Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Co jeść, by podkręcić metabolizm? 10 hitów

| 08.01.2016, aktualizacja: 08.01.2016 | 0

Niektóre z nas z natury mają szybką przemianę materii (szczęściary!) i nawet przy małym wysiłku mogą jeść całkiem sporo. Inne, niestety, wolniejszą, więc kilka kęsów ponad miarę przypłacą dodatkową fałdką tłuszczu na biodrach. Ale nie jesteś bez szans w walce o szybszy metabolizm.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(2)
Podkręć metabolizm
fot. Fotolia
Nie tylko to, co jesz, wpływa na metabolizm. Ważna jest liczba posiłków, a także umiarkowana, ale systematyczna aktywność fizyczna. Dieta natomiast powinna być urozmaicona, dostarczać w odpowiednich ilościach witamin i składników mineralnych, ponieważ biorą one udział w skomplikowanych przemianach metabolicznych. Na metabolizm pozytywnie wpłyną też poniższe produkty.

1. Woda 

Organizm musi być regularnie nawadniany. Gdy brakuje mu wody, zaczyna wolniej spalać kalorie. Picie odpowiedniej ilości wody podnosi metabolizm nawet o 30%. Woda przyspiesza też wydalanie toksyn z organizmu, których nadmiar może spowalniać przemianę materii. Staraj się wypijać co najmniej dwa litry niegazowanej wody mineralnej dziennie. Szklanka wody wypita przed posiłkiem sprawi, że... mniej zjesz!

2. Papryczka chili

Zawiera kapsaicynę, substancję, która jest odpowiedzialna również za jej ostry smak. Kapsaicyna ma działanie rozgrzewające, dzięki czemu przyspiesza metabolizm, pobudza także wydzielanie soków trawiennych – używanie przyprawy chili lub świeżych papryczek chili może zwiększyć metabolizm nawet o 10% (zaraz po posiłku). Takie działanie mają także inne ostre i korzenne przyprawy: pieprz, imbir, kurkuma czy cynamon. Podobne efekty osiągniesz, jedząc chrzan, ćwikłę lub musztardę.

3. Jabłka 

A także wszystkie inne owoce i warzywa. Zawierają błonnik, dzięki któremu organizm podczas trawienia spala więcej kalorii, co powoduje przyspieszenie metabolizmu. Jabłka mają mało kalorii oraz niski indeks glikemiczny. A to oznacza, że po zjedzeniu jabłka na dłużej pozostaje uczucie sytości, co chroni cię przed podjadaniem.

4. Kawa

Zawarta w kawie kofeina przyspiesza spalanie kalorii i pozytywnie wpływa na pracę nerek. Przez 3–4 godziny po wypiciu kawy (ale bez cukru i mleka!) można spalić do 50 kalorii więcej niż zwykle. Filiżanka kawy przyspiesza przemianę materii na cztery godziny. Pij jednak najwyżej dwie filiżanki kawy dziennie, bo nadmiar kofeiny w diecie wypłukuje z organizmu magnez i żelazo. A to ważne pierwiastki nie tylko dla prawidłowego funkcjonowania całego organizmu, lecz także dla... metabolizmu.

5. Fasola

A także inne strączkowe, czyli soczewica, cieciorka, bób i soja. Fasola nie jest bardzo kaloryczna, ale bogata w białko roślinne. Zwiększa i przedłuża uczucie sytości w żołądku. Organizm poświęca na jej trawienie całkiem sporo czasu, bo do jej strawienia potrzeba sporej ilości energii. Dzięki temu pozbywasz się większej ilości kalorii i tym samym zwiększasz metabolizm.

Zobacz też: Ćwiczenia z dzieckiem mogą być przyjemną zabawą
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?