Babyonline.pl

Rozwiń menu

Łykaj to a smog nie będzie ci straszny!

| 20.03.2017, aktualizacja: 20.03.2017 | 0

Wszyscy jesteśmy zaniepokojeni smogiem i zanieczyszczeniem powietrza. A zwłaszcza tym, jakie choroby może wywołać w naszych organizmach i rozwijających się organizmach naszych dzieci. Czy lek, który odkryli naukowcy uchroni nas przed chorobami?

Wyślij e-mailem
Oceń :
(1)
mama-z-synem-w-maseczkach-antysmogowych
fot. Fotolia

Naukowcy odkryli lek na smog?

Amerykańscy naukowcy przeprowadzili badanie, którego wyniki są zaskakujące. Dostarczanie organizmowi witamin z grupy B w dużej może uchronić nas przed chorobami wywołanymi przez smog i inne zanieczyszczenia, a łykane w naprawdę końskich dawkach może usunąć nawet zupełnie objawy, które już wystąpiły!

Zobacz też: Urodziło Ci się dziecko? Posadź drzewo i wyślij nam zdjęcie!

Podobne badania były przeprowadzane już wcześniej na zwierzętach, teraz przetestowano je na ludziach. Naukowcy twierdzą, że codziennie łykanie 2,5 kwasu foliowego, 50 mg witaminy B6 i 1 mg witaminy B12 może cofnąć negatywne skutki wdychania zanieczyszczonych cząsteczek, które docierają do płuc, a także powodują zmiany na poziomie komórkowym.

Sprawdź też: Urządzenia dla kobiet w ciąży - opinie, ranking na bangla.pl

Czy te badania są wiarygodne?

Niestety badanie przeprowadzono tylko na… 10 ochotnikach. Najpierw wdychali czyste powietrze i było im podawane placebo, potem oddychali powietrzem z cząsteczkami PM2,5 (cząsteczki będące przyczyną chorób o średnicy mniejszej niż 2,5 mikrometra). W tym samym czasie musieli regularnie przyjmować witaminy z grupy B. Co się okazało? Po 4 tygodniach szkodliwość tych cząsteczek zmalała od 28 do 76%! Wyniki badań zostały opublikowane na łamach "Proceedings Journal of National Academy of Sciences".

Sprawdź koniecznie: Jak wybrać maseczkę antysmogową - rady eksperta

Zmiany genetyczne związane z wdychaniem zanieczyszczeń zostały w zasadzie niemal całkowicie cofnięte” – jak podkreśla Jia Zhong z Harvard School of Public Health dla BBC.com.

Grupa była jednak zbyt mała, by eksperyment uznać w pełni za miarodajny i badacze zapowiadają podobne testy, które zamierzają przeprowadzić na mieszkańcach miast z zanieczyszczonym powietrzem, takich jak Pekin, Meksyk, Nowe Delhi w Indiach.

Czy to rzeczywiście możliwe, żeby skutki wdychania smogu były tak łatwo odwracalne?

Źródło: zetchilli.pl, BBC.com