Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Pokochaj swoje ciało

| 29.08.2014, aktualizacja: 25.02.2015 | 2

Jesteś zadowolona? A może nie do końca? Chciałabyś jak najszybciej uciec sprzed lustra? Nie rób tego. Twoje ciało może stać się twoim przyjacielem. Jeśli tylko na to pozwolisz. Jak pokochać siebie – mówi psycholożka.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(3)
kobieta
fot. Fotolia
Choć wydaje się, że psychika i fizyczność to dwa różne światy, obydwa na siebie wpływają. Bo przez ciało kontaktujesz się ze światem zewnętrznym. Może się zdarzyć, że jeśli nie zaakceptujesz swojego ciała, nigdy nie pozwolisz sobie na prawdziwą bliskość z innymi. Spróbuj sobie uświadomić, co zaburza twój dobry kontakt z ciałem. A gdy się przekonasz i pokonasz blokady, będzie łatwiej. Zobaczysz. – Spróbuj wykonać nasze ćwiczenia, jakkolwiek dziwne wydałyby ci się na początku – mówi Renata Bożek, psycholożka, zajmuje się problematyką kobiecości i męskości w kulturze.

Zaakceptuj siebie

Niestety, niewielu kobietom ich ciało podoba się w stu procentach. Dlaczego? Powody są różne:
  • Opinia mamy. Może mieć na to wpływ nieopatrznie wypowiedziane kiedyś przez mamę zdanie, np. że w krótkiej spódnicy twoje nogi wyglądają niezbyt dobrze. Mimo że nie jesteś już nastolatką, wciąż po głowie kołacze ci się ta opinia i nie chcesz wkładać spódnicy krótszej niż do kostek.
  • Opinie koleżanek, które nie zawsze są delikatne, a ty bardzo się nimi kiedyś przejęłaś.
  • Wyobrażenia o sobie samej, ale też wzorce lansowane w mediach. Uświadom sobie, że w rzeczywistości kobiety nie wyglądają tak jak w telewizji czy w gazetach. Tam są odpowiednio ubrane, umalowane, ustawione. Zdziwiłabyś się, jak wyglądają rano po wstaniu z łóżka lub na zakupach w warzywniaku. Niektóre gorzej niż ty.
Tak naprawdę każda z nas jest niepowtarzalna. Nie ma jednego wzorca urody. I dwojga ludzi, którym podobałoby się dokładnie to samo. Jeśli  twój związek z partnerem jest udany, to z pewnością macie swój własny kod, wiecie, co właśnie dla was jest w ciele piękne czy seksowne. I tego warto się trzymać.

Ćwiczenie dla ciebie: Stań przed lustrem. Przyjrzyj się sobie życzliwie, tak jakbyś patrzyła oczami swojej dobrej przyjaciółki. Co w swoim wyglądzie lubisz najbardziej? Powiedz to głośno: najbardziej lubię swoje oczy (albo też uśmiech, dołeczki w policzkach, dłonie, wcięcie w talii, nogi, spojrzenie itp.). Zapisz to. Sięgaj po tę kartkę co dzień i powtarzaj to sobie. I pamiętaj, że samo­akceptacja to nie narcyzm!

Zmień, co możesz

Ideał urody to produkt kultury, dlatego co jakiś czas jest inny. Więcej zyskasz, zmieniając to, co można i warto zmienić oraz akceptując to, czego zmienić się nie da. Jeśli po porodzie zostało ci kilka dodatkowych kilogramów, przez które czujesz się ociężała, to jest to właśnie to, co przy pewnej dozie silnej woli dasz radę zmienić, np. ćwiczeniami. Trudniej będzie z odstającymi uszami (pozostaje ci uznać je za wystarczająco ładne) czy niesatysfakcjonującym rodzajem skóry (ale możesz nauczyć się o nią dbać). Pamiętaj tylko, że nie stanie się cud. Nawet jeśli zmienisz to, co chcesz, nie oczekuj, że rozwiąże to wszystkie twoje problemy. Gdy schudniesz te 6 kg, poczujesz się pewniej, ale nie licz, że od tej pory wszystkie problemy znikną. Wszystko tkwi w samoakceptacji, a nie w dążeniu do ideału.

Ćwiczenie dla ciebie: Stań przed lustrem i równie życzliwie i uważnie jak poprzednio popatrz na siebie. Zastanów się, co chciałabyś zmienić w swoim wyglądzie, żeby poczuć się lepiej sama ze sobą. I to, czego zmienić się nie da, ale można polubić. Zapisz, jakie zmiany planujesz, i jak chciałabyś wyglądać, kiedy twoje zamierzenia zostaną zrealizowane. Zaprogramuj strategię – krok po kroku – która doprowadzi cię do celu.

Naucz się słuchać siebie

Warto postępować w zgodzie z tym, czego potrzebuje twoje ciało, czyli ty sama. Masz oczywiście codziennie do zrobienia mnóstwo rzeczy, które wydają ci się ważniejsze i bardziej pilne, ale nie możesz zapominać, że by je zrobić, musisz być w dobrej formie. Inaczej się nie da. Dlatego samej sobie, a więc także swojemu ciału, warto poświęcić odpowiednią ilość uwagi. To konieczne, by dać ją innym – dziecku, mężowi. Postaraj się wykroić dla siebie minimalną ilość czasu, która pomoże ci być w dobrej formie fizycznej i psychicznej.

Ćwiczenie dla ciebie: Znajdź pół godziny tylko dla siebie. Połóż się wygodnie i postaraj się nie myśleć o niczym innym niż o swoim ciele. Oddychaj głęboko, uważnie wsłuchuj się, co czujesz w poszczególnych częściach ciała, od stóp do czubka głowy – napięcie, chłód, ciepło itd. Staraj się dobrze poczuć nawet te miejsca, które sprawiają ci kłopot. Twoje ciało powie ci, czego potrzebuje: odpoczynku, masażu, czułości, miłości. Zapisz to i zaplanuj działania, które pomogą spełnić to, czego ci teraz potrzeba.

Co w sobie lubią kobiety?

W lutym 2010 roku Millward Brown SMG/KRC przeprowadziło badanie "Atrakcyjność kobiecego ciała". Oto, co kobiety w sobie lubią najbardziej:
  •  37% – uważa za atut twarz   
  • 26% – uważa za atut piersi   
  • 15% – uważa za swój atut nogi
  • 7% – uważa za swój atut pupę
  • 5% – uważa za atut dłonie
  • 4% – uważa za atut brzuch.

ZOBACZ TEŻ: Jak zrobić w domu SPA

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (2)
avatar

Kaśka
Kaśka | 2015-10-17 10:41 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Dokładnie po pierwsze pokochać siebie a po drugie pielęgnować ciało! Ja stawiam na nawilżenie i domowe zabiegi, głównie masaże szczotką do ciała Brista, która pomaga usunąć zrogowaciałą warstwę naskórka i polepszyć krążenie w skórze, a przy okazji wspomagaja także wchłanianie witamin i mikroelementów z balsamów odzywczych.

Odpowiedz

werrka
werrka | 2015-03-21 19:48 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Trzeba siebie lubić i wierzyć we własne siły i mozliwości. A przede wszystkim też dbać o siebie, regularnie ćwiczyć, dobrze sie odżywiać i czuć się dobrze psychicznie.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?