Baby online.pl
 
 
Rozwiń menu

7-dniowy jadłospis w ciąży

| 21.11.2013 | 23

Tyjesz i cieszysz się - tak może być tylko w ciąży. Wykorzystaj te chwile, ale jedz zdrowo. Mamy dla ciebie specjalne menu dla ciężarnej na każdy dzień tygodnia ułożone przez dietetyka.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(20)
dieta w ciąży, jadłospis w ciąży, menu w ciąży, kalorie w ciąży, zdrowa dieta w ciąży, ciążowe przepisy
fot. Fotolia
Zapotrzebowanie na energię w ciąży wzrasta dopiero od 4. miesiąca. Ale nie tak bardzo, jak się powszechnie uważa. W tym czasie będziesz potrzebowała tyko 300 kcal więcej w ciągu dnia. Taką wartość mają 3 szklanki chudego mleka, 3 plasterki sera żółtego czy 2 banany. Niżej podajemy jadłospis, który dostarczy ci energii i zapewni odpowiednią ilość składników odżywczych. Ułożono go dla kobiety o umiarkowanej aktywności, która przed ciążą ważyła ok. 55 kg. Jeśli twoje parametry są większe, wprowadź 2 lub więcej porcji zbożowych, np. kromkę chleba oraz 100 g warzyw, np. średniej wielkości marchew lub porcję owoców. Nie zapominaj również o tym, że w ciąży powinnaś dużo pić, a najlepszym napojem, który powinien ci stale towarzyszyć jest woda. Picie jej pozwala przezwyciężyć różne ciążowe dolegliwości, np. nudności, zaparcia, a także uczucie zmęczenia, które często związane jest z odwodnieniem. Najlepiej pić wodę niskozmineralizowaną, którą mogą uzupełnić soki owocowe, warzywne, mleko, herbatki ziołowe i owocowe w odpowiedniej ilości

Kliknij w jadłospis dla kobiety w ciąży, ułożony przez dietetyka Edytę Gulińską, autorkę książki "Jem dla dwojga, nie z dwoje". Wydrukuj go i powieś w widocznym miejscu w kuchni.


jadłospis w ciąży, odżywianie w ciąży, dieta w ciąży


Sprawdź też: Co warto jeść w ciąży, a czego lepiej unikać?

1 2 3 4 5 6 .. 7 Następna
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (23)
avatar

ala
ala | 2014-09-18 17:40 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

a gdzie te ryby polecane w każdej diecie? któryś z kolei jadłospis i brak ryb

Odpowiedz

lola
lola | 2014-06-20 11:56 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

ja jadłam więcej niż w tej diecie przed ciążą. Zawsze byłam "szkieletorem" i jestem wysoka, więc dla mnie śniadanie z 2 czy 3 jaj z dodatkiem pomidorka+ 2 kromkami chlebka z masłem i serem to standard był przed ciążą:P teraz nie mogę jeść mniej bo przecież nie będę się odchudzać. Jem racjonalnie bo np mniej mięsa a więcej warzyw, ryb i owoców ale na pewno spożywam więcej kalorii niż tutaj rozpisano. No i gdzie w tej diecie woda??? Ja piję 1,5 litra mineralnej dziennie+ ze 2 szklanki herbaty zielonej czy białej.

Odpowiedz

nicka
nicka | 2014-06-05 19:50 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Bardzo wazna jest takze suplementacja, ja postawilam na pregnofer DHA jest to kwas ktorego spozywanie przez matkę wspomaga prawidłowy rozwój oczu oraz mózgu u płodu i niemowląt karmionych piersią

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

lola
lola | nicka | 2014-06-20 11:58 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

a z tą suplementacja trzeba uważać. Owszem jod, kwasy omega 3 czy żelazo, ale jedzenie witamin w ciąży to pomyłka. Potem rodzą się takie 4 kg dzieciaki. Powinno się unikać takich preparatów z bombami witaminowymi, od tego jest zdrowa dieta aby nie dopychać suplementami.

Odpowiedz

kawfeczka
kawfeczka | 2014-04-05 20:04 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

ja karmię piersią i jem praktycznie wszystko oprócz kapusty i cytrusów, ostatnio nawet byłam przeziębiona i jadłam codziennie dużo czosnku, małej jakoś specjalnie to nie przeszkadzało. W ciąży jak byłam to też jadłam wszystko na co miałam ochotę, czasami nawet jakieś niezdrowe rzeczy się zdarzały przyznaję, ale dziecko się urodziło zdrowe i ja teraz ważę mniej niż przed ciążą. A ten jadłospis jest bardzo przydatny i wg mnie dobrze ułożony

Odpowiedz

kk
kk | 2014-04-04 19:45 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

a gdzie ty się naczytałaś że pomidora cebuli i czosnku nie można jeść ??? bzdura mylisz pojęcia ciąża a karmienie piersią

Odpowiedz

jaaa
jaaa | 2014-03-14 09:15 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Nie wiem kto ustalał ten jadłospis... ktoś bez wyobraźni. takie coś nie powinna w ogóle ujrzeć światła dziennego. pomidor? cebula? czosnek? sok z cytryny?... usunąć tą stronę dla dobra maluchów.

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

Sea
Sea | jaaa | 2014-03-22 15:20 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

To jest jadlospis dla kobiet w ciazy a nie matki karmiacej... Wiec jak najbardziej trafny

Odpowiedz

ania
ania | jaaa | 2014-03-30 20:06 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

chyba pomyliłąś dietę w ciąży z tą po urodzeniu dziecka o ile karmisz piersią oczywiście. Podczas ciąży tak naprawdę zjadasz wszystko bez wyjątku. nie ograniczaj się do grahamki i sałaty bo pozostałe warzywa takie jak czosnek i cebule w niczym nie przeszkadzają dziecku w łonie. Pozdrawiam i posłuchaj swojego ciała a nie bzdur z netu.

Odpowiedz

Marta
Marta | jaaa | 2014-04-01 11:39 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

a od kiedy kobieta w ciąży nie może jeść pomidorów, cebuli, czosnku, soku z cytryny ??? Skąd Wy czerpiecie taką "wiedzę" :/

Odpowiedz

miśka
miśka | 2014-02-11 22:39 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Jadłospis z jednej strony fajny bo bardzo urozmaicony, ale z drugiej strony duże porcje. Ja jadam o połowę mniejsze, nie jem słodyczy, nie słodzę herbaty, staram się unikać smażonych potraw, zwłaszcza na kolację a i tak już przytyłam 4 kg a jestem dopiero w 13 tygodniu ciązy. Fakt, że przed ciążą miałam niedowagę więc nie widać ale waga nie kłamie.

Odpowiedz

ja
ja | 2013-09-15 17:38 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Kobieta w ciąży może jeść sery pleśniowe i ser typu feta o ile co ważne są wyprodukowane z PASTERYZOWANEGO mleka! O ile mi wiadomo na polskim rynku niewiele jest produktów tego typu z mleka niepasteryzowanego.
Co do grzybów to kobieta w ciąży może je jeść, ale są ciężkostrawne i w przypadku grzybów należy pamiętać aby pochodziły z pewnego źródła gdyż istnieje ryzyko zatrucia. Jednakże takie ryzyko występuje nawet gdy nie jest się w ciąży.

Odpowiedz

Anonim
Anonim | 2013-06-10 15:07 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

od kiedy to kobieta w ciąży może jeść ser typu feta? albo grzyby?

Odpowiedz

anialadeevit
anialadeevit | 2013-06-02 15:30 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Zależy dla kogo. Dla jednych kobiet są to normalne porcje, dla innych mogą być duże (kobiety o drobnej budowie ciała). W ciązy wzrasta znacznie zapotrzebowanie na witaminy i minerały, nie na ilość kalorii.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?