Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Kanguromania

| 15.10.2009, aktualizacja: 17.11.2009 | 2
separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)
Rusza KanguroMania – pierwsza w Polsce kampania promująca noszenie dzieci w chustach!
Co to jest Kanguromania?
Kanguromania to pierwsza w Polsce społeczna kampania, która ma na celu propagowanie wiedzy o korzyściach chustonoszenia głównie wśród rodziców, ale także wśród wszystkich środowisk, które zawodowo związane są z troską o zdrowie fizyczne i emocjonalne najmłodszych, czyli lekarzy, pielęgniarek, położnych, szkół rodzenia, poradni laktacyjnych, a nawet organizacji pozarządowych czy dziennikarzy mediów branżowych. Kampania to przekazywanie specjalistycznej, fachowej merytorycznej wiedzy dotyczącej noszenia dzieci w chustach, ale także cykl warsztatów, podczas których rodzice nauczą się jak dobierać chustę do wieku dziecka oraz jego indywidualnych potrzeb. Ważną częścią zajęć będą także zajęcia praktyczne ze sposobów wiązania chust tak, aby służyły one zdrowiu i komfortowi dziecka.

O chustach
Noszenie dziecka w chustach wciąż w Polsce jest mało popularne. Wprawdzie istnieje wiele miejsc, w których można zaopatrzyć się we wszelkiego rodzaju chusty, jednak ich używanie nadal spotyka się z podejrzliwością. Matki noszące swoje dzieci w chustach często napotykają dziwne spojrzenia przechodniów, podnoszone są także pytania o aspekty zdrowotne chustonoszenia. Kanguromania rozwiewa wszelkie wątpliwości, odpowiada rzeczowo i merytorycznie na pytania rodziców.
Badania dowodzą, iż dzieci noszone w chustach mniej płaczą, są spokojniejsze, lepiej się rozwijają. Chustonoszenie w radykalny sposób zmienia jakość reakcji dziecko – opiekun. Chusty polecane są także dla wcześniaków, dla których noszenie w chustach jest swego rodzaju przedłużeniem zbyt wcześnie skończonego życia płodowego. Chusty to także wybawienie dla zaganianych rodziców, którzy teraz, nosząc dziecko w chuście, mogą sprawniej uporać się z innymi obowiązkami, jak sprzątanie czy gotowanie.

Inicjatorzy
Inicjatorami akcji i jej pomysłodawcami są znani miłośnikom chustonoszenia w kraju doświadczeni trenerzy Kasia Dudo-Zakrzewski i Marcin Zakrzewski. Podczas kampanii czuwają oni nad merytoryczną jakością wszelkich materiałów edukacyjnych oraz strony www.kanguromania.pl. Przeprowadzają także szkolenia i warsztaty w ramach kampanii.
Kasia i Marcin to rodzice dwóch synów z powodzeniem noszonych w chustach. Czteroipółletni Felix oraz ośmiomiesięczny Bruno to piękny przykład tego, jak wiele korzyści przynosi chustonoszenie. Kasia i Marcin od prawie 5 lat zajmują się propagowaniem idei chust wiązanych na terenie całej Europy. Prowadzą warsztaty z chustonoszenia dla rodziców, szkolą personel medyczny, występują w mediach. Są autorami serwisu Chustomania.pl, pierwszego w Polsce portalu o chustonoszeniu. Przeszkolili ponad tysiąc osób w Polsce i za granicą, a w zeszłym roku sprowadzili do naszego kraju drezdeńską Szkołę Noszenia. Należą do trójki trenerów Die Trageschule z pełnymi uprawnieniami. Wciąż otwarci na nową wiedzę z dziedziny chustowej i chętni do dzielenia się nią z rodzicami.

Obsługa ekspercka
Jednym z ekspertów medycznych kampanii jest lek. Kinga Guszkiewicz–Fras, rezydent w Klinice Ortopedii i Traumatologii Narządu Ruchu Akademii Medycznej we Wrocławiu im. Piastów Śląskich. Prywatnie mama dwudziestomiesięcznej Marty. Z chustami zetknęła się po raz pierwszy w szkole rodzenia, tuż po urodzeniu własnego dziecka, które z powodzeniem noszone w chuście wyrosło na silną i zdrową dziewczynkę. Propagatorka chustonoszenia wśród rodziny, przyjaciół i swoich pacjentów. Organizatorzy zadbali szczegółowo o aspekt medyczny kampanii. Do kampanii wdrażane jest całe grono ekspertów: pediatrów, lekarzy rodzinnych, ginekologów, ortopedów, fizjoterapeutów, oraz trenerów chustonoszenia.

Przebieg kampanii
Na potrzeby kampanii powstała specjalna strona www.kanguromania.pl wszyscy zainteresowani odnajdą tam materiały dydaktyczne, porady ekspertów oraz szczegółowy harmonogram kampanii, czyli to co się będzie działo w poszczególnych miastach.

→ Warsztaty edukacyjne dla rodziców poświęcone noszeniu dzieci w chustach, prowadzone przez lekarzy, szkoleniowców, fizjoterapeutów oraz trenerów chustonoszenia, odbywające się w największych miastach Polski (nauka noszenia wraz z warsztatem edukacyjnym)
•  24-25.10.2009 r. Łódź – pilotażowe
•  28-29.11.2009 Wrocław
•  12.2009 – Kraków
•  01.2010 – Warszawa (połączone z konferencją prasową)
•  02.2010 – Lublin
•  03.2010 – Gdańsk, Poznań
•  04.2010 – Katowice, Szczecin

→ Wydarzenia towarzyszące:
•  02.2010 Konferencja naukowa dla lekarzy i pracowników służby zdrowia „Chustonoszenie – zdrowy trend wychowawczy”
•  03.2010 „Chustonoszenie w malarstwie”- wernisaż, prace studentów ASP
•  04.2010 - Pokaz tańca „Bądź blisko” - rodzice z dziećmi w chustach z udziałem zaproszonych mediów i gości
•  05.2010 - Targi Health&Sling
•  06.2010 Dzień Dziecka – otwarcie wirtualnego Instytutu Noszenia Dzieci w Chustach www.instytutnoszenia.pl.

→ Na stronie planowane są: porady ekspertów noszenia, porady lekarzy i fizjoterapeutów, e- społeczność dla rodziców noszących dzieci w chustach, e-sklep, wykaz certyfikowanych doradców i trenerów, wykaz certyfikowanych firm, pierwsze ogólnopolskie standardy noszenia opracowane przez lekarzy i trenerów chustonoszenia.

→ 06.2010 – Premiera książki „Bądź blisko”

Partnerzy kampanii

Partnerzy Strategiczni:
Chustomania.pl, polska filia niemieckiej szkoły noszenia Die Trageschule® Dresden

Partnerzy Medialni:
eDziecko.pl, MiastoDzieci.pl, w-spodnicy.pl, Samo Zdrowie, Dobre Rady, NaszeMaluchy.pl, Ciążowy.pl, Parenting.pl, eBobas.pl, We-Dwoje.pl, WięcejNiżZdrowie.pl, Kobiety.pl, Dzieciaki.net.pl, Osesek.pl, Świat-Zdrowia.pl, jejdziecko.pl, Służba Zdrowia, babyonline.pl, polki.pl

Partnerzy:
Agugu.com.pl, Babiląd, Bajkolandia, Dobra Mama, Dobra4, Dumel Junior, DzieckowCentrum.pl, Epino, Fotodzieciństwo, Galaktyka Kobiet, Inspiro, Klub Kangura, MamawCentrum.pl, Nocowanie.pl, Pieluszkarnia.pl, RehaBaby, Wyprawa Mama

Partnerzy Honorowi:
Fundacja Mama, Fundacja Rodzić po Ludzku
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (2)
avatar

Carin
Carin | 2009-10-30 18:27 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Pytanie jak w opisie.

Odpowiedz Pokaż odpowiedzi

Kanguromania.pl
Kanguromania.pl | Carin | 2009-11-27 14:00 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Witam!

Zdjęcie przedstawia tkaną chustę wiązaną o standardowej długości (4,6m). Sposób wiązania to "kieszonka", której można używać od urodzenia. Chusta pochodzi od sponsora strategicznego kampanii, firmy Hoppediz, model limitowany Florenz.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?