Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

10 sposobów na pokonanie stresu w ciąży

| 15.05.2012, aktualizacja: 01.10.2015 | 0

Ciąża to okres, kiedy hormony mogą szaleć do woli. Nic więc dziwnego, że od euforii do załamania masz jeden krok. Oto nasze podpowiedzi, jak walczyć ze stresem w ciąży.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)
stres w ciąży, relaks w ciąży, sposoby na stres w ciąży, techniki relaksacyjne w ciąży, joga w ciąży, masaż w ciąży
fot. Fotolia

Życie byłoby takie piękne, gdyby wszystko układało się po naszej myśli – zero zmartwień, problemów, pełen luz. Niestety to sfera marzeń, bo rzeczywistość jest bardziej przyziemna, a zatem i stresów nie da się uniknąć. Jednak, zwłaszcza w ciąży, kobiecie potrzeba wyciszenia i relaksu. Oto 10 sprawdzonych sposobów na walkę ze stresem w ciąży.

1. Spisz swoje obowiązki

Do tej pory twój kalendarz pękał w szwach, a ty pękałaś z dumy, jaka jesteś zorganizowana i jak doskonale łączysz obowiązki żony, pracownika, przyjaciółki. Niestety, w ciąży możesz nie być w stanie (ba! założymy się, że nie będziesz) sprostać wszystkim wyzwaniom. Ale jeśli twoje wyrzuty sumienia właśnie doszły do głosu, natychmiast każ im umilknąć! Potrzebujesz teraz więcej snu, spokojnych wieczorów przy muzyce czy plotkach z przyjaciółkami. Dlatego spisz na kartce wszystkie swoje obowiązki, z uwzględnieniem, co jest bardziej ważne, co mniej, co musisz zrobić sama, w czym ktoś inny może cię wyręczyć. Przestań być „Zosią samosią” i naucz się dzielić obowiązkami. Wyjdzie to na dobre nie tylko tobie i dziecku, ale i mężowi czy teściom, którzy poczują się docenieni, jak bardzo im ufasz.

2. Znajdź czas na relaks w ciąży

Na pewno słyszałaś o technikach relaksacyjnych, prawda? Jest ich naprawdę wiele! Przeszukaj internet, w czasie spaceru „zahacz” o księgarnię, a na pewno znajdziesz coś dla siebie. To ważne, bo nie wiemy czy wiesz, że wystarczy zaledwie siedem minut, byś odprężyła się psychicznie…

Polecamy: Trening relaksacyjny dla ciężarnych 

3. Coś dla ciała, czyli masaż w ciąży

Ciąża to nie lada wyzwanie dla twojego ciała – zwłaszcza kręgosłupa, który musi poradzić sobie z dźwiganiem coraz większego ciężaru. Zatroszcz się o niego i zafunduj mu masaż. Nie bój się, coraz więcej salonów kosmetycznych oferuje zabiegi dla ciężarnych specjalnie dostosowane do ich potrzeb, a zatem nie tylko przyjemnie, ale i bardzo bezpieczne. Wykwalifikowane masażystki wiedzą, jakie części ciała mają ucisnąć, by przynieść ulgę. Możesz też urządzić salon masażu w domu (sprawdź: Czy można masować brzuch w ciąży?). Potrzebujesz tylko oliwkę (np. lawendową, która działa uspokajająco) i... partnera. Włącz nastrojową muzykę, usiądź lub połóż się na boku – i do dzieła! Nie zapomnij przy tym, że na masaż zasługują także twoje nogi – narażone w ciąży na zatrzymywanie wody, a zatem opuchnięcia. Możesz je masować.

4. Antystresowe menu ciężarnej

Słyszałaś opinię, że jesteś tym, co jesz? W tym stwierdzeniu jest naprawdę wiele prawdy! Bo jedzenie nie tylko zaspokaja potrzeby energetyczne organizmu, ale także potrafi… poprawić humor! Płatki owsiane na mleku na śniadanie, na obiad ryba z warzywami i kaszą lub ryżem, a na kolację jajko i pomidor. Brzmi zwyczajnie? Ale to prawdziwa bomba antystresowa! Te produkty zawierają witaminy B1, B2, B6 i C, które podnoszą odporność organizmu na nerwy w ciąży. Zwłaszcza witamina B1 jest niezmiernie ważna, ponieważ korzystnie wpływa na system nerwowy. Gdy jej brakuje, jesteś zmęczona, drażliwa, smutna. A przecież nie tak masz się czuć w ciąży! To ma być szczęśliwy, iście magiczny czas! Wypijaj też 6–7 szklanek płynów dziennie. Brak wody w organizmie może powodować bóle głowy.

5. Gimnastyka w ciąży

Do tej pory regularnie ćwiczyłaś? Nie przerywaj treningu tylko ze względu na ciążę. Wysiłek fizyczny powoduje zwiększenie poziomu endorfin, zwanych hormonami szczęścia. Porozmawiaj z trenerem (lub poszukaj w sieci) ośrodków, które oferują zajęcia dla przyszłych mam. Skup się na ćwiczeniach oddechowych i rozluźniających. Ciężarnym polecana jest joga, która uspokaja umysł i relaksuje ciało. A także basen – w wodzie ciało wydaje się lżejsze, odciążony zostaje kręgosłup (oj, będzie ci za to wdzięczny!), rozluźniają się mięśnie.

Czytaj też: Jakiego typu sportów należy unikać w ciąży?

separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?