Babyonline.pl
 
 
Gry
Rozwiń menu

7-dniowy jadłospis dla przyszłej mamy - do druku

| aktualizacja: 10.11.2017 | 93

Przybierasz na wadze i cieszysz się - tak może być tylko w ciąży. Wykorzystaj te chwile, ale jedz zdrowo. Mamy dla ciebie specjalne menu dla ciężarnej na każdy dzień tygodnia ułożone przez dietetyka i autorkę książki o diecie przyszłych mam Edytę Gulińską.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(47)
dieta w ciąży, jadłospis w ciąży, menu w ciąży, kalorie w ciąży, zdrowa dieta w ciąży, ciążowe przepisy
fot. Fotolia
O wagę w ciąży warto zadbać - to nie tylko kwestia estetyki, ale i zdrowia, twojego i dziecka. Musisz wiedzieć, że zapotrzebowanie na energię wzrasta dopiero od 4. miesiąca ciąży. I nie tak bardzo, jak się powszechnie uważa. W tym czasie będziesz potrzebowała tyko 300 kcal więcej w ciągu dnia. Taką wartość mają 3 szklanki chudego mleka, 3 plasterki sera żółtego czy 2 banany. Twoja waga w ciąży nie powinna urosnąć zbyt dużo ponad normę.

Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży i wydrukuj!

Poniżej jadłospis, który dostarczy ci energii i zapewni odpowiednią ilość składników odżywczych. Ułożono go dla kobiety o umiarkowanej aktywności, która przed ciążą ważyła ok. 55 kg. Jeśli twoje parametry są większe, wprowadź 2 lub więcej porcji zbożowych, np. kromkę chleba oraz 100 g warzyw, np. średniej wielkości marchew lub porcję owoców.

Nie zapominaj również o tym, że w ciąży powinnaś dużo pić, a najlepszym napojem, który powinien ci stale towarzyszyć, jest woda. Picie jej pozwala przezwyciężyć różne ciążowe dolegliwości, np. nudności, zaparcia, a także uczucie zmęczenia, które często związane jest z odwodnieniem. Najlepiej pić wodę niskozmineralizowaną, którą mogą uzupełnić soki owocowe, warzywne, mleko, herbatki ziołowe i owocowe w odpowiedniej ilości
 

Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, ułożony przez dietetyka Edytę Gulińską, autorkę książki „Jem dla dwojga, nie z dwoje”. Wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.

 
jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży

Wydrukuj też:

 
1 2 3 4 5 6 .. 7 Następna
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (93)
avatar

Dorota
Dorota | 2017-10-09 17:28 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Kto ukladal ten jadlospis?? Tilapia?? Najgorsza ryba świata??

Odpowiedz

Ysya
Ysya | 2017-09-25 15:36 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

I jeszcze unikać oregano, tymianku i rozmarynu a także nie pić zielonej herbaty!!!! Lepiej wypić czarną ale słabą lub z owoców (owocowe owszem ale nie te z dużą ilością hibiskusa czy liści maliny)...

Odpowiedz

Ysya
Ysya | 2017-09-25 15:34 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

To dość dziwna dieta dla kobiety w ciąży, kobieta ciężarna nie powinna pić mięty, ponieważ może powodować w dużych ilościach poronienia. Napar z mięty słaby można się napić raz na jakiś czas, gdy się źle czujemy, ale nie powinno go się stosować w codziennej diecie i stop majonezowi - tam są surowe jajka (jajka tylko przetworzone w wysokiej temperaturze - uwaga na salmonellę). w którymś z komentarzy przeczytałam, że Pani woli białe pieczywo - nie jest polecane, może powodować cukrzycę, ciemne pieczywo jest po prostu zdrowsze, ale nic się nie stanie jeśli od czasu do czasu się zje bułkę. Lepiej udać się do dietetyka osobiście, ja chodziłam i przed ciążą u w gdy zaszłam w ciąże spotkałam się, żeby wiedzieć co jeść a czego unikać.

Odpowiedz

Ymska
Ymska | 2017-09-22 09:28 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

OOO, Kluska - nawet nie widziałam że na pregnie są też przepisy, dzięki! Pregnę plus za to brałam od początku ciąży, polecił mi mój lekarz, w sumie jako jedyny suplement - podobno zawiera składniki, które ciężko dostarczyć w diecie

Odpowiedz

Kluska
Kluska | 2017-08-25 15:53 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Ja polecam wejsc sobie na pregna.com.pl tam sa bardzo fajne przepisy kulinarne dla kobiet w ciazy. Czesto z nich korzystalam :)

Odpowiedz

Nike
Nike | 2017-06-25 19:09 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Jejku..ja waze 54 kg..i tyle w miesiac bym nie zjadla..bardzo obfite te posilki..W moim wypadku wole wiecej bialego pieczywa..pomaga na zgage..ziarna nie

Odpowiedz

Adis
Adis | 2017-05-04 21:55 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Ser feta? Ciągle drób, a gdzie bogata w żelazo wątróbka wieprzowa albo wołowina? Gdzie warzywna bogate w kwas foliowy, np awokado, jeden raz tylko występuje brokuł... zdecydowanie nie polecam tej diety kobiecie w ciąży.

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

m
m | Adis | 2017-05-07 19:46 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

zgadzam się

Odpowiedz

MamaMama
MamaMama | Adis | 2017-09-04 11:13 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Podobno z wątróbką trzeba uważać bo może zawierać szkodliwe dla płodu substancje.

Odpowiedz

drugą ciąża
drugą ciąża | Adis | 2017-08-10 11:32 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Wątroby nie można jeść bo to nie zdrowe dla płodu to tak samo jak z tatarem A mięso tylko chude 3 cztery razy w tygodniu i nie tylko wołowina i ryby,morskie i tłuste Ale nie dzike ryby

Odpowiedz

ines
ines | Adis | 2017-05-24 14:54 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Watrobka w ciazy?! to nie najlepszy pomysl! zawiera bardzo duze ilosci witaminy A, ktora w nadmiarze moze powodowac wady rozwojowe dziecka.

Odpowiedz

Katarzyna
Katarzyna | ines | 2017-07-11 14:25 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Zgadza się. Wit A w postaci retinolu

Odpowiedz

Agu
Agu | Adis | 2017-06-18 18:02 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Popieram ta dieta nie jest dobrze zbilansowana i czytałam że sera fety nie powinno się jeść w ciąży Bułka i 6 plastrów wędliny powinno jeść się jak najmniej wędlin bo są wysoko przetworzone nawet te " lepsze" mają dużo soli i chemii tyle to pamiętam z zasad żywienia ze szkoły , przeczytałam tylko dwa dni i stwierdziłam , że nie warto czytać dalej .

Odpowiedz

Katarzyna
Katarzyna | Adis | 2017-07-11 14:24 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Wątróbka? Owszem, bogata w żelazo, ale zawiera też retinol szkodliwy dla malucha. Jest to jeden z produktów zakazanych w ciąży

Odpowiedz

drugą ciąża
drugą ciąża | Katarzyna | 2017-08-10 11:33 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Masz w szpinaku i zielonych warzywach by lepiej przyswoić to witaminę C trzeba zapewniać jak pamiętam

Odpowiedz

Kasia2trymestr
Kasia2trymestr | 2017-04-14 14:26 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Witam, chciałam się zapytać ponieważ z kilku źródeł słyszałam że kapusta kiszona oraz winogrona są nie wskazane w diecie kobiet w ciąży. W waszym menu na 2-3 trymestr te produkty się pojawiają.
Swoją drogą o winogronach w diecie kobiet w ciąży mówił nawet specjalista na waszej stronie??? o co chodzi?

Odpowiedz

Aan
Aan | 2017-03-29 06:57 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Jeśli ten jadłospis jest zdrowy dla kobiety w ciąży..To dietetyk musi się jeszcze wiele nauczyć....ananas z puszki. Dròb, bez zaznaczenia ,że powinien być pochodzenia ekologicznego inaczej szkodzi dziecku. Bardzo mała ilość warzyw. nie polecam.

Odpowiedz

Kate
Kate | 2017-03-15 15:40 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Jadłospis wygląda naprawdę ciekawie. Nigdy w życiu nie stosowałam żadnej diety, jedząc wszystko w dużych ilościach i nie tyjąc. Obecnie kończę 2 trymestr, jak dotąd jem wszystko i czuję się dobrze. Chyba jestem szczęściarą, bo gotowanie nie stanowi dla mnie problemu, tak jak i robienie zakupów. I zamiast przyjmowania suplementów wypróbuję niektóre propozycje z jadłospisu.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?