powie Ci że potwierdzone naukowo jest działanie jedynie kwasu foliowego. Resztę trzeba suplementować zrównoważoną dietą - w poszukiwani kwasu DHA polecam zgłębić zawartość ryb :)

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?