Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Kipi kasza

| aktualizacja: 17.12.2013 | 1

Kipi groch, lepsza kasza niż ten groch – nie trzeba już chyba kończyć tej dykteryjki, bo i tak wiadomo, że od kaszy człowiek zdrów. Tylko co zrobić, by się nie znudziła?

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)
kasza, owoce
Nawet najlepsze danie może zbrzydnąć, gdy będziesz podawać je często. Sama przekonasz się zaraz, że zwykła kasza wcale nie musi smakować zwyczajnie. Oto garść pomysłów, jak podawać ją na różne sposoby.

Z owocami lub warzywami
Przecierem owocowym możesz polać już pierwsze kaszki dla niemowlaka. Różne owoce (odpowiednie do wieku malucha!) sprawią, że danie za każdym razem będzie smakować inaczej, a ty będziesz kształtować smak maluszka. Później świeże lub gotowane owoce możesz dodawać do kasz, np. manny, kuskusu czy jaglanej. Nie dosładzaj dań z owocami. Cukier naturalnie zawarty w owocach powinien wystarczyć, ewentualnie dodaj mleko. Neutralną w smaku kaszkę lub kleik (np. ryżowy) podawaj też z przecierem z warzyw – sprawdź, jak na taki smak zareaguje twój maluch.

Jako dodatek do zup
Zupki dla niemowlaka powinny zawierać dodatek kaszy – możesz je zagęszczać nie tylko ryżową czy kukurydzianą, ale także kaszą manną. Na początku (od 5–6. miesiąca) wystarczy odrobina (pół łyżeczki), od 10. miesiąca możesz podawać większe ilości. Z kaszy krakowskiej ugotujesz pierwszy krupniczek dla malucha w 9–10. miesiącu życia. Potem dodawaj do zupy drobną kaszę jęczmienną, np. mazurską. A może twoje dziecko polubi kostki z kaszy manny, krakowskiej lub jaglanej?
 
W sałatkach na zimno i ciepło
Są pyszne i szybko się je robi. Dla trzylatka skomponuj klasyczną arabską sałatkę z kuskusem. Przygotuj kaszę zgodnie z przepisem na opakowaniu (warto ją przez moment zagotować), dodaj świeże warzywa – pokrojony ogórek, paprykę, pomidor, natkę, miętę, bazylię – i polej oliwą. Do sałatek nadaje się też kasza gryczana.

W formie zapiekanek
Celują w nich wegetarianie –  warto brać z nich przykład. Najlepiej nadaje się do tego kasza jaglana, ale niezłe zapiekanki wychodzą też z gryczanej czy jęczmiennej. Ugotowaną kaszę (najlepiej uprażoną – musi wchłonąć całą wodę) wsyp do żaroodpornego naczynia i przełóż duszonymi warzywami i mięsem. Teraz wystarczy krótko zapiec. To smaczne danie dla dwulatka.

Jako składnik nadzienia
Na przykład do pierogów czy naleśników dla trzylatków. Super sprawdza się gryczana w połączeniu z białym serem i cebulką. Wystarczy wymieszać kaszę z twarogiem i przyprawić. Kaszę możesz dodać do nadzienia do gołąbków, a wydrążony pomidor czy cukinia też świetnie komponują się z takim farszem.    


Konsultacja: dr hab. Halina Weker, specjalista w dziedzinie żywienia, kieruje Zakładem Żywienia w IMiD.

td_dopisek.gif

 
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (1)
avatar

Paula CLAY, Hamburg
Paula CLAY, Hamburg | 2010-07-13 21:43 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

BH.202.
MOTTO: Kasza, to oczywistość !!

WIKIPEDIA.
Kasza, jadalne nasiona zbóż, często w postaci lekko rozdrobnionej (lecz nie tak bardzo jak mąka) lub tylko pozbawionej twardej łuski. Od wieków używane jako jeden z podstawowych składników kulinarnych w wielu kuchniach świata. Dzięki wysokiej zawartości skrobi posiadają wysoką wartość odżywczą. W kuchni polskiej aż do czasów potopu szwedzkiego rozmaite kasze stanowiły podstawę wyżywienia większości populacji.
Znane są różne rodzaje kasz: kasza gryczana, kasza jaglana, kasza jęczmienna (m.in. pęczak, kasza perłowa), kasza kukurydziana, kasza manna, quinoa (kasza z nasion komosy ryżowej uprawianej m.in. w Peru i Ekwadorze), kasza z pszenicy na kutię. Za kaszę uznaje się czasem tradycyjny kuskus.

IRL KRAKÓW.
Kasza jaglana gotowana podnosi poziom cukru po spożyciu__ ok. 14-23% wzrostu, na ok. 1,5 godz.. Wchłania się szybko. Zawiera skrobię, ryż też, a mimo to kasza jaglana wchłania się już po 15 minutach, tj. mamy ten największy wzrost, a w ryżu po 60 minutach. Wzrosty po spożyciu: kasza jęczmienna ok. 4-8%, kasza gryczana ok. 9-18%, kasza manna ok. 10%, kasza kuskus ok. 22%. Wymienione KASZE zawierają w swoim składzie b. DUŻO węglowodanów i są to tzw. __NISKIE węglowodany, czyli wzrost poziomu cukru we krwi po ich spożyciu, nigdy nie przekracza: 26% wzrostu.
Każdy kto zechce, może sobie te wzrosty sprawdzić własnym glukometrem i nie jest to trudne !!
Wobec tego kasza powinna być jako produkt żywieniowy; ZALECANA lub DOZWOLONA. Ostanie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego.

PUENTA.
KASZA, to produkt najwyższej wartości odżywczej, co OCZYWISTE !!

Nieprawdy biologiczne oraz puste frazesy o kaszy i nie tylko o kaszy, rozpowszechniają jedynie SPECE od tzw. Indeksu Glikemicznego, a to dlatego, że NIC nie badali, nie znają glukometru, również nie czytali książek ze szkoły podstawowej (biologia 4 klasa) czyli plotą i plotą, wydając książę za książką o tym Indeksie Glikemicznym. Kłamią. OMIŃ !!
Przecież do Nich nie możesz zadzwonić, bo nie ma gdzie. Nie masz kogo zapytać, o te wpisy w Internecie, dziesiątki sprzecznych ze sobą tabel, dlaczego ? To proste uciekają przed prawdą bo mówią kłamstwa, piszą oszczerstwa i Ich nigdzie nie ma; jednak PROKURATURA zna IP komputerów. Do krakowskiego IRL KRAKÓW, zawsze możesz zadzwonić bo są to żywi, realni naukowcy nie poddani żadnym NAUKOWYM REŻIMOM czyli lekko, łatwo omawiają PRAWDY BIOLOGICZNE, które zbadali. Warto !!

Zobacz też; CHLEB na OTYŁOŚĆ, wg: IRL KRAKÓW.
__Książka; _pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
__Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?