Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

"Jak dziewczyna", czyli najlepiej - nowa kampania społeczna

| 15.07.2014, aktualizacja: 16.07.2014 | 2

Robić coś „jak baba" lub „jak dziewczyna" - to znaczy robić coś gorzej. Zobacz jak twórcy nowej kampanii Always chcą odczarować ten zwrot.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(2)
Jak dziewczyna – kampania Always
fot. materiały prasowe

„Biegasz jak dziewczyna” albo „rzucasz jak dziewczyna” to obraźliwe określenia, które nie tylko  słyszymy, ale których również używamy. Always wprowadza nową kampanię, która ma zmienić negatywne postrzeganie słów „jak dziewczyna” i spowodować, by były odbierane jako  komplement. Globalna kampania ma sprawić, że dziewczęta wkraczające w wiek dojrzewania poczują się dumnie i pewnie podczas robienia czegoś #JakDziewczyna.

Przeczytaj też: Wychowanie dziecka, a płeć

W ramach kampanii #JakDziewczyna, Always podjął współpracę z wielokrotnie nagradzaną reżyser filmów dokumentalnych – Lauren Greenfield i przeprowadził eksperyment, który miał na celu pokazanie jak ludzie w różnym wieku interpretują słowa „Jak Dziewczyna”. Film nagrany przez Lauren Greenfield dokładnie pokazuje, jak ludzie w różnym wieku interpretują słowa: “jak dziewczyna”. Młode dziewczynki w wieku od 5 do 13 lat, poproszone o pokazanie jak rzuca, biega i walczy dziewczyna, robiły to odważnie i z pełnym zaangażowaniem. Pojawiły się silne machnięcia rękami i kopnięcia karate. Starsze dziewczyny pokazywały negatywny stereotyp – 20-letnia dziewczyna biegająca  w maratonach, niezręcznie wymachiwała na boki nogami i drwiąco wyrażała niepokój o swoje włosy, chcąc pokazać „bieganie jak dziewczyna”. Inna 19-latka zaczęła trzepotać rękami, aby zademonstrować „walkę jak dziewczyna”, a 14-letnia siatkarka niepewnie ruszyła ręką, aby pokazać „rzut jak dziewczyna”. Wystarczyło jednak kilka słów, lekkie wsparcie i każdy z uczestników spojrzał na zwrot  „jak dziewczyna" z zupełnie innej perspektywy.

Zobacz też: Ty też wyglądasz lepiej niż myślisz

W mojej pracy dokumentalistki byłam świadkiem kryzysu pewności siebie i negatywnego wpływu stereotypów na dziewczęta – mówi Greenfield. Kiedy słowa „jak dziewczyna” oznaczają coś złego, staje się to wręcz obezwładniające. Jestem dumna ze współpracy z Always, ponieważ pokazujemy jak takie proste słowa znacząco i długotrwale wpływają na dziewczynki, a potem kobiety. Jestem podekscytowana, że mogę być częścią projektu, który zmieni słowa: „jak dziewczyna” w pozytywne stwierdzenie.


Marka Always zaprasza dziewczyny i kobiety z różnych kontynentów, aby dołączyły do globalnego ruchu i podzieliły się tym, co dumnie robią #JakDziewczyna. Zatweetuj, podziel się na Facebooku, zrób zdjęcie, nagraj filmik, aby zająć swoje stanowisko w tej kwestii. Pokaż młodym dziewczynom na całym świecie, że robienie czegoś #JakDziewczyna nigdy nie powinno być odbierane negatywnie – powinno oznaczać bycie silną, utalentowaną i wspaniałą.

Zobacz film dokumentujący eksperyment Always


separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (2)
avatar

omaa
omaa | 2014-07-20 16:19 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Świetna kampania, ale w reklamie nawet kobiety parodiują pomazując jak biegnie dziewczynka czy uderza

Odpowiedz

sss
sss | 2014-07-16 20:25 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

to swietna kampania, i jednoczesnie bardzo smutna bo pokazuje, jakie jest społeczeństwo, jakie jest myslenie, Dlaczego juz w przedszkolu do chłopców mówi się, że robią coś "jak baba?" Np. pan od piłki nożnej mówił tak na zajęciach, w ten sposób dając do zrozumienia dzieciom, że dziewczynki są gorsze. Kiedy to się wreszcie skończy??

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?