Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Muzyka czyni cuda: rozwija, relaksuje, leczy

| 15.01.2007, aktualizacja: 23.07.2013 | 0
separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)
dziewczynka, maluch, muzyka, pianino
Chcesz, by twoje dziecko było świetne z matematyki i błyskawicznie uczyło się obcych słówek? Zadbaj o to, by miało kontakt z muzyką, która nie tylko rozwija, ale i uwalnia od stresu, a nawet leczy.

Muzyka korzystnie wpływa na mózg dziecka, pomaga rozładowywać napięcia, zmniejsza lęk i ból. Dlatego warto postarać się, by dziecko poznało ją jak najwcześniej.
Przeczytaj,  jak wspierać rozwój muzyczny dziecka, jaką muzyką je otaczać  i jakimi metodami uczyć je gry na instrumentach.
Dowiedz się także na czym polega muzykoterapia. 

Jak muzyka wpływa na rozwój dziecka?

Eksperymenty prowadzone w Japonii pokazały, że dzieci, które miały zajęcia muzyczne, lepiej przyswajały nowe wiadomości, lepiej radziły sobie z matematyką oraz językami obcymi  i nie miały problemów z koncentracją.

Sprawdź, dlaczego twoje dziecko ma problem z koncentracją. Można mu pomóc!

Skąd ten efekt? Ano stąd, że słuchanie muzyki korzystnie wpływa na mózg dziecka, aktywizując połączenia między komórkami nerwowymi.

Pierwsze 6 lat życia to najważniejszy okres dla rozwoju układu nerwowego i mózgu. Dlatego tak ważne jest, by edukację muzyczną zacząć jak najwcześniej.

Jak rozwijać inteligencję muzyczną dziecka?

1. Kształtowanie słuchu
  • Dotykowe zgadywanki. Włóż do torby kilka przedmiotów, np. klucze, elektryczną szczotkę do zębów, pudełko po zapałkach, szeleszczący papier, folię. Namów malca, by zamknął oczy i na podstawie dźwięku odgadywał, jaki przedmiot wyjmujesz z torby. Od 3. roku życia.
  • Słuchanie ciszy. Poproś dziecko, by zamknęło oczy i opowiadało Ci, co słyszy (np. gotującą się wodę, samochody, tramwaje). Od 4. roku życia.
2. Nauka śpiewania
  • Śpiewanie słów. Słowa, które maluch potrafi już powiedzieć: np. „mama”, „tata”, staraj się śpiewać. Moduluj swój głos, mówiąc maluszkowi, że śpiewamy jak ptaszki (wysoko) lub jak niedźwiedzie (nisko). Od 2. roku życia.
  • Klaskanie i tupanie. Śpiewając Wasze ulubione piosenki, wyklaskujcie i wytupujcie ich rytm. Od 3. roku życia.
  • Przedstawienie. Inscenizujcie piosenki: np. przy „Stary niedźwiedź mocno śpi” bawcie się w niedźwiedzie, przy „My jesteśmy krasnoludki” skaczcie i pokazujcie Wasze domki, a przy „Idzie niebo ciemną nocą” zamieńcie się w pisklątka, które zasypiają w gniazdku. Od 3. roku życia.
2. Nauka gry na instrumentach

Pierwsze instrumenty. Pudełeczka po jogurtach lub puszki po napojach wypełnij fasolą, grochem, piaskiem. Mogą to być wspaniałe grzechotki malca. Pustą ceramiczną doniczkę odwróć do góry dnem, przewlekając przez nią sznurek. Powstanie w ten sposób dzwon. Możecie też ustawić obok siebie kilka butelek, wlewając trochę wody. Grajcie także na butelkach częściowo wypełnionych piaskiem. Niech taka domowa orkiestra uświetni np. przyjęcie urodzinowe dziecka. Możesz też udawać dyrygenta i pokazywać maluszkowi, jak szybko ma śpiewać i wystukiwać rytm piosenki. Od 4. roku życia.
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?