Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

5 porcji warzyw i owoców to podstawa: tylko jak to wykonać u dziecka?

| aktualizacja: 22.05.2017 | 0

Dziecko powinno jeść warzywa przynajmniej 3 razy dziennie. Do tego dochodzą 2 porcje owoców, aby dieta była odpowiednio zbilansowana. Ekspert zdradza 4 sposoby na to, by z sukcesem wprowadzić do jadłospisu dziecka wystarczającą ilość warzyw i owoców.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
Jak zapewnić dziecku 5 porcji warzyw i owoców
fot. Fotolia
Chcesz, żeby twoje dziecko zdrowo się rozwijało i wiesz, że możesz mu to zapewnić odpowiednią dietą. Jednak kiedy słyszysz o 5 porcjach warzyw i owoców łapiesz się za głowę: jak to zrobić?! To dużo! Nie jesteś osamotniona w tych rozterkach. Jak wykazało badanie zlecone przez Krajową Unię Producentów Soków, przeprowadzone wśród matek dzieci w wieku 3-14 lat, niemal 2/3 kobiet jest zdania, że stosowanie odpowiedniej diety jest trudne. To jednak da się zrobić! Zacznij od tego, żeby do każdego posiłku dziecko otrzymywało owoc lub warzywo (tych ostatnich więcej niż owoców). Co jeszcze możesz zrobić, żeby zapewnić dziecku 5 porcji warzyw i owoców dziennie?

4 sposoby na zapewnienie dziecku 5 porcji warzyw i owoców

Jeśli chcesz mieć pewność, że dieta twojego dziecka będzie bogata w warzywa i owoce, zastosuj się do tych rad prof. Dr hab. Krystyny Gutkowskiej ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie:
  • Zaplanuj menu z wyprzedzeniem - planując wcześniej jadłospis dla dziecka na kolejne dni, łatwiej ci będzie uwzględnić w nim rekomendowane 5 porcji warzyw i owoców. Idealnie, jeśli będą to 3 porcje warzyw i 2 porcje owoców.
  • Zacznij do śniadania - to idealna okazja do podania dziecku owoców i warzyw. Na zdrowe śniadanie możesz zaproponować dziecku zdrową owsiankę z owocami, twarożek lub serek wiejski z ogórkiem lub rzodkiewką albo musli ze świeżymi owocami. Dobrym pomysłem będzie też świeżo wyciśnięty sok (taki ma najwięcej witamin!) lub smoothie, w którym możesz przemycić zarówno warzywa, jak i owoce.
  • Warzywa do każdego posiłku - zgodnie z zaleceniami żywieniowymi, warzywa powinny stanowić większość każdego spożywanego posiłku. Zadbaj o ten nawyk jak najwcześniej. Skorzystaj ze sprawdzonych sposobów na zachęcenie dziecka do jedzenia warzyw. Jeśli ich nie lubi, przemycaj je w zupie, sosach, a nawet kotletach mielonych (wystarczy, że dodasz do nich potartą marchewkę czy cukinię).
  • Zawsze pod ręką - zamiast słodyczy i słonych przekąsek, proponuj dziecku owocowe i warzywne przekąski, np. pokrojone w słupki marchewki i ogórki, paseczki papryki, pomidorki koktajlowe.

Warzywa mogą fascynować!

To, czego nauczyć dziecko teraz, będzie miało kolosalne znaczenie dla jego nawyków żywieniowych w przyszłości. Naucz je, że kanapka musi być z warzywem i że dzień bez owoców jest stracony! Warzywa i owoce można podawać dzieciom w atrakcyjnej formie, warto też zachęcać już malutkie dzieci do wspólnego przygotowywania posiłków – to wyrabia ciekawość nowych smaków i zachęca do próbowania potraw. 

Zobacz też:
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?