Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Jak ćwiczyć z dzieckiem judo? – zobacz film

| 27.01.2016, aktualizacja: 29.01.2016 | 0

Nie wiesz, czy zapisać dziecko na judo? Zrób z dzieckiem w domu kilka ćwiczeń proponowanych przez trenera, a przekonasz się, czy ta dyscyplina sportu podoba się twojemu kilkulatkowi.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)

Dzięki treningom judo dziecko wzmacnia mięśnie, poprawia koordynację, szybkość, gibkość. Jest wysportowane i uśmiechnięte (ruch doskonale podnosi poziom endorfin, czyli tzw. hormonów szczęścia). Zanim zapiszesz dziecko na treningi, możesz poćwiczyć z nim w domu. Oto trzy ćwiczenia przygotowane przez trenera judo Legii specjalnie dla was.

Ćwiczenie 1

Usiądź na podłodze z wyprostowanymi nogami. Na przemian złączaj i rozsuwaj swoje nogi. Gdy nogi masz złączone, dziecko przeskakuje nad nimi na zewnątrz, kiedy nogi rozsuwasz, dziecko wskakuje pomiędzy nie. 
Ćwiczenie wzmacnia mięśnie nóg, brzucha i grzbietu, uczy utrzymywania równowagi i poprawia skoczność dziecka, która kształtuje się właśnie w najmłodszym wieku.

Ćwiczenie 2

Poproś dziecko, by uklękło i podparło się rękami. Podnieś dziecko za nogi (obejmując rękami jego kostki) i poproś, by zaczęło iść do przodu na rękach (dziecko ma wykonać tzw. taczki).
Ćwiczenie wzmacnia górną partię mięśni (ręce, barki, klatkę piersiową oraz plecy).

Ćwiczenie 3

Połóż się na brzuchu i poproś dziecko, by przeskoczyło nad tobą. Gdy wykona polecenie, podnieś się na rękach i nogach, tworząc tunel, i poproś dziecko, by przeczołgało się pod tobą. 
Ćwiczenie wzmacnia mięśnie nóg, brzucha i grzbietu. Zmienność ćwiczeń sprawia, że poprawia się koordynacja dziecka i jego orientacja w przestrzeni.   

Zobacz także: film z treningu judo
 
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?