Babyonline.pl
 
 
Gry
Rozwiń menu

Dlaczego szpinak to dobre warzywo dla karmiącej mamy?

| aktualizacja: 09.09.2015 | 1

Możliwe, że jako dziecko po prostu go nie znosiłaś. Teraz jednak warto zaprzyjaźnić się ze szpinakiem. Zaraz zobaczysz, dlaczego nie warto eliminować go ze swojej diety.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
szpinak
fot. Fotolia
Szpinak można jeść na surowo, w sałatkach lub na ciepło, po podduszeniu na oliwie. Jego zielone listki to skarbnica witamin i składników mineralnych, które mają działanie zdrowotne, a nawet pomagają zwalczać... stres.

Co dobrego w szpinaku?

Liście szpinaku zawierają beta-karoten, witaminę C oraz luteinę – to znane przeciwutleniacze, które mają działanie m.in. przeciwnowotworowe. Jest też bogaty w kwas foliowy, który jest szczególnie cenny w przypadku kobiet w ciąży, a także w witaminę K (odgrywa ważną rolę w krzepnięciu krwi), witaminy z grupy B oraz w witaminę E. Szpinak obfituje też w magnez, co dla mam zmęczonych opieką nad dzieckiem ma duże znaczenie, bo wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego, obniża podatność na stres, ma właściwości uspokajające. Szpinak zawiera też sporo potasu, który współdziałając z magnezem wpływa korzystnie na pracę serca. Zawiera też pewne ilości żelaza, ale nie tak dużo jak głosi powszechna opinia. Jest niskokaloryczny – ma tylko 16 kcal w 100 g.

Zobacz też: Mama w formie sprzed ciąży

Czy karmiąca mama może jeść szpinak?

Tak, szpinak to bardzo cenne warzywo dla karmiącej mamy. Warto jednak pamiętać, że ze względu na zawartość kwasu szczawiowego szpinaku nie powinny jeść osoby, które mają skłonność do tworzenia się kamieni w nerkach.

Kiedy jest najlepszy sezon na szpinak?

Dobry sezon na szpinak trwa już od kwietnia aż do lipca-sierpnia. Poza sezonem warto kupować szpinak mrożony – lepiej w liściach niż rozdrobniony.

Zobacz też: Co jeść jesienią? + jadłospis na odporność

Jak jeść szpinak?

Szpinak najlepiej jeść jak najświeższy. W sezonie lepiej jest zrezygnować z mrożonek. Surowy szpinak świetnie nadaje się do sałatek. Można go łączyć z serami, pasują do niego owoce, np. gruszki, cytrusy. Na ciepło szpinak można dodawać do serowych sosów do makaronu. Świetnie nadaje się na farsz do pierogów, naleśników i tart z kruchego ciasta. Można go też po prostu udusić na oliwie razem z czosnkiem i podać z dodatkiem śmietanki jak dodatek do drugiego dania.


Wróć do talerza
Czytaj też na Polki.pl: Jaki kolor warzyw i owoców powinnaś jeść?
Komentarze (1)
avatar

Ja_mama
Ja_mama | 2017-08-13 23:52 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

Kolejny idiotyczny artykuł!!!!
Przestrzegam ponownie, bo nie ma żartów
Zrobiłam sobie szpinakowe smoothie i moja dziecko na drugi dzień tak płakało, że myślałam, że skończymy na pogotowiu. Mały ma 3 miesiące i nigdy nie miał wzdęć - może trochę po kapuście, ale nie aż tak! więc nie wiedziałam co się dzieje. Do głowy by mi nie przyszło, że to od szpinaku, bo przecież taki zdrowy... "można jeść bez obaw!"
Dopiero znajoma powiedziała, że to od szpinaku. Już go nie karmiłam swoim mlekiem- z resztą i tak nie chciał jeść mojego pokarmu. I nie dziwię mu się, bo jak odciągnęłam mleko to miało aż seledynowy kolor...

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?