Babyonline.pl
 
 
  • Dla kogo
  • Pora dnia
  • Rodzaj potrawy
  • Składnik
  • Rodzaj diety
  • Poziom trudności
  • Czas przygotowania
Rozwiń menu

6 rodzajów jajek dla dziecka

| aktualizacja: 28.03.2017 | 0

Choć jajka kurze jadamy najczęściej, warto spróbować też jajek innych ptaków, np. kaczych czy indyczych. Całe jajko możesz podać dziecku już po 4. miesiącu życia. Zobacz, czym różnią się jajka pochodzące od różnych ptaków.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)

Jajka warto i należy jeść nie tylko z okazji Wielkanocy. Są niezwykle wartościowe. I choć kiedyś radzono jeść jajka w ograniczonych ilościach ze względu na to, że zawierają cholesterol, to teraz już specjaliści zgodzili się, że jedynym ograniczeniem powinien być zdrowy rozsądek.

Co wartościowego zawierają jajka?

Żółtko jajka to przede wszystkim bardzo cenne źródło żelaza. Jajka zawierają też najwyższej jakości białko. Obfitują w witaminy A, D i z grupy B (B2). Dostarczają również pewnych ilości siarki, potasu, fosforu, magnezu, chloru i miedzi. Żółtko to bogate źródło cynku i lecytyny. Jedna trzecia masy jajka to tłuszcz – przeważają w nim jednak dobre jedno- i wielonienasycone kwasy tłuszczowe. Takie tłuszcze zawiera także pokarm kobiecy, a są one niezbędne do rozwoju układu nerwowego niemowląt.

Zobacz też: Rozszerzanie diety po nowemu - w jakiej kolejności podawać nowości? Nowe zalecenia na 2017 r.

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?