Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Jaka pozycja do snu dla ciężarnej?

| 20.10.2009, aktualizacja: 29.04.2016 | 3

Im większy brzuch, tym lżejszy sen. Nocą największym problemem staje się wygodna pozycja. Sprawdź, co robić, żeby wreszcie porządnie się wyspać.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
kobieta, sen, łóżko, leżeć, mama, ciąża, brzuszek
fot. Materiały prasowe
Spanie na brzuchu odpada – trudno przecież zdrzemnąć się na piłce. Ale i dziecku nie byłoby dobrze w takiej pozycji. Nie dla ciebie też spanie na plecach – wtedy macica z maleństwem w środku naciska na kręgosłup, jelita i żyłę główną dolną (to ona odpowiada za odpływ krwi z dolnej części ciała). To może być przyczyną bólów pleców, trudności z oddychaniem, krążeniem krwi i dobrą pracą układu pokarmowego. Z tych samych powodów lepiej nie spać na prawym boku – żyła główna dolna znajduje się po prawej stronie kręgosłupa. Pozostaje więc lewy. Łożysko jest dobrze ukrwione, lepiej pracują nerki, więc usuwane są szkodliwe produkty przemiany materii i nadmiar płynów, a to zapobiega obrzękom nóg i rąk.

Jak najlepiej spać w ciąży?

Połóż się na lewym boku, a pod ugiętą prawą nogę (tę na górze) podłóż poduszkę lub dwie, żeby noga była wyżej; drugą poduszkę możesz podłożyć pod brzuch. Możesz też użyć specjalnej poduszki-węża. Jeśli obudzisz się na plecach, nie denerwuj się, na pewno nie zaszkodziłaś dziecku. Z powrotem ułóż się na lewym boku.

Rady na dobry sen

Problemy ze snem, które cię nękają, miną po porodzie. Aby dobrze spać:
  • Weź ciepłą kąpiel (ale nie gorącą!), to pozwoli ci się zrelaksować.
  • Dobrze przewietrz sypialnię i na noc uchyl okno – w dusznych i ciepłych pomieszczeniach nie śpi się dobrze.
  • Nie jedz wieczorem obfitych posiłków i ciężkostrawnych dań.
  • Przed snem napij się ciepłego mleka – podgrzane zawiera tryptofan, aminokwas wywołujący senność.
  • Poradź się lekarza, jeśli budzą cię kurcze łydek – może powinnaś przyjmować preparaty z magnezem, wapniem lub potasem. Staraj się jeść produkty bogate w te pierwiastki (np. banany, fasolę, orzechy, migdały, twarożki, jogurty i pomidory).

Nawet jeśli lubisz spać na prawym boku, i dla ciebie i dla dziecka lepiej będzie, gdy wybierzesz lewy.

Czytaj też:
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (3)
avatar

bab
bab | 2016-10-12 07:41 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

ja nie mogę spać na lewym boku, na początku nie było z tym problemu ale od jakiegoś czasu spanie na lewym boku nie jest możliwe, cierpnie mi lewa strona ciała i ból w mostku (bardziej z lewej strony), lekarz powiedział, że minie po porodzie. czytam to wszystko i się cholernie boje, że śpiąc na prawym boku mogę zaszkodzić :(((

Odpowiedz

Izka
Izka | 2014-03-11 20:10 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Mam wrażenie, że bardzo dużo treści i rad pochodzi z książki "W oczekiwaniu na dziecko" a nigdzie nie widzę odniesienia do tego źródła...Dlaczego?

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

trishh
trishh | Izka | 2014-12-31 13:45 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Również mam takie wrażenie....

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?