Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Jak zgubić brzuszek w 3 miesiące?

| 01.02.2012, aktualizacja: 06.03.2015 | 0

Jak schudnąć po ciąży, nie stosując radykalnych diet? Sprawdź, co jeść i jak ćwiczyć po porodzie.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(12)
kobieta, ćwiczyć
fot. Panthermedia
Świeżo upieczona mama, gdy już oswoi się z nową sytuacją – czyli opieką nad malutkim dzieckiem – chce zazwyczaj jak najszybciej zgubić nadprogramowe kilogramy, które jej zostały po ciąży, i ujędrnić skórę, szczególnie tę na brzuchu. Jednak nie wolno ci stosować teraz radykalnych diet ani brać udziału w forsownych treningach. Chcesz zadbać o siebie? Ćwicz oraz jedz z umiarem i chudnij stopniowo, a wrócisz do formy w bezpieczny i trwały sposób.

Ruch to podstawa

Możesz zacząć ćwiczyć już miesiąc po porodzie fizjologicznym, a po cesarskim cięciu – po sześciu tygodniach. Wcześniej poproś położną, lekarza lub fizjoterapeutę o sprawdzenie stanu mięśni brzucha (czy nie doszło do rozejścia mięśnia prostego). Na początek wystarczy gimnastyka dwa razy w tygodniu. Warto zapisać się do fitness klubu na zajęcia dla mam lub ćwiczyć w domu. Postaw na treningi kondycyjne – wystarczy, że raz dziennie wyjdziesz na godzinny spacer z wózkiem, a trasę pokonasz szybkim marszem. Ważne są ćwiczenia rozciągające, np. kręcenie hula-hoop. To sposób na wyszczuplenie talii.

Zobacz także: Chcesz wyrzeźbić ciało po ciąży? Spróbuj ze skakanką

Ćwiczenie domowe

Na swoją obecną figurę „pracowałaś” całe dziewięć miesięcy, więc drugie tyle daj sobie na powrót do tej sprzed ciąży. A oto ćwiczenia, które ci w tym pomogą, pod warunkiem że będziesz je wykonywać regularnie, czyli codziennie.
  • 1. Leżenie na boku. To ćwiczenie na mięśnie skośne brzucha. Rękę od strony podłogi połóż przed sobą, drugą na karku. Podciągaj łokieć do kolana.
  • 2. Leżenie na plecach. Dziecko może podczas niego leżeć na twoim brzuchu. Unieś obie proste nogi do góry, złącz pięty, palce rozstaw na boki. Staraj się utrzymać nogi w takiej pozycji do momentu, kiedy poczujesz drżenie mięśni.
  • 3. W klęku podpartym. Prawą rękę oprzyj na łokciu, lewe kolano unieś i skieruj na bok (stopa musi być w linii kolana). To samo ćwicz drugą ręką i nogą.
  • 4. Damskie pompki. Wykonuj je w klęku podpartym (nie wypinaj pupy). Jeśli maluszek leży między twoimi dłońmi, baw się z nim w „a kuku”, posyłaj mu buziaki przy każdym skłonie.
  • 5. W siadzie płaskim. Możesz chodzić na pośladkach do przodu i do tyłu (nogi proste). Wersja druga: plecy mocno wyprostuj i unieś jedną nogę do góry. Wytrzymaj, ile możesz – do momentu zmęczenia uda. Potem unieś drugą nogę.

Dieta? Byle rozsądna

Po porodzie nie można od razu przejść na dietę ubogoenergetyczną. To może dodatkowo osłabić wyczerpany ciążą organizm. Jeśli karmisz piersią, karmienie jest absolutnym priorytetem – odpowiadasz już nie tylko za swoje zdrowie. Choć wówczas nie możesz się odchudzać, wykorzystaj fakt, że masz teraz największe zapotrzebowanie kaloryczne, więc jeśli nie będziesz się przejadać, to i tak schudniesz. Jeżeli zaś z jakichś powodów nie karmisz piersią, możesz stosować dietę ubogoenergetyczną zaraz po połogu, pod warunkiem że nie było komplikacji w czasie porodu, cesarskiego cięcia czy innych przeciwwskazań medycznych.

Jak jeść?

To zależy od tego, czy jesteś karmiącą mamą, czy podajesz dziecku mieszankę. 
  • Gdy karmisz piersią powinnaś być na diecie lekkostrawnej, by uchronić dziecko przed kolką, biegunkami, zaparciami. Nie możesz jeść potraw smażonych, tłustych, wzdymających i uczulających – to eliminuje niektóre produkty i ogranicza kaloryczność dań. Jeśli mimo to nie tracisz na wadze, to znaczy, że jesz zbyt duże porcje… lub podjadasz, za dużo słodzisz. Przez kilka dni zapisuj dokładnie to, co zjadłaś, a zorientujesz się, w czym tkwi błąd. Możliwe, że lekkie zmniejszenie porcji i wyeliminowanie ukrytego w napojach (także sokach!) cukru wystarczy, byś zaczęła tracić na wadze.
  • Jeśli nie karmisz a podajesz dziecku butelkę – możesz przejść na bardziej rygorystyczną dietę. Najprościej jest wyeliminować potrawy tłuste i o dużej zawartości węglowodanów. Niezależnie od diety, by schudnąć, jedz wolno, dziel dzienną porcję na pięć mniejszych posiłków i nie podjadaj między nimi. Ostatni posiłek zjadaj nie później niż cztery godziny przed snem.

Polecamy:  7 kroków do odzyskania wagi sprzed ciąży
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?