Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Kwasy omega-3 wspomagają płodność kobiety

| 03.01.2016, aktualizacja: 20.10.2016 | 1

DHA, czyli kwasy omega-3 są bardzo ważne dla kobiety, która stara się zajść w ciążę. Trzymają w ryzach hormony, regulują miesiączki i ułatwiają zapłodnienie. Sprawdź, jakie produkty są źródłem kwasów omega-3 i czy trzeba suplementować DHA.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(1)
kwasy omega-3 na lepszą płodność, kobieta, suplementy
fot. Fotolia

Dlaczego kwasy omega-3 są ważne dla kobiety w trakcie starania o ciążę?

Kwasy tłuszczowe omega-3 pozytywnie wpływają na cały organizm. Dostarczają energii, są nośnikiem witamin, ale również regulują ciśnienie tętnicze i wspomagają pracę układu pokarmowego, nerek i narządów rozrodczych. Kwasy omega-3 stabilizują poziom hormonów w organizmie kobiety i regulują cykl menstruacyjny. Gdy organizm ma pod dostatkiem tego składnika, wytwarza więcej śluzu szyjkowego i poprawia się ukrwienie macicy, co znacznie ułatwia zagnieżdżenie się zarodka.
Warto też wspomnieć o tym, że dzięki kwasom omega-3 kobiety są bardziej odporne na stres, który szkodzi płodności.

Przeczytaj: Stres działa jak antykoncepcja


Jaka dzienna dawka kwasów omega-3 jest potrzebna kobiecie, która chce zajść w ciążę?

Trzeba pamiętać, że organizm nie syntetyzuje kwasów omega-3, dlatego muszą być dostarczane z pożywieniem.
Dzienne zapotrzebowanie na kwasy omega-3 to 200-300 mg
 

Jakie produkty spożywcze zawierają kwasy omega-3?

Najbogatszym źródłem wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega‒3 są: tłuste ryby (makrela, śledź, łosoś, sardynki), pstrąg i wodorosty morskie. Jest ich sporo również orzechach włoskich, pestkach dyni, migdałach, siemieniu lnianym, oleju rzepakowym i lnianym. Naukowcy zalecają, by kobiety starające się o ciążę spożywały produkty bogate w kwasy  omega-3 przynajmniej 1-2 razy w tygodniu. Jednak mięso ryb morskich może zawierać duże stężenie metali ciężkich (np. rtęci), stąd też zaleca się, aby kupować ryby tylko z hodowli, od sprawdzonych dostawców.  

Czy kobiety, które planują potomstwo powinny suplementować kwasy omega-3?

W wypadku, gdy dieta kobiety starającej się o dziecko nie zawiera wystarczającej dawki kwasów omega-3, trzeba je suplementować. Dzienna dawka to 400-600 mg.

Zobacz też: Sprawdź opinie o preparatach z kwasami omega-3

Dania bogate w kwasy omega-3:

Przepis na mus marchewkowo-kokosowy. Danie zawiera 9,1 g omega-3 w porcji




Przepis na sałatkę z jarmużem. Danie zawiera 5,4 g omega-3 w porcji



Więcej na temat:
Poznaj fazy cyklu miesiączkowego
Dlaczego warto jeść migdały przed zajściem w ciążę
W jakim miesiącu najlepiej zajść w ciążę?
Czy możesz mieć problem z płodnością - test

 
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (1)
avatar

Przyszła mama
Przyszła mama | 2016-05-28 10:44 Zgłoś komentarzZgłoś komentarz do moderacji

A to ciekawe, zazwyczaj mówiło się w tym temacie głównie o kwasie foliowym, a jednak kwasy omega3 też mają duże znaczenie. Dla pewności zakupiłam Folik Mama, który zawiera oprócz kwasu foliowego jod oraz kwasy omega3, dzięki temu będę miała pewnośc, że każdego dnia będę dostarczać mojemu organizmowi odpowiednią dawkę tych witamin. A to wszystko przecież dla zdrowia mojego maluszka.

Odpowiedz
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?