Babyonline.pl
 
 
Rozwiń menu

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha – część 1

| 26.03.2015, aktualizacja: 10.12.2015 | 0

Po co wzmacniać mięśnie brzucha? To proste. Mocne mięśnie brzucha, a także grzbietu, to gwarancja, że kręgosłup przetrzyma ciążę bez bólu. Jak ćwiczyć tę partię mięśni – radzi Zosia Budkiewicz, fizjoterapeutka i instruktorka fitness.

separator
Wyślij e-mailem
separator
Oceń :
(0)

Zobacz inne z serii Mięśnie brzucha - ćwiczenia przed ciążą (5):

Ćwiczymy mięśnie brzucha przed ciążą z co najmniej dwóch powodów:
  • Kręgosłup. Mięśnie brzucha wraz z mięśniami grzbietu są jakby rusztowaniem dla kręgosłupa. Im ono silniejsze, tym kręgosłup ma się lepiej. To ważne, gdyż w ciąży zmienia się środek ciężkości ciała, co odbija się właśnie na naszym kręgosłupie. – Jeśli mamy z nim problemy przed zajściem w ciążę, to ćwiczeń na mięśnie brzucha powinno być trzy razy więcej niż na mięśnie grzbietu – mówi instruktorka.
  • Mięsień prosty. Ciąża to sytuacja ekstremalna dla mięśnia prostego. Osłabia się, zdarza się, że się rozchodzi, zwłaszcza u kobiet szczupłych i drobnych. Jeśli wzmocnimy mięśnie brzucha, to szybciej wrócą one do formy sprzed ciąży.
Podczas naszego treningu będziemy wzmacniać zarówno mięsień prosty, jak mięśnie skośne. Zaczniemy od ćwiczeń na piłce, jednak ćwiczenia te można robić na macie. Warto jednak zaopatrzyć się w ten sprzęt gimnastyczny: przyda się przed ciążą, w czasie ciąży, po ciąży, do ćwiczeń z dzieckiem, ale sprawdzi się także w czasie pracy przy komputerze – wymusza wyprostowaną pozycję.

Ćwiczenie na piłce

Kładziemy się na plecach na piłce. Pilnujemy, by przylegał do niej odcinek lędźwiowo-krzyżowy oraz częściowo pośladki. Pięty ustawiamy pod kolanami. Pochylamy głowę do przodu – uwaga, odległość między brodą a klatka to mniej więcej pięść. Starajmy się, by broda poruszała się w kierunku spojenia łonowego, a nie w górę! Ruch jest w przód. Z wydechem unosimy głowę, z wdechem opuszczamy.
Ćwiczenie powtarzamy 15–20 w trzech–czterech seriach.

 
Zofia Budkiewicz jest fizjoterapeutką i instruktorką fitness, specjalizuje się w ćwiczeniach i masażu kobiet w ciąży i po porodzie, współpracuje z licznymi szkołami rodzenia. Prywatnie mama dwójki dzieci.
separator
Wyślij e-mailem
separator separator
Komentarze (0)
avatar
X

Logowanie

avatar

Nie masz jeszcze konta ?

Zarejestruj się




Zapomniałeś hasła?